درخواست نماینده مجلس از دولت رییسی درباره تجلیل از قهرمانان کشتی

ایسنا نوشت: نماینده فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پیامی با قدردانی از افتخارآفرینی تیم ملی کشتی گفت که این قهرمانی های آزادکاران و تاریخ سازی کشتی فرنگی باید به نحو شایسته‌ای توسط مسئولین دولتی ارج نهاده شود و ضمن قدردانی در خور شأن قهرمانان، امکانات، اعتبارات و حمایت‌های لازم برای استمرار این افتخارآفرینی‌ها در آینده در اسرع وقت مهیا شود.

 متن پیام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رییسه فدراسیون کشتی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

افتخارآفرینی مقتدرانه غیورمردان تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران در رقابتهای جهانی نروژ در رشته های آزاد و فرنگی موجب شعف و خرسندی مردم و تجلی غرور ملی در این شرایط حساس گردید.

کسب هفت مدال زرین از آوردگاه نروژ توسط تیم های جوان شده کشتی ایران، تداوم افتخارآفرینی‌های ورزش اول کشورمان در طی سالیان اخیر بود که حاصل روحیه بسیجی و جهادی رئیس کاربلد فدراسیون کشتی و استفاده از نخبگان کشتی جهان در عرصه های مدیریتی و فنی است. این روند مثبت باید الگوی سایر فدراسیون‌های ورزشی کشور قرار گیرد. نکته مهم دیگر نیز بهره‌مندی دو تیم از سرمربی های با دانش و صاحب سبک جهانی و کادر فنی با درایت و مربیان عزیز ایرانی است.

بایستی با تجلیل از هیأت‌های ورزشی، ادارات ورزش، باشگاهها و مربیان جویبار قهرمان، مازندران پهلوان‌خیز و فارس افتخارآفرین، این مناطق به عنوان پایگاه‌هایی برای پرورش قهرمانان ارزنده مورد توجه بیشتر مسئولین دولتی قرار گیرد. همچنین دلایل افول برخی استانهای صاحب مقام در کشتی نظیر خوزستان، خراسان و تهران نیز مورد بررسی دقیق کارشناسی قرار گیرد.

ورزش کشتی می‌تواند به تنهایی در عرصه دیپلماسی نیز برای کشور نقطه قوت محسوب شود در صورتی که این فدراسیون که هفتاد درصد مدال‌های تاریخ المپیک ایران را کسب کرده از وضعیت بحرانی اعتبارات خارج شود. به راستی آنچه فدراسیون کشتی را که کمترین بهره را از اعتبارات دولتی می‌برد سرآمد ورزش کشور کرده و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را بارها به اهتزاز درآورده، هنر مدیریت، کاردانی و غیرت علیرضا دبیر و حمید سوریان در عرصه مدیریت و تلاش مثال زدنی محمد بنا، پژمان درستکار و رسول جزینی است.

این قهرمانی های آزادکاران و تاریخ سازی کشتی فرنگی باید به نحو شایسته‌ای توسط مسئولین دولتی ارج نهاده شود و ضمن قدردانی در خور شأن قهرمانان، امکانات، اعتبارات و حمایت‌های لازم برای استمرار این افتخارآفرینی‌ها در آینده در اسرع وقت مهیا شود.

در پایان مجدداً این افتخارآفرینی را که باعث یک هفته نشاط و شادی ملی گردید به مقام معظم رهبری، ملت قهرمان پرور ایران، فدراسیون کشتی، قهرمانان و کادر فنی، خانواده های مدال آوران و به خصوص مردم عزیز استانهای مازندران، فارس و لرستان تبریک عرض می نمایم.

سید ناصر موسوی لارگانی
عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی BG ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 0
    حالا میگه مربی ایرانی مگه قبلا کشتی مربی خارجی داشتیم