قزوین از فقر فرهنگی رنج می‌برد

استاندار قزوین گفت: هم اکنون در بعد ظرفیت های فرهنگی از یک فقر رنج می بریم و متاسفانه علیرغم ظرفیت ها هنوز یک تالار در سطح استان قزوین نداریم و تالار شهر پس از ۱۲ سال همچنان نیمه کاره مانده و این امکان فراهم نشده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین روز دوشنبه در مراسم اختتامیه ششمین دوسالانه خوشنویسی ایران که با حضور جمعی از مسوولان در چهلستون قزوین برگزار شد، گفت: قزوین از پایگاههای مهم فرهنگ و ادب کشور است و ظرفیت بزرگی در این حوزه را در خود جای داده و تاریخ و تمدن هشت هزار ساله را دارد که آثار آن در سطح این استان نمایان است.

او اظهار کرد: قزوین افتخار این را دارد که یک دوره ۵۰ ساله پایتخت ایران بوده و در عرصه سیاسی نقش آفرینی کرده است و بزرگان زیادی در این شهر و دیار نقش داشته و آثار مهمی در توسعه علمی و فرهنگی کشور داشته اند.

استاندار با تاکید بر اینکه اصفهان امروز مدیون قزوین دیروز است، یادآورشد: داشته های قزوین از این شهر به اصفهان منتقل و همه نمادها در فضایی بزرگتر بازسازی و ایجاد شده است.

جمالی پور با بیان اینکه تاریخ قزوین از جایگاه برجسته ای برخوردار است، افزود: متاسفانه نتوانسته ایم از این ظرفیت بهره مند شویم و بیشتر نمای صنعتی قزوین در اذهان ایجاد می شود و در خلق درآمد مردم و هم ایجاد بسترهای فرهنگی نتوانستیم به پیشرفتی دست یابیم.

استاندار قزوین گفت: با نگاهی به پیکره قزوین، ظرفیت های بزرگی از حوزه های علمیه با ۷۰۰ سال سابقه توانسته عالمان و شخصیت های بزرگی همچون شیخ بهایی را تربیت کند و امروز ما مفتخریم به عنوان پایتخت خطاطی در کشور نقش داشته باشیم.

او اضافه کرد: اسلام نقش بی بدیلی در پرورش هنر ایرانی داشته است و هنر ایرانی اسلامی امروز به عنوان یک ظرفیت بزرگ ایجاد شده و در قزوین خطاطان بزرگی وجود دارند .

جمالی پور تاکید کرد: هم اکنون در بعد ظرفیت های فرهنگی از یک فقر رنج می بریم و متاسفانه علیرغم ظرفیت ها هنوز یک تالار در سطح استان قزوین نداریم و تالار شهر با یک پیشرفت ۲۰ درصدی پس از ۱۲ سال همچنان نیمه کاره مانده و این امکان فراهم نشده است.

استاندار قزوین تصریح کرد: در حوزه حمایت از هنرمندان، با توجه به اینکه برخی عمر خود را این عرصه گذاشته اند اما هنوز هیچ خدمات مناسبی ارایه نشده و لازم است تا در قالب های مختلف با حمایت دولت از هنرمندان برای بسترهای مختلف بهره مند شویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =