۰ نفر
۲۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲

امیرحسین علم‌الهدی

همچنان مرغ شورای صنفی یک پا دارد و این شورا نمی‌خواهد باور کند دستورالعمل تفکیک سالن‌های پردیس‌های سینمایی و مجتمع‌های چند سالنه و اطلاق یک سینمای مستقل به هر سالن این سینماها به معنای خودزنی سینمای ایران در حوزه نمایش سینمایی است!

البته می‌دانیم این خودزنی‌ها در سینمای ایران تقریبا به یک امر عادی تبدیل شده، اما تعجب می‌کنم از سکوت انجمن سینماداران ایران که خود را در این خودزنی شریک کرده است.

البته زیرمجموعه قرار گرفتن انجمن سینماداران ایران در چتر واحد تهیه کنندگان از آن مسائلی است که فقط در این سینما می‌توانید نمونه‌اش را ببینید.

سینمایی که هر روز بدتر از دیروزش می‌شود و در حیز انتفاع انداختن تجارب موفق در تمام حوزه‌ها در حال رکوردزنی است. کاهش فروش پردیس‌ها و مجتمع‌های سینمایی شهر تهران به هر نوع سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این حوزه دارند پیام می‌دهد، سری را که درد نمی‌کند دستمال نمی‌بندند.

شورایی است که برای تنظیم بازار و مچ‌گیری سینماها در تخلفات متعدد قصد کرده با ارسال بازرسان آموزش‌دیده به گلوگاه‌های سینمایی از گردن‌کشی سینماها جلوگیری کنند و سینماهای متخلف را نه تنها جریمه و توبیخ بلکه از حیز انتفاع بیاندازند.

جالب این است که این گلوگاه‌ها در چند سال گذشته نقش بسزایی در ادامه حیات سینمای ایران داشته‌اند و خدا را شکر که شورایی پیدا شد تا این ادامه حیات‌دهندگان سینمایی را توبیخ و جریمه کند. عجب اوضاعی شده در سینمای ایران که نه دولت و نه صنوف به دنبال حل مسئله نیستند، بلکه فعلا مهم پاک کردن صورت مسئله است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بد بخت IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۱
    0 0
    بابا جمع کنید این داستان را.سینما کیلو چنده.من لنگ اجاره خونم موندم.