۲ نفر
۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵
خرازی: باکو توهم را از سر بیرون کند

رییس شورای راهبردی روابط خارجی به مقام‌های جمهوری آذربایجان توصیه کرد که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون و برای حفظ امنیت به مردم کشور خود تکیه کنند.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه اطلاع رسانی شورای راهبردی روابط خارجی، سید کمال خرازی،  توسل به بیگانگان را برای تأمین امنیت یک کشور راه‌حل منطقی و معقولی ندانست و گفت: چون با توجه به انگیزه، اهداف نامشروع و منافع آن‌ها می‌تواند به رقابت نظامی در منطقه، آسیب‌رسانی و حتی ویرانی کشور میزبان بیانجامد. علاوه بر این هرچه نقش نیروهای بیگانه افزایش یابد وابستگی کشور پذیرنده بدان عمیق‌تر می‌شود.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: کدام کشور را در منطقه می‌توان یافت که توانسته باشد با حضور نیروهای بیگانه در خاکش قدرت نظامی خود را آن‌قدر تقویت کند که دیگر نیازی به نیروهای بیگانه نداشته باشد. اگر جمهوری اسلامی امروز یک قدرت بلامنازع منطقه است به دلیل اتکای به خود و عدم وابستگی به نیروهای بیگانه است.

خرازی ادامه داد: ما آزادسازی اراضی آذربایجان که به مدت ۳۰ سال در اشغال بود را می‌ستاییم. البته از ابتدا توصیه ما به حیدر علی‌اف، رییس‌جمهور فقید آذربایجان این بود که با همکاری‌های لجستیک و آموزشی ایران به تقویت نیروهای مسلح کشور بپردازد و اراضی اشغال‌شده را به دست نیروهای خود آزاد سازد که متأسفانه از سوی وی پذیرفته نشد و نتیجه آن اتکای بیشتر آذربایجان به قدرت‌های بیگانه و توسل به نیروهای خارجی شد.

وی گفت: بدون شک رژیم صهیونیستی بدون توقع در آذربایجان لانه نکرده است و هدف‌های شومی را در سر می‌پروراند که آتش جنگ را در منطقه به دلیل اشتباه استراتژیک دولت فعلی شعله‌ور کند و این فاجعه‌ای مصیبت‌بار خواهد بود. توصیه ما به مقام‌های جمهوری آذربایجان این است که توهم خرید امنیت از طریق توسل به نیروهای بیگانه را از سر بیرون کنند و بر مردم خود متکی باشند. کشور آذربایجان مردم مبارز و قهرمانی دارد که قادر به حفظ امنیت کشورشان به دست خویش هستند.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توفیق IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    البته که اسراییل بیگانه است و غیر قابل اعتماد .ولی ایران وترکیه خیر.