جزییات زلزله ۵ ریشتری بامداد امروز در چلگرد

ایرنا نوشت: سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وقوع زلزله پنج ریشتری در ۴۶ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ شنبه گفت: تلفات جانی از این زلزله در شهرستان گزارش نشد.

خسرو کیانی روز شنبه افزود: این در حالی است که به احتمال زیاد، این زلزله خسارت‌های برجا مانده از زلزله ۵.۷ ریشتری که روز دوشنبه هفته گذشته در ۳۳ کیلومتری شهر چلگرد رخ داده بود را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت شهرستان و خسارت‌های احتمالی وارده هستند که پس از جمع‌بندی اعلام می‌شود.

کیانی با بیان اینکه مردم شهرستان کوهرنگ ساعاتی از بامداد شنبه را در بیرون از خانه‌های خود سپری کردند، تصریح کرد: احتمال وقوع پس‌لرزه و سکونت در خانه‌هایی که در زلزله قبلی دچار خسارت شده است سبب شد تا مردم ساعاتی در بیرون از خانه‌های خود باشند اما پس از مدتی به سبب سردی هوا و رفع دلهره ناشی از پس‌لرزه‌های احتمالی در خانه‌های خود مستقر شدند.

به گزارش ایرنا، پنج روز پس از زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد در چهارمحال و بختیاری، بامداد شنبه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در موقعیت جغرافیایی جدید و در فاصله نزدیک به منطقه زلزله‌زده کوهرنگ رخ داد.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه پنج ریشتری در عمق هفت کیلومتری زمین ساعت ۰۲:۴۶:۲۵ شنبه ۱۷ مهرماه حوالی قلعه خواجه استان خوزستان به وقوع پیوست، با این وجود مردم شهرستان کوهرنگ نیز این زلزله را احساس کردند.

نزدیک‌ترین شهرها به این زلزله ۲۵ کیلومتری قلعه خواجه (خوزستان)، ۴۶ کیلومتری چلگرد (چهارمحال و بختیاری) گزارش شده است.

پیش از این نیز زلزله چهار ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین ساعت ۲۱:۰۱:۱۵ پنجشنبه ۱۵ مهر حوالی قلعه خواجه در استان خوزستان رخ داد و مردم شهرستان کوهرنگ نیز این زلزله را احساس کردند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =