مراسم تجلیل از مروجان آموزش همگانی پلیس برگزار شد

با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی و جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران؛ به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی مراسم تجلیل از مروجان آموزش همگانی پلیس برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، علی رجبی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران در مراسم تجلیل از مروجان آموزش همگانی پلیس حضور یافت و گفت: در ترویج امور فرهنگی، آموزش از اهمیت بالایی برخوردار است و با آموزش است که ما میتوانیم از وقوع بسیاری از جرائم پیشگیری کنیم.

رجبی ضمن تاکید بر اهمیت همکاری همه دستگاه ها در فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مردم خاطر نشان کرد: آموزش زمانی از وقوع جرم پیشگیری خواهد کرد که همگانی و جامعه محور باشد و اگر ما در حوزه اجتماعی پیشگیری نکنیم کار به حوزه سیاسی کشیده میشود و از آنجا به حوزه امنیت و این بسیار آسیب زا و هزینه بر است.

وی در ادامه به اهمیت افزایش بینش و خودآگاهی مردم اشاره کرد و گفت: سازمان یونسکو در گذشته معتقد بودکسانی که مدارک دانشگاهی دارند با سواد محسوب میشوند اما بعد از پیشرفت تکنولوژی و فناوری، مسلط بودن به مهارت رایانه ای را ملاک باسوادی دانست اما امروزه علاوه بر این دو ویژگی ملاک اصلی با سواد بودن را استفاده از دانش برای ایجاد تغییر و تحول دانست.

این مقام مسئول با اشاره به سوادهای ششگانه مد نظر یونسکو، بیان کرد: سواد عاطفی، سواد مالی، سواد رسانه ای، سواد ارتباطی، مهارتهای هفتگانه کامپیوتر و سواد آموزش و پرورش از مهمترین مباحث سواد از دیدگاه یونسکو هستند و در همین رابطه میتوان گفت افرادی که توان تربیت فرزند خود را دارند دارای سواد آموزش و پرورش هستند.

همچنین در این همایش سید موسی حسینی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان از ارتقای روابط عمومی نیروی انتظامی به معاونت اجتماعی خبر داد و گفت: در معاونت اجتماعی مشارکتهای عمومی بالاست و این مشارکتها یکی از راههای مهم آموزش است.

وی افزود: در بحث ایجاد فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی معاونت اجتماعی نیرو انتظامی با همکاری موثر آموزش و پرورش این بستر را فراهم کرد و این فرهنگ نهادینه شد از این رو در بحث آموزش به ویژه در حوزه دآسیب های اجتماعی نیازمند همکاری سازمانهای تاثیر گذار از جمله آموزش و پرورش هستیم.

شایان ذکر است در این مراسم با توجه به همکاری های خوب آموزش و پرورش از احسان شریعت رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران و خانم ام البنین هاشمی کارشناس مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی آموزش و پرورش استان تقدیر شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1563763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =