۱۸ نفر
۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
آیا خرید آیفون‌ ۱۳ منطقی است؟

در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۱ ( ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ ) شرکت اپل از محصولات جدیدی با عنوان آیفون۱۳ رونمایی کرد که طبق سنت چند سال اخیر نامگذاری شده‌اند و به ترتیب شامل آیفون۱۳مینی ، آیفون۱۳ ، آیفون۱۳پرو و در نهایت آیفون۱۳ پرومکس هستند.

با ما همراه باشید تا در ادامه نگاهی گذرا به بررسی مشخصات و مختصات فنی خانواده آیفون۱۳ بپردازیم و ببینیم با خرید آیفون ۱۳ ، به چه چیزی دست پیدا می‌کنیم.

طراحی بدنه

تغییر اصلی، در ظاهر آیفون۱۳، نحوه قرار گیری دوربینهای پشتی و اندازه آنها می‌باشد. به این شکل که در دوربین دوگانه آیفون۱۳و آیفون۱۳مینی، با چرخشی ۴۵ درجه ای مواجه هستیم و اندازه دوربین سه گانه در آیفون ۱۳پرو و آیفون ۱۳پرومکس نیز بزرگتر شده و کادر مربعی دور لنزها ، تقریبا تا میانه عرض گوشی امتداد دارد. و تغییر مشخصات دوربین ها در آیفون بخشی از سنت هر ساله اپل است. 
تغییر مهم دیگر اینست که ناچ صفحه نمایش ۲۰درصد کوچکتر شده و باعث شده نسبت صفحه نمایش به بدنه در حداقل خود ۸۶درصد در آیفون۱۳مینی و در حداکثر خود حدود ۸۹ در آیفون۱۳پرومکس باشد.
 

نمایشگر

با معرفی خانواده آیفون۱۳ می‌توان امتیاز بهترین صفحه نمایش آیفون‌ها را متعلق به آنها بدانیم که از نوع Super Retina XDR  بوده ، در اندازه های ۵.۴ و ۶.۱ و ۶.۷ اینچی با تراکم پیکسلی حدود  ۴۷۰ppi  ارائه شده و کیفیتی بسیار مطلوب را ارائه می‌دهند .
با استفاده از فناوری OLED ، میزان وضوح و رنگ به حد اعلا می‌رسد و در آیفون۱۳مینی و آیفون۱۳ در حالت عادی ۸۰۰ نیت، و در آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس حداقل ۱۰۰۰نیت و در بهترین عملکردشان ۱۲۰۰ نیت ، روشنایی داریم.


خلاقیت از نوع اپل

دو آیفون پیشرفته‌تر یعنی آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس، نرخ تازه‌سازی پروموشن منعطف و تطبیقی دارند یعنی از ۱۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز بطور خودکار در نوسان خواهد بود و به کمک GPU پنج هسته ای ، تازه‌سازی فریم‌ها بطور خودکار بیشتر شده و یا کاهش می‌یابد تا در مصرف شارژ صرفه جویی کند.

رنگ‌بندی

شرکت اپل برای آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس از رنگهای خاکستری، طلایی ، نقره ای و آبی و در آیفون۱۳ و آیفون۱۳مینی هم از رنگهای زیبای نور ستاره ، نیمه شب، آبی ، صورتی و قرمز استفاده کرده است.

آیا خرید آیفون‌ ۱۳ منطقی است؟

A۱۵ ؛ قدرتمند، حرفه‌ای‌

Bionic A۱۵ ، با انجام ۱۵.۸تریلیون عملیات در ثانیه، در حال حاضر ، سریعترین تراشه در دنیای گوشی‌های هوشمند است. پردازنده گرافیکی در آیفون۱۳مینی و آیفون۱۳ دارای ۴ هسته بوده اما پردازنده گرافیکی آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس شامل ۵هسته می‎باشد و عملکرد گرافیکی آنها تا ۵۰درصد از سایر رقبا بالاتر است و عملکرد CPU نیز بگونه‌ای است که در کنار اجرای روان و سریع عملیات، مصرف باطری کمتری را از خود بروز می‌دهد.

چالش حافظه یک ترابایتی

در حالیکه آیفون۱۳ و آیفون۱۳مینی، ۶ گیگا بایت رم همراه با حافظه های ۱۲۸ ، ۲۵۶ ، ۵۱۲ گیگابایتی دارند ، برای اولین بار اتفاقی شگرف افتاده و آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس در کنار ۸ گیگابایت رم DDR۴ ، دارای نسخه‌های  ۱۲۸ ، ۲۵۶ ، ۵۱۲ گیگابایتی و سرانجام نیز ۱ترابایتی می‌باشند.
 

تغییر هیجان انگیز در آیفون ۱۳

در آیفون۱۳ و آیفون۱۳مینی ، دوربین اصلی شامل دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی بوده که دوربین  اصلی از نوع Wide با دیافراگم F/۱.۶ و دوربین دوم از نوع Ultrawide با دیافراگم F/۲.۴ و وسعت دید ۱۲۰ درجه ، می‌باشد. دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار، ۲ برابر زوم اپتیکال همراه با ۵ برابر زوم دیجیتال Night mode، Deep Fusion ،  Smart HDR ۴ ، Cinematic mode (حالت فیلم برداری سینمایی)، رفع قرمزی چشم  و لرزشگیر ویژه در لنز Wide  می‌باشد.
دوربین Wide بزرگتر شده و ۴۷ درصد نور بیشتر را جذب می‌کند. همچنین دوربین Ultra wide نیز سریعتر شده و نور بیشتری را دریافت می‌کند و جزئیات بیشتری را حتی در نور کم نشان میدهد و با میدان دید وسیع‌اش ، می‌توانید از فاصله نزدیک ، عکس‌هایی با پهنای بسیار زیاد بگیرد.


اوج هنر در آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

دوربین پشت این دو آیفون۱۳ شامل سه لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که دوربین  اصلی از نوع Wide با دیافراگم F/۱.۵ ، دوربین دوم از نوع Ultrawide با دیافراگم F/۱.۸ و وسعت دید ۱۲۰ درجه  و دوربین سوم نیز از نوع Telephoto با دیافراگم F/۱.۸   و فاصله کانونی ۷۷ میلیمتر می‌باشد.دوربین اصلی دارای فوکوس خودکار، ۶ برابر زوم اپتیکال همراه با ۱۵ برابر زوم دیجیتال است. ضمناً قابلیت‌های Deep Fusion ،  SmartHDR۴ ، Cinematic mode (حالت فیلم برداری سینمایی) ، رفع قرمزی چشم  و لرزشگیر ویژه در لنز Wide  و. . .  مضاف بر اینها Apple ProRAW را نیز دارند.

 

نور شب در آیفون ۱۳ پرو و پرومکس بی‌معناست

دوربین Wide دیافراگمی گسترده‌تر و نیز بزرگترین سنسور را داشته و  ۲.۲  برابر، نور بیشتر را جذب می‌کند. دوربین Ultra wide دارای دیافراگمی وسیعتر و سنسوری سریعتر به همراه فوکوس خودکار بهینه بوده و تا ۹۲ درصد نور بیشتر را جذب می‌کند. دوربین Telephoto دارای فاصله کانونی ۷۷ میلی متر و زوم اپتیکال ۳ برابر در حالت close-ups و در حالت کلی دارای زوم ۶ برابر از نوع اپتیکال می‌باشد. همچنین هر سه لنز دوربین به حالت شب مجهزند.
 
 

لذت دوربین حرفه ای


عکاسی ماکرو

دوربین Ultra Wide ، بصورت خودکار ، در فاصله ۲ سانتیمتری سوژه فوکوس می‌نماید. این ماجرا در فیلمهای ماکرو به همراه حرکات آهسته و تایم لپس (time lapse ) هم حضور دارد.

عکس و فیلم در حرکت

سنسور اپتیکال دوربین، اجازه می‌دهد حتی در زمان حرکت نیز تصاویری کاملاً بدون لرزش را ثبت کنید.

حالت سینمایی برای اولین بار در دوربین گوشی هوشمند

در این فناوری با ترفند Rack focus ، فوکوس خودکار از موضوعی به موضوع دیگر، با عمق دادن به میدان جابجا می‌شود.

آیا خرید آیفون‌ ۱۳ منطقی است؟


Smart HDR ۴

 بصورت هوشمند و با استفاده از قدرت یادگیری ماشینی، بطور خودکار، نور، کنتراست و رنگ پوست را برای هر یک از نفرات موجود در یک صحنه تشخیص داده و بطور مجزا تصویر هر یک را بهینه می‎کند.


سبک‌های هوشمند عکاسی 

در سبک‌ها، رنگ کل تصویر تقویت یا تلطیف می‌شود اما شرایط پوست سوژه از همه لحاظ ( غنای رنگ، کنتراست، گرم و سرد بودن رنگ و ... ) طبیعی باقی می‌ماند.


تقویت باطری و شارژدهی عالی

باطری لیتیوم یونی آیفون۱۳مینی ، آیفون۱۳، آیفون۱۳پرو و آیفون۱۳پرومکس به ترتیب حدود ۴۴۰۰، ۳۲۰۰، ۳۳۰۰، ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و در حالت پخش ویدئو به ترتیب ۲۸،۲۲،۱۹،۱۷ ساعت شارژدهی دارند. تمام این باطریها از شارژ سریع ۲۰ واتی (۵۰ درصد شارژ در ۳۰ دقیقه) و شارژ بی سیم ۷.۵واتی پشتیبانی می‌کند، که در صورت استفاده از Magsafe می‌توان شارژ بی‌سیم ۱۵ وات را نیز در اختیار داشت.
 

سرانجام باید بطور خلاصه ذکر شود که در خانواده آیفون۱۳ تمام امکانات از قبیل تراشه بهینه شده اپل به نام Bionic A۱۵  ، نمایشگر OLED، Dolby Vision، Smart HDR ۴ و دوربین حرفه ای، در کنار هم بسیج شده اند تا یکصدا کیفیت مطلوب شما را فریاد بزنند و خریدارانش را تاحد فیلمبرداران سینما بالا ببرد و در این کار هم موفق بوده است . بنابراین اگر از کاربران حرفه‌ای دوربین در گوشی‌های هوشمند هستید، خرید آیفون ۱۳ ، یک خرید ایده آل برای شما محسوب می‌گردد.
در پایان، چنانچه علاقه مند به خرید آیفون ۱۳ باشید می‌توانید با مراجعه به فروشگاه پارسان می که یکی از معتبرترین و با سابقه ترین مراکز تهیه محصولات اپل می‌باشد و بصورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کند با خیالی راحت و آسوده از لحاظ اصالت و سلامت کالا، به خرید بپردازید. قیمت واقعی ، ارائه کالای اصل و گارانتی معتبر در محصولات اپل (بخصوص آیفون) و ارسال رایگان از ویژگیهای فروشگاه پارسان می می‌باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563205

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =