معرفی میان‌رده‌ای با خصوصیات یک پرچم‌دار

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده را دارید، دست نگه دارید. این مطلب می‌تواند نظر شما را به کلی تغییر دهد. هواوی به تازگی گوشی میان‌رده جدیدی را روانۀ بازار ایران کرده که مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار گرفته و می‌تواند انتخاب بعدی هر کاربری باشد. هوآوی نوا 8 با اینکه از لحاظ قیمت در میان موبایل‌های میان‌رده دسته‌بندی می‌شود، اما برخی از ویژگی‌های آن توانایی رقابت با پرچم‌داران بازار را هم دارد.

هوآوی در بازار گوشی‌های میان‌رده، همواره حضور فعالی داشته و سری Nova هواوی از برندهای معتبر بازار گوشی‌های هوشمند بوده است. به همین شکل، هوآوی Nova 8 نیز با ارائه قابلیت‌های ویژه و بعضا خاص که فقط در گوشی‌های پرچم‌دار ارائه می‌شوند، پا در همین مسیر گذاشته است. قابلیت‎هایی مانند سوپر شارژر 66 واتی، دوربین 64 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 90 هرتزی OLED از مهم‎ترین آنها هستند

 در ادامه با نوا 8 و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهید شد.

سوپر شارژ 66 واتی

باتری گوشی هوآوی Nova 8 ظرفیتی 3800 میلی‌آمپری دارد که شاید کم به نظر برسد، اما هوآوی ادعا می‌کند یک روز کامل می‌تواند در استفاده‌های معمولی برای شما کار انجام دهد. رابط کاربری EMUI 12 گوشی با عملکرد بهینه خود و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی اختصاصی هوآوی از دلایل عملکرد بهینه هوآوی Nova 8 در بخش شارژدهی است.

معرفی میان‌رده‌ای با خصوصیات یک پرچم‌دار

اما نکته باورنکردنی هوآوی نوا 8 در شارژر آن است؛ جایی که یک سوپر شارژر 66 واتی وظیفۀ شارژدهی به این موبایل را دارد. این نوع شارژ کمتر در گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شود و بیشتر از قابلیت‌های موجود در گوشی‌های پرچم‌دار است. با استفاده از این شارژر، 60 درصد اولیه باتری تنها در 15 دقیقه پر می‌شود و برای پر شدن کامل تنها به زمان باورنرکردنی 35 دقیقه نیاز است.

دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی

دوربین نقطه قوت گوشی‌های هوآوی است. یکی از بخش‌هایی که فراتر از گوشی‌های میان‌رده است، دوربین نوا 8 است. دوربین 64 مگاپیکسلی لنز اصلی، 8 مگاپیکسلی Ultra Wide، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق میدان، دوربین‌های چهارگانۀ هوآوی Nova 8 را تشکیل می‌دهند.

دوربین نوا 8 قابلیت فیلمبرداری 30 فریم بر ثانیه با کیفیت 4k، فیلمبرداری آهسته (Slow Motion) 120 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080و 240 فریم بر ثانیه با کیفیت 720 را دارد که در این بازۀ قیمتی واقعا فوق‌العاده است.

معرفی میان‌رده‌ای با خصوصیات یک پرچم‌دار

دوربین سلفی این گوشی نیز از نوع 32 مگاپیکسلی است که عکس‌های بی‌نظیری را می‌توان با آن ثبت کرد. همچنین دوربین سلفی قابلیت فیلمبرداری 4k، حالت ویژه شب، حالت ویژه عکاسی پرتره، فیلمبرداری آهسته، قابلیت Time lapse و پانوراما را نیز دارد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.57 اینچی هواوی نوا 8 از جنس OLED است و حاشیه‌های بسیار کمی دارد که باعث شده قسمت زیادی از بخش جلویی دستگاه با صفحه نمایش پر شده و نسبت آن به بدنه بسیار بالا باشد. پوشش درصد زیادی از پنل جلویی توسط نمایشگر باعث شده تا فیلم دیدن و بازی کردن در این گوشی از شرکت هوآوی بسیار لذت‌بخش باشد.

همچنین حاشیه‎های این صفحه نمایش در دو طرف خمیده (Curve) است که زیبایی خاصی به آن بخشیده و به بیشتر شدن نسبت صفحه نمایش به بدنه نیز کمک کرده است.

این صفحه نمایش 90 هرتزی، دارای رزولوشن 1080 در 2340 است که برای یک گوشی میان‌رده مشخصات بسیار خوبی محسوب می‌شود. همچنین میزان نمونه‌گیری لمس این گوشی 240 هرتز، میزان پیکسل در اینچ آن 392 PPI بوده و قابلیت نمایش تا 1.07 میلیارد رنگ را دارد.

