ایرانی‌ها برای خرید و فروش امن رمزارز چه کار کنند؟

هر از گاهی خبری جدید از محدودیت‌های بایننس و صرافی‌های خارجی رمزارز برای ایرانیان و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه کاربران ایرانی، باعث نگرانی سرمایه‌گذاران در دنیای ارزهای دیجیتال می‌شود. به تازگی خبری مبنی بر تنگ‌تر شدن حلقه فعالیت برای کشورهای تحت تحریم آمریکا، به این نگرانی‌ها افزوده است. گرچه این خبر به آن شکلی که در برخی رسانه‌ها منتشر شد صحت نداشت و اصل خبر شناسایی و ردیابی حملات باج‌افزاری و سوءاستفاده از بلاکچین و رمزارزها در این حملات بود، اما همچنان نگرانی‌ها درباره حضور ایرانیان در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

رمزارزها به واسطه ماهیت غیرمتمرکز، قابل تحریم یا بلوکه شدن نیستند و اعمال برخی تحریم‌ها نیز صرفا متوجه صرافی‌های خارجی است که از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کنند. بنابراین آن بخشی از دارایی کاربران ایرانی که در صرافی‌های خارجی در گردش است مشمول ریسک می‌شود. در این شرایط، صرافی‌های داخلی بهترین راهکار برای کاهش ریسک بلوکه شدن اموال ایرانیان در حوزه ارزهای دیجیتال است. کاربران ایرانی بدون نگرانی از مشکلات مربوط به تحریم، می‌توانند در پلتفرم‌های ایرانی خرید و فروش کنند. گرچه امکانات اکسچنج‌های ایرانی در مقایسه با صرافی‌هایی مثل بایننس کمتر است، اما مسئله مهم در این بازار، در درجه نخست، حفظ سرمایه و در درجه دوم کسب سود است، از این رو با توجه به ریسک‌های موجود، بهتر است کاربران ایرانی از صرافی‌های داخلی استفاده کنند.

در حالی که هر از گاهی نگرانی‌های جدیدی برای کاربران ایرانی ارزهای دیجیتال مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد که برخی صرافی‌های آنلاین داخلی نیز در تلاش هستند تا این نگرانی‌ها را برای کاربران داخلی کاهش دهند و امکانات جدیدی به آنها ارائه کنند. روز گذشته، خبری در خصوص ارائه راهکار جدید یکی از این صرافی‌ها برای جلوگیری از رهگیری تراکنش‌های بیت‌کوینی ایرانی‌ها مطرح شد. در این خبراعلام شد که شرکت نوبیتکس، یک مرورگر اختصاصی برای شبکه بیت‌کوین راه‌اندازی کرده و کاربران می‌توانند بدون اینکه آی‌پی‌ شان برای شرکت‌هایی همچون سایفرتریس افشا بشود، با حفظ حریم خصوصی، از آن استفاده کنند.

این صرافی ارز دیجیتال اعلام کرده برای پوشش دادن خطرهای احتمالی برای شناسایی کاربران ایرانی، مرورگر اختصاصی نوبیتکس را راه‌اندازی کرده و با توجه به اینکه سرورهای آن داخل کشور قرار دارند، ترافیک جستجوی کاربران در اختیار شرکت‌هایی مثل سایفرتریس قرار نمی‌گیرد و با خیال راحت می‌توانند انواع داده‌های مورد نیاز را از مرورگر اختصاصی بلاکچین نوبیتکس استخراج کنند.

ایرانی‌ها برای خرید و فروش امن رمزارز چه کار کنند؟

مراقب امنیت دارایی‌های رمزارزی خود باشید

یکی از نگرانی‌های دیگری که همه سرمایه‌گذاران رمزارز دارند، نحوه درست نگهداری دارایی‌های رمزارزی است و اینکه چه راهی برای نگهداری بهتر است. هزینه بالای نقل‌وانتقال در شبکه‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم و زمان بالای انتقال بعضی از آنها باعث می‌شود تا انگیزه انتقال دارایی به کیف پول شخصی کاهش پیدا کند و از طرف دیگر تجارب تلخ نگهداری رمزارز در برخی بسترهای مبادله، ازجمله هک شدن بستر یا کلاه‌برداری مالکان آن، باعث شده تا نگهداری دارایی در برخی اکسچنج‌ها هم با ریسک همراه باشد.

علاوه بر این، تجربه کمِ کاربران در نگهداری امن و صحیح از دارایی‌های رمزارزی در کیف پول‌های شخصی، بارها باعث به وجود آمدن زمینه‌های کلاه‌برداری و تخلیه ولت‌های شخصی شده‌است.

یکی از صرافی های ایرانی که در زمینه امنیت نگهداری دارایی‌ها می‌توان به آن اعتماد کرد نوبیتکس است که اولین پلتفرم ایرانی مبادله رمزارز بوده و حدود 2 میلیون و ششصد هزار کاربر دارد. به گفته علی آقامیر، مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس، اقدامات مهمی برای حفاظت از سرمایه کاربران انجام داده، به‌طوریکه اگر تمام اکوسیستم اکسچنج توسط هکرها هک شود، یا همه صرافی‌ها و کیف‌پول‌های خارجی تحت هر نوع تحریمی قرار بگیرند، دارایی‌های رمزارزی کاربران در نوبیتکس محفوظ می‌ماند و امکان خرید و فروش و جابه‌جایی و واریز و برداشت خواهند داشت.

نوبیتکس سامانه نوینی هم برای ذخیره‌سازی رمزارزی  طراحی کرده‌ و بخش عمده دارایی‌های کاربران نوبیتکس به شکل ذخیره‌سازی سرد یا همان کلد ولت‌ها نگهداری می‌شوند که هرگونه ریسکی را به کمترین حالت ممکن می‌رساند. 

بنابراین کاربران ایرانی بدون هیچگونه نگرانی از خبرهای درست یا نادرستی که در رابطه با تحریم‌ها منتشر می‌شود، می‌توانند در نوبیتکس به مبادله رمزارز و نگهداری دارایی بپردازند.

همچنین ساختار ارتباطی ساخت و امضای تراکنش در سامانه کلد ولت نوبیتکس به‌ شکلی طراحی‌شده که هیچ فردی به‌صورت کامل بدون اجازه دسترسی، امکان تخلیه آن را ندارد. به‌عبارت‌دیگر حتی مدیران ارشد نوبیتکس هر یک به بخشی از فرآیند دسترسی دارند و بدون فرد دیگر، امکان تکمیل فرآیند وجود ندارد.

مدیر تحقیق و توسعه نوبیتکس، چندی پیش نیز از امکان دیگری برای جلوگیری از شناسایی کاربران ایرانی خبر داده بود. بر این اساس، نوبیتکس با توجه به هشدارهایی در رابطه با ریسک‌های احتمالی انتقال استیبل‌کوین تتر و همکاری این شرکت با نهادهای نظارتی و مجری قوانین تحریم منتشر شده بود، امکان انتقال محافظت‌شده و ناشناس تتر را در پلتفرم خود فراهم کرده است. این امکان به کاربران ایرانی اجازه می‌دهد با توجه به برخی تحریم‌ها، با کمترین ریسک ممکن، تتر خود را به صرافی‌ها و کیف‌پول‌های دیگر منتقل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1564992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =