از آموزش طراحی لباس تا طراح لباس حرفه ای

آموزش طراحی لباس امروزه به یکی از رشته های اصلی آموزشگاه ها و موسسات مختلف تبدیل شده است. افراد همواره برای پوشش و لباس خود از گذشته تا به الان اهمیت بسیاری قائل می‌شدند. امروزه پیشرفت تکنولوژی و اینترنت باعث شده تا طراحان و تولید کنندگان مد و پوشاک به راحتی بتوانند ایده ها و محصولات خود را به نمایش بگذارند و از این طریق آنها را تبلیغ کنند.

همین امر سبب شده بسیاری افراد به هنر طراحی لباس و تولید پوشاک روی بیاورند و با شرکت در دوره های طراحی لباس، آنرا به طور تخصصی و حرفه‌ای یاد بگیرند. همانطور که می‌دانیم یکی از صنایع بسیار قوی در دنیا مربوط به پوشاک و لباس می‌باشند. موفقیت و پیشرفت در این صنعت می‌تواند ثروت کلانی را به همراه داشته باشد به همین منظور به یکی از زمینه های کاری محبوب سرمایه گذاران تبدیل شده است.

آنچه باید از طراحی لباس بدانید

دنیای مد و پوشاک از زمینه های مختلفی تشکیل شده که حضور و همکاری تمامی آنها برای موفقیت و فعالیت در این حوزه ضروری است. از جمله  آنها می‌توان به طراحی لباس اشاره نمود.

یک آموزشگاه طراحی لباس خوب و معتبر با آموزش های جامع و حرفه‌ای خود، یک هنرجوی مبتدی را به یک طراح لباس حرفه‌ای تبدیل می‌کند. از جمله بهترین آموزشگاه طراحی لباس می‌توان به مجموعه‌ی خانه آموزش اشاره کرد. این آموزشگاه با داشتن سابقه طولانی در زمینه طراحی لباس توانسته به یکی از معتبرترین آموزشگاه ها تبدیل شود. هنرجوهای فارغ شده از این مجموعه، همگی توانسته‌اند به موفقیت بسیاری در زمینه طراحی لباس بدست آورند.

درواقع پوشاک هایی که توسط برندهای معتبر دنیا تهیه و تولید می‌شوند همگی بر گرفته از ایده های ذهنی خلاق طراح هستند. به بیان دیگر اینطور می‌توان گفت که طراح لباس، اساس و پایه فعالیت در زمینه لباس و پوشاک است. از جمله برترین برندهای پوشاک دنیا که همگی موفقیت خود را مدیون طراحان لباس خلاق و ایده‌پردازشان هستند می‌توان به دیور، ورساچه، شنل، لویس ویلتون، گوچی، فندی، زارا و ... اشاره نمود.

به دلیل اهمیت این موضوع و تقاضای بالای افراد، دوره طراحی لباس در آموزشگاه های مختلفی برگزار می‌شود تا علاقه مندان بتوانند در این حوزه به طور حرفه‌ای فعالیت کنند. طراح لباس به فردی گفته می‌شود که با بررسی دنیای مد و ترندهای موجود، همچنین با مطالعه و پژوهش هایی در حوزه لباس، اقدام به طراحی یک نمونه جدید به کمک ایده ها و خلاقیت های خود می‌نماید.

کلاس طراحی لباس آنلاین اما پرقدرت

متاسفانه از هنگامی که ویروس کرونا گسترش پیدا کرده، نه تنها در ایران بلکه در کل جهان، تمامی آموزش ها به صروت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود. همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد از علایق و فعالیت خود فعلا دست بکشند تا دوباره شرایط به حالت عادی برگردد.

با این حال آموزشگاه های معتبر و حرفه‌ای نیز وجود دارند که به برگزاری کلاس طراحی لباس آنلاین می‌پردازند. هر فردی که علاقه به این حرفه دارد، اما قادر به شرکت در کلاس های حضوری نیست، می تواند با ثبت نام کلاس طراحی لباس آنلاین که توسط مجموعه خانه آموزش برگزار می‌شود، از این فرصت استفاده کرده و هدف خود دست یابند.

اکثر افراد تصور می‌کنند که کلاس آنلاین به هیچ عنوان نمی‌تواند کیفیت کلاس حضوری را داشته باشد و شرکت در این کلاس ها کاملا بی‌فایده است. این حرف تا حدودی هم می‌تواند درست باشد و هم اشتباه؛ اما چرا؟ متاسفانه آموزشگاه هایی هستند که با برگزاری کلاس های آنلاین بی‌کیفیت، تنها هدفشان دریافت مبلغ اضافی از هنرجو است. افرادی که در این کلاس ها شرکت می‌کنند، نه تنها چیزی یاد نخواهند گرفت بلکه پول و هزینه خود را نیز از دست داده‌اند.

از آموزش طراحی لباس تا طراح لباس حرفه ای

چگونه به یک طراح حرفه ای لباس تبدیل شویم؟

برای اینکه بتوانید به یک طراح لباس حرفه‌ای و موفق تبدیل شوید، باید یک ایده پرداز عالی باشید. داشتن خلاقیت و ایده های تازه، عنصر اصلی در این حرفه است. برای این منظور باید از محیط اطراف خود ایده گرفته، آنها را پرورش داده و بر روی کاغذ منتقل کند. می‌توان گفت طراحان لباس اغلب دارای یک روحیه هنرمند و چشمانی تیزبین است که بواسطه آنها ایده های خلاق و گوناگونی ایجاد می‌کنند.

مجموعه خانه آموزش تمامی نکات و ترفندهای طراحی لباس را به طور جامع و تخصصی به هنرجویان خود آموزش می‌دهد و کلاس ها در سطح بالایی چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری برگزار می شود.

از آموزش طراحی لباس تا طراح لباس حرفه ای

همچنین باید بسیار تکرار و تمرین کنید. یک طراح باید بتواند نمونه اولیه لباس خود را بر روی کاغذ رسم کند. البته هیچ لزومی ندارد که یک طراح لباس  با اصول نقاشی و تکنیک های آن آشنا باشد. اما برای اینکه بتواند بهترین طرح ها را بر روی کاغذ پیاده کند، باید آشنایی کاملی با نحوه کشیدن طرح اولیه، هارمونی رنگ ها و ترکیب اشکال داشته باشد.

طراح لباس همان طراح مد است؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند طراح لباس همان طراح مد است؛ اما باید گفت که این دو کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. می‌توان گفت طراحی مد درواقع هنر استفاده از طراحی برای خلق لباس و اکسسوری و زیورالات است. این حوزه دارای بخش های متفاوتی در طراحی لباس و زیورالات است. طراحی لباس نیز همانطور که پیشتر اشاره کردیم با بررسی و مطالعات لازم، اقدام به طراحی یک نمونه جدید به کمک ایده ها و خلاقیت های خود می‌نماید.

طراح مد، باید دانش کامل‌تری در زمینه های گوناگون نظیر طراحی، کیفیت، الگوهای رنگ، انتخاب پارچه و حتی تجارت داشته باشد. اما اصلا لازم نیست که طراح لباس راجع به تجارت اطلاعات زیادی داشته باشد.

طراحان مد اصولا در تمام بخش های مرتبط با پوشاک و نوع پوشش حضور دارند درحالی که طراحی لباس همانطور که از نامش نیز پیداست تنها دسته خاصی از لباس‌ها را در برمی‌گیرد. مخاطب طراحی هایی که توسط طراحان مد صورت می‌گیرد، عموم جامعه هستند که روند مد را نیز تعیین می‌کنند؛ اما طراح لباس عمدتا  طراحی های خود را برای دسته های مختلفی از افراد مانند کودکان و نوجوانان ، لباس‌های مردانه و زنانه و یا لباس‌های مناسبتی نظیر  تئاتر، فیلم انجام می دهد .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =