۹ نفر
۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
با تفنگ بادی رفتیم به جنگ ژ3 !

پرسپولیس در روزی که بدترین نتیجه‌اش را در سه ساله گذشته گرفت، مقابل الهلال ۳-۰ شکست خورد.

روزهایی که غلام پیروانی در لیگ برتر مربیگری می کرد، هر زمان مقابل پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی شکست می خورد، جمله ای تکراری را بیان می کرد: «با تفنگ بادی رفتیم به جنگ ژسه و بضاعت‌مان همین است.»

دیشب و پس از باخت پرسپولیس مقابل الهلال این جمله شاغلام مدام در سرم می چرخید. اینکه چقدر از نظر سخت افزاری و تکنیکال از دیگر کشورهای آسیایی عقب هستیم. سالهاست سرمان را زیر برف کرده ایم و در باد نتایج تیم ملی و فدراسیون پنج ستاره خوابیده ایم! نتایجی که بیشتر به لطف شانس و عملکرد خوب ملی پوشانمان رقم می خورد و این نظر من است.

فقط فکر کنید اگر به جای ژاپن در گروه B با عربستان و استرالیا همگروه می شدیم چقدر کارمان برای صعود به جام جهانی سخت می شد. عربستان در خانه ژاپن را در هم کوبید و عمان هم یقه سامورایی‌ها را گرفت. همین بازی دیشب پرسپولیس مقابل الهلال کافی بود به این نکته پی ببریم که چقدر از دیگر تیم های آسیایی عقب هستیم. سعودی ها سالهاست بهترین بازیکنان و مربیان را به لیگ شان آورده اند و باعث پیشرفت خودشان شده است. سالم و ناصر الدوساری، سلمان فرج و .... فراتر از آسیا بازی می کنند و در تیم ملی هم موفق هستند.از نظر سخت افزاری هم در روزهایی که بازی تیم ملی ایران بدون تماشاگر برگزار می شود، هواداران عربستانی به صورت کامل در استادیوم قرار می گیرند و زن و مرد با یکدیگر از تماشای فوتبال لذت می برند.

آقایان! در باد نتایج مقطعی که صرفا روی حرکات فردی بازیکنان رقم می خورد نخوابید.این فوتبال 20-30 سال از فوتبال روز دنیا عقب است.شک نداشته باشید تا زمانی که نخواهیم واقعیت را با چشمانمان ببینیم، نه خبری از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا است نه در جام ملتها.

۲۵۶ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    3 0
    نه اقای زاوش محمدی.نه ژسه ای درمیان است نه تفنگ بادی.فقط خیانت های امثال وزیروفدراسیون است که تیم حکومتی رابه این روزانداخته واین تیم رابدعادت کرده به جام های اسنپی وهدیه ای ازطرف وزارت وفدراسیون وکمیته داوران.خیال کردندداوراسیایی هم مثل داوران ماهستندکه باهرسرفه ای یک خطا براشون میگیرن.