محاکمه راوی فیلم‌های خشن داعش در آمریکا/عکس

ایسنا نوشت: مقامات فدرال آمریکا گفتند که یک مرد کانادایی که ادعا می‌شود یکی از چهره‌های برجسته رسانه‌ای داعش و جنگجوی خارجی این گروه است، در دادگاه فدرال آمریکا متهم به توطئه برای حمایت مادی از یک سازمان تروریستی خارجی شده است.

به گزارش سی تی وی، به گفته مقامات فدرال، محمد خلیفه، شهروند کانادایی متولد عربستان سعودی که از شخصیت‌های اصلی داعش در عراق بود، در ژانویه ۲۰۱۹ توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در خارج از کشور دستگیر شد. او به تازگی به زندان FBI منتقل شده است، در این مرحله او به منطقه شرقی ویرجینیا آورده شد که این اتهامات در آنجا مطرح شد.

راج پرخ، سرپرست دادستانی ایالات متحده در منطقه شرقی ویرجینیا گفت: «همانطور که گفته شد، محمد خلیفه نه تنها برای داعش در میدان نبرد در سوریه جنگید، بلکه صدای پشت خشونت‌ها نیز بود.»

خلیفه از طریق نقش اصلی ادعایی خود در ترجمه، روایت و پیشبرد تبلیغات آنلاین داعش، به ارتقای این گروه تروریستی کمک کرده، برای جذب نیرو در سراسر جهان تلاش کرده و موجب افزایش دسترسی به فیلم‌هایی شده که قتل‌های هولناک و بی رحمانه داعش را نشان می‌داد.

محاکمه راوی فیلم‌های خشن داعش در آمریکا/عکس

به گفته مقامات، خلیفه ۳۸ ساله از سال ۲۰۱۳ در نقشهای برجسته‌ای در داعش فعالیت کرده که تا زمان بازداشت وی توسط نیروهای دموکراتیک سوریه در ژانویه ۲۰۱۹ پس از درگیری بین داعش و نیروهای دموکراتیک سوریه ادامه داشته است.

ظاهراً خلیفه علاوه بر اینکه به عنوان یک جنگجوی داعش فعالیت می‌کرد، به عنوان مترجم اصلی در تبلیغات این گروه تروریستی فعالیت می‌کرد و گوینده انگلیسی زبان چندین فیلم خشونت آمیز بوده است.

شکایت دادگاه فدرال آمریکا حاکی از این است که خلیفه در بهار ۲۰۱۳ از تورنتو به منظور عضویت در داعش به سوریه سفر کرده است.
او در نوامبر ۲۰۱۳ به این گروه پیوست و با ابوبکر البغدادی، رهبر وقت داعش بیعت کرد. در اوایل سال ۲۰۱۴ او به عنوان یک فرد مسلط به زبان انگلیسی و عربی، به عضویت دفتر رسانه‌ای این گروه درآمد.

دادستان‌ها می‌گویند خلیفه نقش مهمی در تولید و انتشار تبلیغات داعش در چندین پایگاه رسانه‌ای داشته که مخاطبان غربی را هدف قرار می‌داد.

در این شکایت آمده است که او عمدتا از طرف این گروه بر جلب هواداران برای سفر به مناطق تحت کنترل داعش برای پیوستن یا انجام حملات در غرب از جمله در ایالات متحده،  تمرکز داشته است. وی همچنین بر اساس اسناد دادگاه به نمایندگی از داعش در جنگ‌های مسلحانه مشارکت فعال داشته است.

در صورت محکومیت، خلیفه با حداکثر مجازات حبس ابد روبرو است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احیا دادمهر IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 0
    عجب دادگاه دکوری اینهمه جنایت کرده حبس ابد همون حبس هم بهش نمی دید ازش استفاده می کنید واسه جنایات بعدی این دادگاه هم یک شوی تبلیغاتی است مردم سوریه رو کشته، شما محاکمه ش میکنید؟؟؟
  • سعید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    دستگیری یا آموزش : اینو قراره‌آموزش بدن و در آینده قراره بشه خلیفه یک کشور مثل رهبران اکنون طالبان که یک زمانی دستگیر شدند آموزش دیدند و الان شدند رهبران طالبان
  • مهردادسلطانی IR ۰۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    0 0
    خیلی جالب نیست