طراحی بدنه

بدنۀ نوا 8 از شیشه و فریم دور آن از آلومینیوم است. قاب پشتی گوشی نمای جذابی دارد و ترکیبی از چند رنگ را به شما نشان می‌دهد. در قاب پشتی 5 لنز دوربین در کنار هم قرار گرفتند که 4 لنز به شکل مربعی و یک لنز در بالای آن‌ها قرار دارد. بیرون‌زدگی دوربین‌ها هم خیلی اذیت‌کننده نیست. همچنین جای اثر انگشت روی قاب پشتی نوا 8 خیلی کم باقی می‌ماند.

وزن 169 گرمی این محصول از شرکت هوآوی باعث شده تا بسیار سبک و خوش‌دست باشد. البته این سبک بودن می‌تواند باعث شود که راحت‌تر از دست لیز بخورد؛ به همین خاطر حتما از قاب استفاده کنید. در قسمت پایین گوشی درگاه تایپ C قرار دارد، در قسمت راست هم دکمۀ پاور و کم و زیاد کردن صدا جای گرفته‌اند.

هوآوی Nova 8 در یکی از رنگ‌های خاص شرکت هوآوی یعنی Blush Gold ارائه شده که برای استفاده همه افراد جذابیت زیادی دارد.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش سخت‌افزار، هوآوی یکی از شرکت‌هایی است که چیپ‌ست‌های مخصوص خود را تولید می‌کند و معتقد است اینگونه عملکرد سخت‌افزار و نرم‌افزار بهینه‌تر می‌شود. تراشه‌ای که در هواوی Nova 8 به کار رفته، کایرین 820E است که از معماری پیشرفته 7 نانومتری استفاده می‌کند. این پردازنده از واحد پردازش گرافیکی Mali-G57 بهره می‌برد که توان اجرای تمامی بازی‌های روز و سطح بالا را برای هوآوی nova 8 مهیا می‌کند.

هوآوی Nova 8 مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم است که فضای کافی و توانایی استفاده بی‌دغدغه از گوشی را به راحتی مهیا می‌کند.

در بخش نرم‌افزار، این گوشی با به‌روزترین رابط کاربری هوآوی یعنی EMUI 12 ارائه می‌شود که یکی از بهینه‌ترین‌ها در میان رقبا خود در بازار است. همچنین فروشگاه نرم‌افزاری هوآوی یعنی App Gallery نیز به صورت اختصاصی در این گوشی حضور دارد. شایان توجه است که این فروشگاه با معدل 400 میلیون تعداد کاربر در هر ماه یکی از محبوب‌ترین‌ها است.

امنیت و حسگرها

در بخش امنیت هم حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره وجود دارد. حسگر اثر انگشت در قسمت پایین نمایشگر قرار دارد و عملکرد قابل قبولی از نظر سرعت دارد. این حسگر از نوع نوری بوده که با قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش فعال خواهد شد.

سیستم تشخیص چهره هم امکان دیگری است که می‌توانید برای امنیت گوشی خود انتخاب کنید که آن هم از نظر سرعت در مقایسه با رقبای هم‌رده خود خوب کار می‌کند. از دیگر حسگرهای موجود در هواوی نوا 8 می‌توان به حسگر مجاورت، حسگر نور محیطی، قطب‌نما دیجیتال، حسگر جاذبه و ژیروسکوپ اشاره کرد.

سایر قابلیت‌ها

گوشی هوآوی نوا 8 از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند، بلوتوث 5.1 روی آن نصب است و امکان اتصال به وای فای روی دو پهنای باند 2.4  و 5 گیگاهرتز را دارد. قابلیت پرطرفدار دیگر آن، امکان ارتباط از طریق NFC است که برای ارتباط آسان و نزدیک با دستگاه‌های دیگر کاربرد زیادی دارد.

جمع‌بندی

هوآوی نوا 8 گوشی باکیفیت و خوش ساختی است که اگر قصد خرید گوشی‌های میان‌رده را داشته باشید، می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی شما برای خرید باشد. همچنین به دلیل اینکه شرکت هوآوی در ایران دارای نمایندگی‌های معتبر و رسمی است، امکان خرید مطمئن گوشی و استفاده از پشتیبانی قدرتمند آن نیز وجود دارد.

نوا 8 از آن دسته محصولاتی است که با انتخاب آن، از خرید خود پشیمان نخواهید شد. برای خرید می‌توانید از طریق این لینک اقدام نمائید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =