تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند همسویی نهادها و ارگان‌ها با آموزش‌وپرورش است

آیین تجلیل از فعالین عفاف و حجاب اداره‌کل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در محل سالن شهید علی لندی این مجموعه برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : مدیرکل آموزش‌وپرورش استان در آیین تجلیل از فعالان کمیته عفاف و حجاب آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه نهادینه شدن حجاب و عفاف صرفاً شامل زنان جامعه نیست و تفاوت جنسیتی در این حوزه وجود ندارد، اظهار کرد: عفاف و حجاب همواره در کنار هم معنا می‌یابند و پرداختن به حجاب بدون توجه به مسئله عفاف، نتیجه مطلوب را حاصل نمی‌کند.

وی با ذکر اینکه دختران امروز مادران آینده هستند و نقش کلیدی را در تربیت نسل ایفا خواهند کرد، افزود: با اینحال نباید نقش پدران نادیده گرفته شود و در برنامه‌ریزی‌های این حوزه باید به دو قشر دختران و پسران توجه شود؛ همانطور که برای مدارس دخترانه برنامه‌های فراوانی اجرا یا برنامه‌ریزی شده از مدارس پسرانه نیز نباید غافل شویم.

قائدامینی با ذکر اینکه کلی‌نگری در موضوع عفاف و حجاب نمی‌تواند سودمند باشد، تصریح کرد: ظرایف و نکات جزئی بسیاری در این حوزه جای کار دارد و باید بتوان در بخش‌های تعمیق و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ حجاب وارد کار شد تا حجاب امری درونی و راحت‌تر ترویج و منتقل شود.

وی تأثیرگذاری دورهمی‌ها و تشکلات دانش‌آموزان با هر عنوان را بسیار تأثیرگذار دانست و بیان کرد: برگزاری اردوهای دانش‌آموزی باید هدفمند و با برنامه باشد حال آنکه چه بسا حجاب متعارف و معمول مدرسه در این اردوها هم رعایت نمی‌شود، لذا همکاران باید نسبت به این تجمعات حساس باشند. تشکل‌های دانش‌آموزی در مدارس اعم از بسیج دانش‌آموزی، انجمن اسلامی، جوانان هلال احمر و غیره نیز باید به موضوع عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزان و نیز نمایندگان معلمان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان گرد هم آیند و اتاق فکری برای اتخاذ راهکارهای عملی ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب تشکیل دهند.

قائدامینی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش را نباید یک نهاد مصرفی دانست، تصریح کرد: این نهاد سازنده جامعه در همه ساحت‌هاست لذا باید حمایت شود چرا که نمی‌تواند به‌تنهایی این مسئولیت گسترده را پیش ببرد؛ نهادها و بسترهای مکمل‌ نظیر صدا و سیما یا محتوای فضای مجازی باید همسو و همراه باشند تا درس‌آموخته‌های دانش‌آموزان در مدارس تکمیل و تعمیق و نهادینه شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1560767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =