شما نظر دادید/ سانسور، سریال «افرا» را با سر به زمین کوبید

در واکنش به نظرخواهی خبرآنلاین، تعدادی از مخاطبان، پایان‌بندی «افرا» را غیر قابل قبول دانستند. برخی هم از این‌که روابط دختر و پسر، در این سریال با صراحت به نمایش درآمده است، انتقاد کردند. بسیاری هم به سانسور بخش‌هایی از این مجموعه تلویزیونی، اعتراض داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سریال «افرا» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و بازی پژمان بازغی، مهدی سلطانی، روزبه حصاری، محمد صادقی، مینا وحید، نسرین بابایی، سارا باقری و ...، بینندگان زیادی را جذب خود کرد؛ هرچند بسیاری از این مخاطبان، انتقادهایی جدی هم به این مجموعه تلویزیونی داشتند.

نظرخواهی خبرآنلاین درباره این سریال، نزدیک به ۵۰۰ کامنت را به دنبال آورد که از آن میان، نظر ۴۳۴ کاربر منتشر شد. جدا از کسانی که رضایت خود را از «افرا» اعلام کردند، بسیاری از نظردهندگان، از سانسور، ناتمام ماندن داستان، پایان بدِ سریال و حتی عادی جلوه دادن ارتباط دختران و پسران، اعتراض داشتند.

در ادامه، پاره‌ای از این نظرها را با هم مرور می‌کنیم.

«افرا»، طولانی و با پایانی ناقص

بسیاری از مخاطبان از پایان‌بندی سریال رضایت نداشتند و آن را بی محتوا دانستند و معتقد بودند که نویسنده نتوانسته داستان را به پایان برساند و گره‌های سریال را باز کند.

یکی از کاربران بی‌نام در همین زمینه نوشت: «خیلی بی‌محتوا تمام شد. نویسنده نمی‌دانست چگونه داستان را جمع کند. در صورتی که می‌توانست با کشته‌شدن مسعود، داستان جدیدی را بنویسد.»

مخاطبی با نام فرزاد نوشت: «تا قسمت ۳۷ داستان به اوج خودش رسید ولی از آن به بعد فیلمنامه ضعف خودش را نشان داد، دیگر حرفی برای گفتن نداشت و داستان با سر به زمین کوبیده شد. متاسفانه  هیچ سورپرایزی در آخر برای بیننده نداشت. درست عین سریال‌های دیگر.»

درسا که یکی دیگر از مخاطبان خبرآنلاین است، نوشت: «پایان پر از ابهام و سر هم‌بندی بود که دوقسمت را خودسرانه حذف می‌کنند و بیننده با کلی سوال بی‌جواب مواجه می‌شود. من نمی‌دانم این کارگردان‌ها چطور اجازه می‌دهند با این شرایط صداوسیما، اعتبارشان از بین برود.»

یکی دیگر از کاربران بی‌نام هم نوشت: «یک نویسنده ناشی و کلی ببینده که سرِ کار بودند و رازهایی که آشکار نشدند، کجای این پایان غیر منتظره بود؟»

با جامعه به‌روز شویم، اما با رعایت اخلاق

تعداد کمی از کاربران خبرآنلاین، معتقد بودند که نباید روابط میان دختر  پسر نامحرم به این صراحت در تلویزیون نشان داده می‌شد تا قبح ماجرا ریخته شود. یکی از مخاطبان درباره این موضوع نوشت: «کاری با نقاط ضعف و قوت سریال ندارم اما کاش سازندگان «افرا» می‌دانستند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد و هرچیزی را نباید در تلویزیون به نمایش گذاشت.»

یکی دیگر از مخاطبان هم نظر داد: «نشان دادن عشق و علاقه افراد به یکدیگر هیچ ایرادی ندارد، اما کاش همه چیز را با صراحت کامل به نمایش نگذاریم.»

چنین نظرهایی، مخالفت برخی دیگر از مخاطبان را به دنبال آورد؛ از جمله، کاربری به نام امیرمسعود نوشت: «نشان دادن روابط دختر و پسر ایرادی ندارد چون ما نیز باید همگام با جامعه به روز شویم حتی اگر خودمان تمایلی به انجام چنین روابطی نداریم.»

محمد هم در این‌باره نوشت: «مهم این است که خارج از عرف چیزی را نمایش ندهیم، «افرا» چیزی را از عرف خارج نکرده است، موضوع اشتباهی را هم به تصویر نمی‌کشد، اما صراحتش خیلی زیاد است.»

مخاطب دیگری هم نوشت: «هرچیزی باید مطرح شود به آن پرداخته شود، خوب و بدش به نمایش دربیاید و راهکار مقابله با آن هم ارائه شود.»

سانسور، محتوا را بی معنی می‌کند

واکنش‌ها نسبت به محتوای سریال کاملا متفاوت بود، عده‌ای بسیار از آن استقبال کردند و عده‌ای دیگر آن را کامل بی‌معنی دانستند.

هادی نوشت: «ضعیف‌ترین فیلمنامه را داشت و قصه پر از تناقض بود وحید هدف از عدم گذشتن از خون پیمان را تنبیه حاج محمود اعلام می‌کرد اما در قسمت آخر دنبال این بود که بفهمد آیا به عمد کشته شده یا غیر عمد.»

مسعود هم نظر داد: «هرچند که پایان سریال چنگی به دل نمی‌زد، اما نشان دادن دغدغه جنگل‌بانان بسیار حائز اهیمت بود.»

مخاطب بی‌نام دیگری نوشت: «کاری با روند داستان ندارم اما همین که محتوای درستی از مشکلات روز جامعه را به نمایش گذاشت، کافی است.»

کاربری بدون نام هم نوشت: «روند سریال خیلی کند وخسته‌کننده بود. جوری که بسیاری حوصله نداشتند آن را دنبال کنند. کلا مدتی است که سریال‌های ایرانی فقط دنبال پرکردن زمان هستند و کیفیت را فدای کمیت می‌کنند و صدالبته بسیار کسالت‌آور و تنش‌زا هستند. طوری که بعد از پایان هر قسمت، نیم ساعت طول می‌کشید تا ناراحتی‌مان برطرف شود.»

مخاطبی دیگر هم تاکید کرد: «به نظرم آن غافل‌گیری و رازها اگر سانسور نمی‌شدند، سریال بهتری از آب در می‌آمد. قطعا این موارد جزو سریال بود که همه از آن حرف می‌زنند. این مشکل صدا و سیماست که ربط و بی‌ربط به سریال‌ها ممیزی می‌دهد و سانسور می‌کند؛ حتی مسائلی را که تو جامعه و خانواده‌ها به آشکاری دیده می‌شود.»

۵۷۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سینا ایرانی IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    42 25
    به زودی ویدیویی منتشر خواهد شد تا مردم مطلع شوند کدام وبسایت خبری کامنت های مخاطبین (مردم) را حتی با عقایدش جور نباشد بدون تعصب منتشر میکند، فقط سه ردیف اول را خدمتتان عرض میکنم که بدون تعصب منتشر میکنند خبرگزاری فارس اول، تسنیم دوم و رکنا سوم از لحاظ انتشار کامنت حتی با همسو نبودن با سیاست‌هایشان منتشر می‌کنند،متأسفانه خبرآنلاین رتبه خوبی ندارد،قابل توجه شما در خبرآنلاین،این متنو من در تلگرام خوندم
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      13 6
      تازگی مد شده هر کی فیلمش بیینده نداره، میگه سانسور شدم که اینطوری شد
    • ایران IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      7 6
      فارس ورکنا شایداما تسنیم اصلآ... شماچه جوری جرات میکنید تو تسنیم نظربدین... مواظب باشیدنظرغیرهمسوبه تسنیم نفرستین... خبرگزاری که برای نظردادن حتمآبایدآدرس ایمیل بدین یعنی ممکنه اگه خلاف نظرصاحبانش نظربدین بایدمنتظرعواقبش باشید.... درضمن فکرکنم بهترینشون توی این مورد فراروباشه
    • ممد IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      2 0
      هیچ ربطی نداره هر موقع بخوای میتونی بدون هیچ مدرکی ایمیل بسازی😕
  • فاطمه IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    49 85
    چه با سانسور چه بی سانسور عالی هستید و بودید خسته نباشید به همتون
    • شکیبا IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 1
      بسیار فیلم چرت ومزخرفی بود اونام که نظر مثبت دادن ومیگن خوبه وفصل ودوم ا ین چرت وپرتا همش الکیه یکم خلاقیت به خرج بدن بدنیست بلدنیستن فیلم بسازن خاااااک....
  • بدون نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    افرا خیلی سریال خوبی بود و امیدوار فصل دوم افرا را بسازند
    • ‌‌ IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      29 13
      عزیزم ببین الکی پول بیت و المال میره برای یک سریالی به این چرتی
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    68 53
    از همون اول هم با سر به زمین کوبیده شده بود 🤢🤮😂
  • Arshida IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    25 72
    به بینید افرا سریال خوبی بود ولی به نطرم یکم کم داشت چون سانسور زیادی داشت و شاید اگه مسعود می مرد شاید بهتر بود 😑
    • یه چیزی هست حالا IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      25 19
      نبایدپیمان می مرد حیفه اون همه اشکی که ریختم🙍🙍
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    93 37
    بدون سانسور و با سانسورش فرقی نداشت ، چیز جالبی نبود.
  • نوری IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    57 97
    زیباترین و قشنگترین سریالی که تا به حال دیده بودم من به هیچ سریالی اینجوری ابراز علاقه نمی کردم ولی واقعا این سریال بهترین بازیگران مخصوصا روزبه حصاری و مینا وحید زیبا تر ایفای نقش کرده بودن. ✅✅✅✅✅😘😘😘😘😘🥰🥰🥰🥰🥰👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻👋🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻🤲🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻✊🏻♥♥♥♥♥🤗🤗🤗🤗🤗🤗💐💐💐💐💐💐💐💐👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻
    • علی IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      45 15
      تو اصلا میدونی سریال چیه که داری از این تعریف میکنی
    • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      6 12
      بله منم موافقم افرا بهترین سریالی بود که توی عمرم دیدم و باحضور آقای روزبه حصاری عالی ترین سریال شد از شما میخوام افرا ۲ هم بسازید😍😍❤❤☘☘💚💚
    • سحر IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      5 5
      اخه افرا 🤮🤮🤮
  • نادره IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    87 12
    باید بی گناهی مسعود ثابت می شد اون پسره می اومد حقیت رو می گفت قصات زیر سوال رفت یعنی خیلی ها بی گناه کشته شدند حقیت رو مادره می گفت مگه وحید کی بود که یک شهر ازش بترسند همه ضعف بود
  • نگین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    64 28
    چرت بود وفت کشی فقط
  • بنده خدا IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    29 40
    سلام خانم مینا وحید به نظر من نقش خودت درحد ممتاز ایفا کردی خدا قوت دلاور نان پدروشیر مادر حلالت
    • yar IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
      17 10
      به یه خانم میگن‌دلاور !.. نان پدر و شیرمادر حلالتو به کشتیگیرا میگن
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    13 13
    عالی بود فصل دوم هم بسازید
  • طرفدار افرا IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    19 13
    چه با سانسور چه بی سانسور سریال فارق العاده ای بود 👌 من تا حالا به هیچ سریالی این چنین ابراز علاقه نکرده بودم عااالی بود 👌 👌 امیدوارم فصل دوم رو هم بسازن 😓 خداقوت به بازیگران سریال افرا 💪💪💪
  • دینا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    7 17
    به نظر من باید مسغود میمرد تا داستان قشنگ میشد
  • fatemeh IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 16
    بینظیر بود💫👌🏻 خوش درخشیدید 😍😍 قابل توجه اونایی که چشم دیدن موفقیت و سربلندی سریال رو ندارن
  • fatemeh IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 18
    و البته اینکه میزان ببینده افرا رکورد میزان ببینده سریال های 10 سال اخیر را شکست👌🏻🤞🏻💫
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    11 20
    از اینهمه داستان تکراری خسته نشدید؟ هیچ ایده جدیدی ندارید؟ حاجی و پسر عصبی و مرد انتقامجو و آدمهای بدجنس خونه خراب کن؟ بعد ناراحتید که با سر زمین خوردید؟ اصلا برای زمین خوردن باید سرپا باشی, قصه های اعصاب خورد کن تکراری با بازیگرای تکراری که هرجا میرن همین نقشها رو دوباره بازی میکنن,
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    16 7
    دقیقا سانسورچرا می کنین بزارید بمونه ببینیم اینطوری خوب بود وناتمام نبود بهتر بود تافصلیش کنن
  • ف IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    7 15
    به نطر من اصلا خوب نبود فقط بازی پژمان خوب بود
  • امید IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    6 19
    مسخره ترین سکانس فیلم جایی است که مهتاب با لباس تما م اداری و مهمانی با روسری کامل آشپزخانه را جارو می‌کند
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    6 5
    الان در کشور ما رابطه دختر و پسر زیاد هست و خیلی هم دختر و هم پسر بی ادب شدن حتی زندگی خیلیها با این رابطه ها بهم خورده ولی من فکر میکردم وحید برادر خورش را کشته که در خانواده ایی مثل فروزش زندگی نکند وانتقام هم از مسعود میگیره
  • Mehr IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    12 10
    سرجمع به مصرف برقش نمی ارزید،
  • دنیا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    6 3
    واقعاقصه به این بی مزگی والکی ندیده بودم حیف این پولهاکه الکی به شمابازیگران داده میشه وحیف وقت ماکه سرکاریم وبه اینجورفیلمهانگاه میکنیم
  • IR ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    8 4
    وقتی همین کامنت های منتشر شده در خبر آنلاین را میخوانیم آشکارا معلوم میشود که خبر آنلاین،یکی از رذل ترین و کثافت ترین رسانه ها اما با ظواهر دینی است. تقطیع عبارتهای نظرات بی ربط به هم، و کنار هم گذاشتن انها و بعد یک تیتز بسیار دروغ و رذل و کثافت. کارکنان خبر آنلاین به خودشان افتخار کنند که در یکی از کثافت ترین رسانه ها کار میکنند مبارکتان باشد
  • کمند IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 4
    الکی تمام شد
  • غلامرضا IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 16
    اینطور فیلم راتمام کردن با روح روان آدم بازی می کنه من که هرچی سریالو بوسیدم و گذاشتم کنار به جای آرامش جنگ اعصاب برای آدم درست می کنند طوری که باید آقای سلطانی در مصاحبه اش تکلیف مبهمات سریال را باید روشن کند در ضمن این اولین بار نیست که پایان سریال را آب دوغ خیاری تمام می کنند که البته این توهین به شعور بیننده است
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    10 2
    بهترین و زیباترین متن رو در این سریال دیدم . رفتار همسر وحید خیلی درس اموز بود حواسش به همه بود و دلسوز شوهرش و پدر شوهر بود چیزی که امروز خانم ها کمتر دارن . بازی همه عالی بود مخصوصا اسماعیل محرابی. پژمان بازغی. مهدی سلطانی. روزبه حصاری
  • مردم عزیز IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 2
    سریال خوبی بودچون پایان هرقسمت هیچ کس نمیفهمیدچه اتفاقی می افتدجالب بودبیخودحرف مفت نزنیدازاین سریالها بسازیدبازیگراهم عالی
  • نازنین IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 5
    بنظرمن سریال خوبی بودامااگرقضیه برعکس بودخانواده قاتل پول نداشتن بعدپدرمسعودچگونه میتونست بچه شوازقصاص نجات بده بازم سریال بیشترطرف خانواده پولداربودمتاسفانه داخل دادگاههاهم همیشه طرف اونی هستن که پولداروپارتی بازیه
  • افرایی IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 5
    افرا زیبا ترین فیلم بود چه با سانسور چه بی سانسور هر کس هم ناراحته میخواست نگاه نکنه ممنون از کارگردان و بازیگران خوب خدا قوت
  • اسدالله IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 1
    جای تأسف داره انگار نویسنده های مقالات اخبار اصلا داخل جامعه نیستند و خبرهای از زبان مردم می نویسند که مضحکانه آدم و به خنده می ندازه
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 4
    خیلی فیلم داغونی بود سروته نداشت مثل پنیرپیتزاکش داربود
  • هادی میری IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    6 0
    نه خیر
  • محمد رضا طلایی US ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    7 8
    در این سریال عملا زحمت کشان محیط زیست را بی ارزش کردند .یعنی اینقدر ارزش ندارند که یه شکارچی بدون.مجوز هر کاری میخواد بکنه قانون هم.نمیتونه جلودارش باشه .یه مأمور قانون ارزش واعتباری نداره .
  • طرفدار همیشگی آقای صادقی IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 4
    سلام سریال خیلی عالی بود برای من بهترین سریالی بود که تاحالا دیدم اما چرا سانسور کردند خیلی از سانسور ها اصلا بد نبود و آخرش هم یکم شادی بیشتر داشت بنطر بهتر بود ممنونم از تمام عوامل
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    9 2
    افرا خوب شروع شد ولی به شدت افتضاح تموم شد کلا خاصیت سریالی ایرانی همینه شروعش اوجه . پایانش افت . شروع بد بهتر از پایان بد !!!
  • 1086157820730 IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    4 0
    سریال نبود دوریال بود تعطیل سرکاری بی محتوا وبه درنخور بعد بگید چرا ازرسانه میلی استقبال نمیشه
  • سیدرضا IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 1
    آفرین به نقش آفرینی آقای مهدی سلطانی وپیمان بازغی و وبه حصاری وبقیه همگی ازنظرمن درحدوسط بودن_البته پژمان اینجورنقش هارو عالی بازی میکنه_
  • ناشناس 🌸 IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    10 3
    خیلی سریال زیبایی بود سپاسگزارم از نویسنده که مسعود را نکشت نویسنده می تواند فصل ۲ این سریال را بسازد و حرف های ناتمامی که تمام نشد در فصل ۲ بگو ید وخواهشا کسی هم نکشد در فصل دو چون تازه قشنگ شده وراز هایی که نگفته در فصل ۲ بگوید ممنون از سریال خوبتون لطفا فصل ۲ هم بسازید ولطفا کسی هم نکشید در فیلمنامه باتشکر
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    سلام آخه مگه وحید کي بود که همه جا آدم داشت و خبرا رو بهش میرسونن و همه ازش میترسیدند ! یعنی از مادرش هم براش دلسوز تر بوده سیروس که هیچی و باید بی‌گناهی مسعود هم با شهادت مهران ثابت میشد چون قضاوت زیر سوال رفته!!! دو عیب مهم این سریال فقط همینا بود
  • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    5 0
    حیف این همه پول بخاطر سلبریتی ها
  • منا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    سریال جالبی نبود
  • 11 IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    3 0
    فقط چند قسمت اولش خوب بود بقیه اش زیاد جالب نبود خیلی کش دادن سریالو 😂😂😂😀
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 3
    سریالش عاااااااالی بود🤩🤩🤩❤❤❤❤❤
  • ثنا IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 1
    سلام به نظر من سریال افرا سریال قشنگی هست ولی یه اشکالی داره اشکالش اینه که مردن پیمان و دادگاه و ترس از اعدام شدنشو واقعا خیلی کشش دادن اما در کل سریال قشنگیه لطفا فصل ۲ هم بسازین
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    نفمیدیم راز مادر پیمان چی بود و عاقبت مهران رو هم تو سریال نگفتن و خیلی سوالاتی دیگه بنظرم سریال ناقص موند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 2
    سریال خیلی خوبی بود من که خوشم اومد
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 1
    یکی افرا بهترین سریال های من شد واقعا عالی بود عالییییییییییییییییییییی🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩♥️♥️♥️♥️♥️♥️
  • ذحلخ IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    متاسفانه اینجا کامنت میزاریم ولی حرفمون به جایی نمیرسه.افتضاحی که سریال‌های داخلی وبرخی خارجی روی روان نوجوان و جوانان مملکت گذاشته خیلی سخت از ذهن بچه ها پاک بشه.ایهاالناس ثبات اخلاقی پایبندی به زندگی مشترک با روابط ناسالم درست نمیشه. وسریالها فقط همین بد ها رو به خورد فکر نوجوان وجوان میده.بعد آمار طلاق افزایش پیدا میکنه. ای کسی که ازین نوع سریال‌ها حمایت میکنی میدونی یه روزی باید جواب بدی که چرا به چه دلیل به چه نیت با چه فهم و درکی ازین سریال حمایت کردی.فهمیدی چه تاثیری داشت روی قشر حساس جامعه که رفتی کامنت گذاشتی گفتی خوبه.چه جوابی دارین بدینن. آمار طلاق رو ببینین. جامعه سینمایی روز به روز دارن بدتر میشن. فقط برای جذب مخاطب. کسی به فکر غنای فرهنگ وفکر پسرها ودخترهای شما نیست.هوشیار باشین. هوشیار.
  • مصطفی IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 1
    رابطه خارج از ازدواج بدون اینکه هیچ یک از طرفین حقوق متقابل این رابطه رو به عهده بگیرند جدای از اینکه حرام است بشدت آسیب زا و پشیمان کننده و موجب تضییع عمر و هدر رفتن عواطف افراد می‌شود. اگر هم قرار است این رابطه به نمایش درآید باید تقبیح شود نه تقدیس. از کارگردانان عزیز خواهشمندیم با این تصاویر خیالی ذهن مردم را کج‌ و معوج نکنند
  • سید IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    با سلام در کشوری که همه چیز آن سیاسی می‌باشد.از جمله صدا و سیما بهتر از این نمیشود ریس صدا و سیمایی که اصلا چیزی نمی‌داند در آنجا اوامر سیاسیون را اجرا میکند
  • سحر IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 0
    من تا قسمت 10 دوست داشتم این داشتم این سریالو بعدش خراب کردن با مرگ پیمان
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    1 2
    ممنون از سازندگان سریال افرا واقعا جذاب بود لذت بردم
  • جعفر IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    2 0
    من اصلا از فیلتر افرا خوشم نیومد
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    1 0
    سریال افرا ایرادای قانونی داشت. هنوز عمد یا غیر عمد بودن قتل پیما ن مشخص نبود طناب دارو ب گردن مسعود انداخته بودن و گریه زاری واه ناله راه انداختن. بعدشم برادرحق خون نداره وحید پدرشو از دادگاه می‌کشه بیرون ونمیذاره. رضایت بده. وپدرشم ی مرد بی مسئولیت بود ومعلوم نشد حاج آقا فروزش با لاتا و نزول خورا چه سر وسری داشت که هم بحرفش میکردن هم همه رو میشناخت خلاصه سریال خوبی نبود حیف پولی که خرج شده بود
  • سوگل IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 3
    کثافتای حسود این مذخرفا رو داخل این سایت بی درو پیکر میزارین به آمار ببینده ها و تلوبیون توجه کنید بعد😜😝 💪🍀🌳خانواده افرایی همیشه سربلنده
  • دنیا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 1
    اگه سریال خوبی نبود کسی که مجبورتون نکرده بود تا آخر نگاه کنید
  • فرناز IR ۰۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام خدمت شما به نظر من اگر سانسور در ایران حذف میشد و همه ی کارگردانها میتوانستند بدون هیج گونه دغدغه ای کار کنند به نظر من سریالها سرانجام پیدا میکرد اما چرا صداوسبما با این موضوع مخالفت میکنه ؟؟؟خودش خیلی جای سواله
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    دروغ
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
      1 0
      نه اصلاخوب نبودنقاط ضعف ومنفی زیادداشت