افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک بافق

مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر بافق گفت: طرح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی غدیر کوشک با هدف تامین برق منطقه از انرژی‌های تجدید پذیر در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری پنج میلیون یورو به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، معصومی گفت: شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر به منظور سیاست‌های کلان کشور در خصوص ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در طول سال‌های گذشته پیشرو بوده که آخرین دستاورد این شرکت، نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک غدیر است.

وی احداث این طرح را با هدف تامین برق منطقه با تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر بیان کرد و افزود: این طرح در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و با سرمایه گذاری پنج میلیون یورو با حضور جمعی از مسئولان استانی و محلی و به صورت ویدئو کنفرانس با نجفی پور مدیرعامل تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا)، به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت برق و انرژی غدیر تصریح کرد: در این طرح ۱۵ نفر به صورت مستقیم و ۲۶۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول هستند.

معصومی، صرفه جویی سالانه پنج میلیون لیتر در مصرف آب، صرفه جویی چهار میلیون متر مکعب گاز طبیعی در مصرف سوخت و کاهش سه و نیم میلیون کیلوگرمی در کاهش گازهای آلاینده را از مزایای این طرح عنوان کرد.

وی همچنین به تشریح مشخصات فنی و اجرایی طرح پرداخت و گفت: در این طرح ۲۶ هزار و ۴۵۴ عدد صفحه خورشیدی، ۸۴ دستگاه اینورتر و ۴ دستگاه تولید داخل ترانسفور ماترهای ۲ هزار و ۵۰۰ کیلو ولت آمپر نصب شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =