رکود در بازار خودرو/تیگوان ٢٠١٨ چند؟

ایرنا نوشت: بازار خودرو چند هفته‌ای است که در رکود مطلق به سر می‌برد. معاملات در آن به کمترین میزان رسیده و قیمت‌ها به روال چند هفته‌ گذشته، بدون‌تغییر مانده است.

این روزها جز معدود افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند، برای خرید مراجعه نمی‌کنند و رکودی سنگین بر بازار حکمفرماست.

رکود بازار نقل و انتقالات خودرو در پایتخت در حالی به دو ماه رسیده که صحبت‌های انجام شده در خصوص احتمال بازگشایی واردات خودرو، رکود را شدیدتر کرد و طی آن فروشندگان زیاد شدند اما خریداران عقب‌نشینی کردند.

به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران، اکنون بازار در یک وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد، وضعیتی که سبب شده مشتری مراجعه نکرده و خریدار اندک باشد.

«سعید موتمنی» گفت: خودروهای خارجی و مونتاژی بیشترین آسیب را از این شرایط دیده‌اند و تقریبا هیچ مشتری برای این خودروها وجود ندارد، اما اندک خرید و فروش‌هایی در خودروهای پرطرفدار داخلی و مونتاژی و به‌طور عمده خودروهای زیر ۵۰۰ میلیون تومانی در جریان است.

وی با اشاره به محدودیت‌های عرضه‌های خودروسازان، تاکید کرد: اگر عرضه افزایش یافته و به‌ویژه آن‌طور که خودروسازان وعده داده‌اند خودروهای ناقص کف پارکینگ‌هایشان تکمیل و تجاری شود، می‌تواند بر کاهش مجدد قیمت‌ها تاثیرگذار باشد.

امروز در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۹ حدود ۲۳۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ۵ مدل ۹۹ نزدیک به ۲۹۲ میلیون تومان و نوع صندوق‌دار مدل ۱۴۰۰ آن ۳۰۸ میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

همچنین پژو ۲۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک مدل ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۳۰ و ۴۳۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس مدل ۹۹ حدود ۲۴۵ میلیون تومان، سمند ال. ایکس دوگانه‌سوز ۲۷۸ میلیون تومان، دنا معمولی ۳۲۵ میلیون تومان، دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک ۴۶۰ میلیون تومان و تارا ۴۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در گروه صنعتی سایپا نیز هر دستگاه پراید ۱۱۱ مدل ۹۹ صفر کیلومتر ۱۵۴ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۴۴ میلیون تومان، تیبا ۲ پلاس ۱۷۳ میلیون تومان، ساینا اس دنده‌ای ۱۷۹ میلیون تومان، کوئیک آر دنده‌ای ۱۷۲ میلیون تومان و شاهین ۳۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

رکود در بازار خودرو/تیگوان ٢٠١٨ چند؟

واردات خودرو و شوک به بازار

برپایه این گزارش، از زمان مطرح شدن موضوع واردات خودرو و رفت و برگشت طرح مربوط به واردات بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، قیمت‌ها در بازار خودروهای خارجی با افت پنج تا ۱۰ درصدی مواجه شد و پس از آن تا به امروز ثابت ماند.

به گفته فعالان این بازار، در این میان اندک فروشندگانی که به دلیل نیاز به پول نقد اقدام به فروش می‌کنند، به‌ناچار حاضر می‌شوند خودروهایشان را با قیمت پایین‌تری به مشتری بفروشند، چون بازار به‌شدت راکد بوده و در حالت انتظار به‌سر می‌برد.

با این حال، بسیاری کارشناسان با استناد به سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت که «واردات خودرو تا پایان سال را به صلاح ندانسته»، بیان‌ می‌کنند: منابع ارزی مورد نیاز برای واردات مهیا نیست.

به گفته آنان، مطرح شدن موضوع واردات خودرو شوکی به بازار وارد کرد و رکود و بلاتکلیفی بازار را رقم زد.

امروز در سایت‌های خودرویی و فضای مجازی در دسته مونتاژی‌ها و خارجی‌ها، هر دستگاه جک اس۵ کرمان‌موتور ۷۰۵ میلیون تومان، هایما اس۷ ایران‌خودرو ۷۸۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ با مدل ۹۸ حدود ۹۳۰ میلیون تومان و مدل ۹۹ نزدیک به ۹۵۵ میلیون تومان، سانتافه ix۴۵ مدل ۲۰۱۷ با ۴۹ هزار کیلومتر پیمایش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه تیگوان مدل ۲۰۱۸ با ۳۴ هزار کیلومتر کارکرد ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =