۴ نفر
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تولید نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی

 نیوجرسی بتنی چیست؟

نیوجرسی بتنی یکی از انواع بتن پیش ساخته به شمار می‌آید. اگر با نام این محصول آشنایی نداشته باشید حتماً کارایی آن را در بیشتر جاده‌ها و خیابان‌ها و در مسیرهای ترافیکی جهت جدا کردن مسیرهای ترافیک در جاده‌ها و خیابان‌ها مشاهده کرده‌اید. انواع نیوجرسی بتنی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در اثر برخورد وسایل نقلیه با آن‌ها آسیب کمی به خودرو وارد می‌شود. شاید این سؤال برای شما پیش بیاید که چرا نام این محصول بتنی نیوجرسی است؟ این محصول بتنی برای اولین بار در سال 1950 میلادی و در ایالت نیوجرسی امریکا به منظور چند لاین کردن جاده‌ها طراحی و تولید شد و بعدها نیز در همه جای دنیا به همین نام معروف شد و مورد استفاده قرار گرفت. از قابلیت‌های عمده نیوجرسی بتنی علاوه بر چند لاین کردن جاده‌ها، می‌توان به کاربرد آن برای جلوگیری از ترافیک و پیشگیری از تصادفات جاده‌ای اشاره کرد.

انواع نیوجرسی

این محصول کارآمد در حال حاضر در انواع مختلفی تولید می‌شود که هر یک کارایی خاصی دارد. ما در ادامه به معرفی انواع نیوجرسی بتنی خواهیم پرداخت.

  • نیوجرسی بتنی دو متری: این سازه پیش ساخته بتنی به طول 2 متر و ارتفاعی در حدود 80 سانتی متر تولید می‌شود.
  • نیوجرسی بتنی سه متری: این محصول به طول 3 متر و ارتفاعی بین 80 تا 110 سانتی متر با وزنی در حدود 3000 کیلوگرم یا کمتر تولید می‌شود. گاهی نیوجرسی ارتفاع 160 سانتی متر نیز برای استفاده در شرایطی خاص توسط تولید کنندگان این محصول طراحی و ساخته می‌شود.

همان طور که پیشتر گفتیم از نیوجرسی بتنی دو متری و سه متری برای جدا کردن لاین جاده‌ها و تفکیک مسیرهای ترافیکی استفاده می‌شود.

تولید نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی

  • مینی نیوجرسی بتنی: از دیگر انواع نیوجرسی نیوجرسی کوچک شهری یا مدل مینی است که جهت جداسازی معابر مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای آن سوراخی طراحی شده که امکان عبور لوله‌های فلزی و یا میلگرد از آن ممکن شده است و حتماً کاربرد مینی نیوجرسی بتنی را در خیابان‌ها و در مکان‌هایی که توسط شهرداری در دست تعمیر است، دیده‌اید.
  • نیوجرسی بتنی خود ایستا: دیوار نیوجرسی بتنی و یا دیوار پیش ساخته عموماً کاربردی شبیه به یکدیگر دارند و با توجه به ارتفاع بیت 2 تا 4.5 متری که در طراحی و ساخت آن‌ها در نظر گرفته شده است، بیشتر به جای فنس‌های فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال استفاده از نیوجرسی بتنی خود ایستا و یا دیوار پیش ساخته بتنی را در کنار ریل‌های راه آهن و مترو برای جدا کردن این قسمت از بافت شهری مشاهده کرده‌اید. طول این دیوارها می‌تواند بیشتر از 2 متر نیز باشد که بستگی به خواست و سفارش مشتری دارد.

نقشه نیوجرسی بتنی و چگونگی تولید آن

با توجه به کارکردی که هر یک از انواع نیوجرسی بتنی دارند، لازم است شرکت تولید کننده نقشه نیوجرسی بتنی و تولید هر یک را پیشتر آماده نماید زیرا برای تولید این دسته محصولات بتنی، ابتدا بتن توسط میکسرهای مکانیزه تولید شده و سپس به محل تولید حفاظ انتقال داده می‌شود. قالب‌های آماده شده برای استفاده مجدد روغن‌کاری می‌شوند و در مرحله بعدی شبکه‌های آرماتور در قالب‌ها قرار گرفته و بتن داخل آن ریخته می‌شود. پس از این زمانی لازم است تا مواد درون قالب شکل مورد نظر را به خود بگیرند. در نهایت نیز به روش بخاردهی عمل‌ آوری صورت گرفته و بارگیری می‌شود و به محل پروژه ارسال می‌گردد.

تولید نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی

سنگدال بتنی چیست؟

یکی دیگر از محصولاتی که با استفاده از بتن تولید می‌شود، دال بتنی و یا سنگدال بتنی است. این محصول در واقع نوعی سقف است که با ترکیبی از آهن و فولاد و بتن ساخته می‌شود و در سازه‌های مختلفی کاربرد دارد. عموماً برای دال‌ بتنی‌، ضخامتی بین ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود که بیشترین کاربردشان در سقف سازه‌های مختلف است و از سنگدال‌هایی که ضخامت کمتری دارند می‌توان برای سنگ‌فرش معابر استفاده کرد.

از دیگر موارد استفاده از سنگدال بتنی می‌توان به ساخت پل‌های مختلف اشاره کرد. در گذشته برای ساخت پل از آهن استفاده می‌شد اما در حال حاضر دال بتنی جایگزین شایسته‌ای برای این منظور می‌باشد زیرا هم از کیفیت و مقاومت خوبی برخوردارند و هم ظاهر زیباتری به پل می‌بخشند ضمن آن که امکان به سرقت رفتن آن‌ها مانند پل‌های آهنی وجود نخواهد داشت.

سنگدال ترافیکی چیست؟

سنگدال بتنی با توجه به نوع کاربری که دارند به مدل‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. یکی از انواع دال بتنی، سنگدال ترافیکی است که بیشتر در معابر شهری و جایگاهای سوخت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ساخت سنگدال ترافیکی انتخاب سایز میلگردها و ضخامت آن‌ها مهم است و می‌توان آن را تا بالاترین اندازه نیز افزایش داد.

انواع دال‌ بتنی

دال بتنی از نظر جایگاه قرارگیری و استفاده به موارد زیر تقسیم می‌شود.

  • دال بتنی آویخته

این نوع دال بتنی در فضاهایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که لازم است فضای بالایی و پائینی از یکدیگر جدا گردد. دال بتنی آویخته نیز با توجه به کارکرد متنوعی که دارد انواع گوناگونی مانند دال یک طرفه، دو طرفه، دال بتنی مجوف، دال تخت و دال بتنی تخت قارچی را شامل می‌شود.

  • سنگدال بتنی زمینی

این نوع دال کمک می‌کنند تا بارهایی که به صورت متمرکز روی زمین قرار گرفته‌اند پخش شده و سطح لازم را برای کارکردن آماده نماید.

  • دال‌ بتنی مسلح

این نوع سنگدال بتنی از ضخامت ثابتی برخوردار است دال‌های بتنی مسلح بر روی تیرهای فولادی، دیوار بتن مسلح و غیرمسلح‌ و همچنین بستر زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت سنگدال بتنی عموماً با توجه به نوع کارکرد، ابعاد و میزان میلگرد و بتنی که در ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، تخمین زده می‌شود. شرکت ایستا پی گستر که در ادامه به معرفی بیشتر آن خواهیم پرداخت در زمینه تولید انواع نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی فعالیت دارد برای دریافت لیست قیمت نیوجرسی و استعلام قیمت سنگدال بتنی و سایر محصولات این شرکت می‌توانید با بخش فروش این شرکت ارتباط برقرار نمایید.

شرکت ایستا پی گستر

شرکت ایستا پی گستر در زمینه تولید انواع نیوجرسی بتنی مانند نیوجرسی بتنی دو متری، سه متری، مینی نیوجرسی بتنی و تولید انواع دال بتنی ترافیکی، شهری و .. فعالیت دارد، و در مدت فعالیت خود در این حوزه سعی داشته در تولید تمامی این محصولات از به‌ روزترین دستگاه‌ها و روش‌های ساخت استفاده نماید تا محصولات با کیفیتی را به مشتریان ارائه نماید.

انواع نیوجرسی بتنی و سنگدال بتنی ساخت ایستا پی گستر همگی از استانداردهای روز دنیا برخوردارند و در آزمایشگاه‌های معتبر مورد آزمایش قرار گرفته و تاییدیه دریافت کرده‌اند. ضمن آن که محصولات شرکت ایستا پی گستر همگی دارای نشان استاندار ملی ایران نیز می‌باشند. برای اطلاع از تمامی محصولات این شرکت می‌توانید به سایت این مجموعه به آدرس الکترونیکی https://istapeygostar.com/  مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را در خصوص هر محصول به دست آورید. ضمن آن که می‌توانید با بخش فروش ایستا پی گستر ارتباط برقرار کرده و لیست قیمت نیوجرسی بتنی و یا قیمت سنگدال بتنی و .. را دریافت نمایید و سپس محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

مدیر فروش 09128956167

دفتر فروش 02177839766

ادرس تهران اتوبان ازادگان کیلومتر شش انوبان تهران ساوه 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =