در انتظار یازدهمین برد پیاپی پسران اسکوچیچ

ایران در هفته چهارم مسابقات مقدماتی جام جهانی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.

سپهر ستاری: تیم ملی ایران از ساعت 17 امروز در ورزشگاه آزادی در جدالی حساس به مصاف کره جنوبی خواهد رفت. اسکوچیچ و شاگردانش طی ماه‌های اخیر روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری کرده‌اند و با بردهای پیاپی به مصاف کره جنوبی خواهند رفت که جدی‌ترین رقیب ایران در این گروه است. برد در این بازی تا حد زیادی خیال ایران را برای صعود به جام جهانی قطر راحت می‌کند و تیم ملی را برای دیگر رقبا دست‌نیافتنی خواهد کرد.

صدرنشینی بلامنازع ایران در گروه B

ایران پس از چهار برد پیاپی در مرحله قبلی پا به این مرحله گذاشت و شروع فوق‌العاده داشت. تیم ملی ابتدا با گل علیرضا جهانبخش سوریه را شکست داد. سپس سه بر صفر عراق را برد که علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و علی قلی‌زاده گلزنی کردند و در نهایت با تک گل طارمی امارات را در خانه تسلیم کرد تا با 9 امتیاز مقتدرانه به صدر جدول تکیه بزند.

کره جنوبی برخلاف ایران در مرحله بعدی صعودی کم‌دردسر داشت ولی این مرحله را با توقف بدون گل مقابل عراق آغاز کرد. شاگردان پائولو بنتو پرتغالی در ادامه با تک گل چانگ هون کئون از سد لبنان گذشتند و هفته قبل هم با گلزنی این بئوم هوانگ و هئونگ مین سون با نتیجه دو بر یک از سد سوریه گذشتند.

بدون شک ستاره اصلی تیم ملی کره هئونگ مین سون است که در لیگ برتر انگلیس عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و فصل قبل یکی از بهترین‌های اروپا بود. مدافعان تیم ملی در بازی امروز کار سختی برای مهار این ستاره خطرناک خواهند داشت.

در جدول این گروه تیم ملی ایران در حال حاضر با 9 امتیاز از سه بازی صدرنشین است و کره جنوبی با 7 امتیاز در رده دوم قرار دارد. امارات، لبنان و عراق با دو امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند و سوریه با یک امتیاز آخر است.

در انتظار یازدهمین برد پیاپی پسران اسکوچیچ

10 سال شکست‌ناپذیری مقابل رقیب سنتی

ایران و کره جنوبی در سال‌های اخیر بارها به مصاف همه رفته‌اند و حریف شرقی در مقابل تیم ملی ناکام مطلق بوده است. دو تیم در مقدماتی جام جهانی 2010 رفت و برگشت 1-1 کردند. در مقدماتی جام جهانی 2014 شاگردان کی‌روش رفت و برگشت حریف را یک بر صفر شکست دادند و در مقدماتی جام جهانی 2018 هم تیم ملی در بازی رفت با تک گل سردار آزمون برنده شد و در بازی برگشت دو تیم بدون گل مساوی کردند.

در مجموع تقابل‌های دو تیم آخرین برد کره جنوبی به جام ملت‌های سال 2011 برمی‌گردد که در مرحله یک چهارم نهایی تیم ملی را با هدایت افشین قطبی حذف کردند.

آخرین تقابل ایران و کره در سال 1398 انجام شد که دو تیم در یک بازی دوستانه در شهر سئول به مصاف هم رفتند. جدال دو تیم در آن بازی 1-1 شد.

عصبانیت اسکوچیچ در کنفرانس خبری؛ از 10 بازی نمی‌توان 12 برد آورد!

سرمربی تیم ملی در کنفرانس خبری دیروز شدیدا از انتقادات عصبانی بود و واکنش تندی نسبت به بعضی صحبت‌ها نشان داد. اسکوچیچ گفت:«دقیقا نمی دانم که انتظار هواداران چیست. فکر کنم بازی خوبی مقابل امارات در آن شرایط جوی نشان دادیم. من فقط می توانم جواب انتقادات را با برد نشان دهم. اگر کسی هست که بعد از 10 برد طی 10 بازی انتظاراتش برآورده نشده، من نمی دانم باید چه کنم. اینطور به نظر می‌رسد که بازی را باختیم و چنین صحبت‌هایی مطرح می‌شود. در 10 بازی که سرمربی تیم ملی بودم امکان نداشت که 12 برد داشته باشم و سعی کردیم که در همه بازی‌ها برنده باشیم. دوست دارم که تیمم خوب بازی کند و برنده هم باشم. ممکن است این انتقادات به این خاطر باشد که بسیاری دوست دارند این جایگاه را به عنوان سرمربی در اختیار داشته باشند، اما باید به این افراد بگویم که زمان مناسبی را برای این انتقادات انتخاب نکرده‌اند و باید منتظر زمان دیگری باشند.»

در انتظار یازدهمین برد پیاپی پسران اسکوچیچ

نه تماشاگر داریم، نه var؛ فدراسیون فقط وعده داد!

فدراسیون فوتبال از مدت‌ها قبل وعده داده بود دیدار ایران – کره جنوبی با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد و قرار است در این بازی برای اولین بار در ایران از تکنولوژی VAR استفاده شود. با این حال هر دو وعده فدراسیون فوتبال به جایی نرسید و در بازی امروز خبری از تماشاگر و VAR نیست.

موضوع برگزاری بازی ایران و کره با حضور تماشاگر از مدت ها قبل مطرح بوده و گمانه زنی های زیادی در این خصوص شده است. مساله اصلی موافقت وزارت بهداشت و دولت با بازگشت تماشاگران به ورزشگاه ها از دیدار ایران و کره جنوبی است. حتی چندی قبل وزیر ورزش و جوانان طی اظهارنظری مساله حضور تماشاگران در بازی ایران و کره و حتی تعداد محدودی از زنان را تایید کرد ولی در نهایت این اتفاق رخ نداد.

در انتظار یازدهمین برد پیاپی پسران اسکوچیچ

امید نمازی: کره با امارات و سوریه قابل مقایسه نیست

امید نمازی، مربی سابق تیم ملی که دوران کارلوس کی‌روش در کادر فنی حضور داشت و سابقه برد مقابل با کره جنوبی را هم دارد، درباره بازی امروز تیم ملی گفت:« بازی امروز برای تیم ملی دیدار سختی خواهد بود و چالش‌های زیادی به همراه خواهد داشت. تیم ملی کره جنوبی تیم منظم و باکیفیتی است و بازیکنانی مانند سون دارد که می‌توانند نتیجه را تغییر دهند. بچه‌ها باید تمرکز بالایی داشته باشند و به خوبی به دستورات کادر فنی عمل کنند. کره جنوبی با تیم‌هایی چون امارات، سوریه یا عراق قابل مقایسه نیست و در سطح بالاتری بازی می‌کند. این تیم سرعت بالایی دارد و از نظر فیزیکی قوی است. تیم ما هم کیفیت و بازیکنان خوبی دارد و امیدوارم ایران بتواند با یک بازی تماشاگرپسند برنده شود. کره جنوبی برای این بازی صد درصد آماده است چون می‌داند ایران حریف سرسختی است و با توجه به اینکه مدت‌هاست ایران را شکست نداده با تمرکز بالا به این بازی می‌آید.»

او درباره حضور اسکوچیچ در تیم ملی گفت:« او مربی خوبی است و هرجا رفته نتیجه مناسبی گرفته و نشان داده مربی باکلاسی است. البتهاسم بزرگی ندارد و متاسفانه ما همیشه دنبال اسم بزرگ هستیم و به همین خاطر رفتیم ویلموتس را آوردیم و دیدیم او به درد تیم ملی نخورد. حالا مبی داریم که آن اسم و رسم را ندارد ولی مربی فنی است و برعکس ویلموتس به کارش تعهد دارد. او می‌تواند با این تیم ایران موفق شود. اسکوچیچ برخلاف کی‌روش تا حدودی به بازی هجومی هم علاقه دارد و تا الآن نشان داده مربی باکیفیتی است.»

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی، احمد نوراللهی، سعید عزت‌اللهی، وحید امیری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، مهدی طارمی.

در انتظار یازدهمین برد پیاپی پسران اسکوچیچ

بیشتر بخوانید:

با آچار فرانسه تیم ملی زنان که دوست دارد در انگلیس فوتبال بازی کند

هدیه ویژه فدراسیون فوتبال برای وزیر ورزش/عکس

میلان باید خواب مهدی طارمی را ببیند!

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 2
    انشاءالله با یک برد پرگل و شیرین در آزادی کار کره را تمام بکنیم
  • فاطی IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    ایشالاایران برای یازدهمین بارپیروزمیدان میشه ایشالا