صدرالدین زاهد پس از چند دهه دوری با «افسانه ببر» می‌آید

تازه‌ترین برنامه تالارهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد و طبق آن شاهد حضور صدرالدین زاهد به‌عنوان مترجم، کارگردان و تنها بازیگر نمایش «افسانه ببر» بعد از چند دهه دوری از تئاتر شهر در تالار چهارسو این مجموعه خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تازه‌ترین برنامه تالارهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد. 

«افسانه ببر» به نویسندگی داریو فو با برگردان، اقتباس و بازی صدرالدین زاهد یکی از این آثار است که در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت. این نمایش از سه‌شنبه، ۲۰ مهر هر روز ساعت ۱۹ با مدت زمان ۹۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.

نکته جالب توجه حضور صدرالدین زاهد به‌عنوان مترجم، کارگردان و تنها بازیگر این تئاتر بعد از چند دهه دوری از تئاتر شهر است. او یکی از چند هنرمندی بود که تالار چهارسوی این مجموعه را در سال ۱۳۵۴ افتتاح کردند. 

در خلاصه این نمایش آمده است: «این نمایش تک‌نفره که اثری درباره رابطه انسان و طبیعت است به ارتباط یک سرباز زخمی چینی و یک ببر می‌پردازد که در این رابطه هر دو آن‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند. یک سرباز چینی با شرکت در راهپیمایی بزرگ چین از منچوری حرکت می‌کند اما در میانه راه در درگیری با سربازان دشمن زخمی شده و از ادامه مسیر بازمانده و از دوستان خود جدا می‌شود. او درگیر سیلاب عظیمی شده و به‌سختی می‌تواند جان خود را نجات دهد. به امید نجات به غاری پناه می‌برد اما آن جا با ببری روبه‌رو می‌شود و...»

صدرالدین زاهد پس از ۴۶ سال دوری با «افسانه ببر» می‌آید

در تالار قشقایی هم نمایش «داستان باغ وحش» به نویسندگی و کارگردانی مهدی پاشایی با بازی او، مهدی زمین‌پرداز و بهار نوحیان از روز یکشنبه، ۱۸ مهر میزبان مخاطبان خواهد بود.

این نمایش قبل از اعلام وضعیت قرمز کرونایی شهر تهران، مدت محدودی در همین تالار روی صحنه بود. 

در خلاصه داستان «داستان باغ وحش» که هر روز ساعت ۱۹:۳۰ به مدت زمان ۵۵ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود، آمده است: «داستان باغ وحش، روایت رویارویی مردی است از طبقه نسبتا مرفه با شخصی که زندگی‌اش بر روال معمول جامعه نیست. جدال سرخوشانه آن‌ها به تراژدی می‌انجامد.» 

«تن‌ها» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی است که از ۳۱ شهریور دور تازه اجراهای خود را در تالار سایه آغاز کرده است.

در این اثر نمایشی که با نگاه به مقوله جنگ روی صحنه رفته است (به‌ترتیب حروف الفبا) حامد احمدوند، فرزاد تجلی، امیررضا حشمی‌پور، محمدجواد حشمی‌پور، امیرارسلان خالویی، ایمان سلگی، فردین شاه‌حسینی، هادی شیخ‌الاسلامی، حسین عارف و محمد نیازی به عنوان بازیگر حضور دارند.

نمایش «تن‌ها» هر روز ساعت ۱۸:۴۵ به مدت زمان ۶۰ دقیقه و قیمت بلیت ۴۰ هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.

۵۸۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1561354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =