بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره جنایت مسجد قندوز

ایرنا نوشت: آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق شنبه شب در پیامی حادثه دلخراش و تروریستی انفجار مسجد قندوز که در آن چند نفر شهید و زخمی شدند، محکوم کرده‌است.

به گزارش تارنمای اینترنتی دفتر آیت الله سیستانی، در این پیام آمده است: با دلی آکنده از درد و اندوه ضمن محکوم کردن جنایت دیروز مسجد مؤمنین قندوز، شهادت و زخمی شدن ده ها تن از نمازگزاران بی گناه این مسجد را به شما عزیزان تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای خانواده های داغدار صبر و أجر و برای مصدومان شفای عاجل را مسألت دارم.

آیت الله سیستانی همچنین ابراز تأسف کرد که کشورهای مسلمان و جامعه جهانی ملت بی‌پناه افغانستان را تنها گذاشته و عملاً اجازه داده اند شمار بیشتری از مؤمنین بی‌گناه این کشور هدف حملات جنایتکارانه گروه های افراطی و بی رحم قرار گیرند.

در ادامه پیام آیت الله سیستانی آمده است: در این شرایط دشوار از شما عزیزان دعوت می کنیم با اتحاد و همبستگی ملی را بیش از پیش رعایت کرده ودر جهت حمایت از غیر نظامیان در مقابل ظلم وجنایت گروه‌های تروریستی چاره‌ای بیندیشید و برای جلو گیری از تکرار اینچنین فاجعه ای در مساجد واجتماعات عمومی اقدامات مناسبی را در نظر بگیرید.
وی در پایان برای ملت بزرگ افغانستان، دوام عزت و سربلندی را از خداوند خواستار شد.

در انفجار انتحاری که روز جمعه ۱۶مهرماه جاری در مسجد شیعیان شهرستان سیدآباد استان قندوز واقع در شمال افغانستان رخ داد، دست‌کم ۲۰ تَن شهید و ۳۰ تَن نیز زخمی شدند.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1562446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =