نارضایتی مردم آمریکا از بایدن به دلیل افزایش تورم

فارس نوشت: بیش از شش نفر از هر ۱۰ آمریکایی شرکت‌کننده در نظرسنجی «مورنینگ کانسالت/پالتیکو» گفتند سیاست‌های بایدن عامل افزایش تورم در کشورشان است.

به گزارش وبگاه خبری «هیل» آمریکا، این نظرسنجی نشان داد ۴۰ درصد آمریکایی‌ها معتقدند سیاست‌های بایدن تا حد زیادی مسئول افزایش تورمی است که در بالاترین حد خود در ۱۳ سال گذشته قرار دارد، در حالی که ۲۲ درصد سیاست‌های وی را تا حدودی مسئول دانستند.

نظرسنجی‌ همچنین نشان داد که ۱۸ درصد می‌گویند سیاست‌های بایدن خیلی مسئول تورم نیست، در حالی که ۱۰ درصد معتقد بودند سیاست‌های دولت به هیچ‌وجه مسئول افزایش تورم در آمریکا نیست.

تنها ۳۸ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور گفتند که معتقدند آمریکا در مسیر درستی قرار دارد و ۶۲ درصد گفتند کشورشان در مسیر اشتباه پیش می‌رود.

جمهوری‌خواهان بایدن را مقصر افزایش تورم می‌دانند و می‌گویند سیاست‌های وی این مشکل را تشدید می‌کند. 

«راجر ویکر» سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کمیته تجارت سنا قبلاً گفته بود: افزایش قیمت محصولاتی مانند خودرو، بنزین و حتی هدایای کریسمس تأمین هزینه‌های زندگی را دشوار می‌کند. با این حال رئیس‌جمهور و دموکرات‌ها بودجه و برنامه‌های بی‌پروا برای افزایش مالیات را پیش می‌برند.

نظرسنجی جدید بین ۱۶ اکتبر تا ۱۸ اکتبر (۲۴ تا ۲۶ مهر) با حضور هزار و ۹۹۸ رای‌دهنده ثبت شده انجام شد. حاشیه خطا در این نظرسنجی دو درصد بود.

پیش‌تر نظرسنجی «سی‌بی‌اس نیوز» نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها تصور می‌کنند اقتصاد کشورشان برای دومین ماه متوالی در وضعیت بدی قرار دارد و این در حالی است که اکثر آن‌ها متقاعد نشده‌اند که دستور کار داخلی دولت بایدن می‌تواند اوضاع را بهبود بخشد.

شش نفر از ۱۰ فردی که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند دولت بایدن توجه کافی به تورم ندارد و آن‌ها برای بسیاری از کالاها و خدمات هزینه‌های بالاتری را می‌پردازند. دو سوم آن‌ها سیاست دولت آمریکا را عامل احتمالی تورم عنوان کردند.

بایدن در تلاش است طرح «بازسازی بهتر» خود را از طریق کنگره پیش ببرد، اما با مخالفت حزب خود روبرو شد و بسته بودجه را به تأخیر انداخت. به گزارش سی‌بی‌اس نیوز، تنها حدود یک سوم آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که طرح بازسازی بهتر بایدن به طور مستقیم به آن‌ها یا به کل اقتصاد این کشور کمک می‌کند.

طرح جو بایدن شامل نگهداری از کودکان، مسکن و مزایای مراقبت‌های بهداشتی، شهریه رایگان کالج‌های محلی و یارانه‌های انرژی پاک و همچنین برنامه‌های ساخت زیرساخت است. با این حال، با توجه به افزایش بار بدهی ایالات متحده، برنامه‌های گسترده مخارج در عین حال نگرانی‌هایی را در خصوص پایداری اقتصاد ایجاد می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    84 2
    حالا تورمشون چند درصده؟ بگید یکم بخندیم
    • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
      49 3
      سه درصد و کمتر معمولا
    • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      4 41
      حالا شما چرا ناراحت شدید؟! بهتون برخورد؟! #غربزدگی
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 34
      تورم واقعی امریکا براساس آنچه پژوهشگران خودشون گفته اند حدود ۴۰۰درصده!!!! ولی چون پول ملی شون (دلار) رو در همه دنیا پخش کرده اند این تورم میان همه کشور تقسیم میشه. البته آقایی دلار رو به فناست
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      3 25
      جالبه خود مردم امریکا از میزان تورمشون اعلام نارضایتی کردن اونوقت یه عده تو ایران دارن دفاع می‌کنن! خخخخخخ
    • آرتین US ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 4
      برای دومین ماه متوالی حدود ۵.۸ درصد، اما به علت نزدیکی کریسمس و روز شکرگزاری، احتمالا تورم تا حدود ۶.۵درصد بالا خواهد رفت.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      24 1
      تورم کشور ما سالانه سیصد چهارصد درصده. ما نارضایتی نداریم.
  • من IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    65 7
    غرب در حال افول است.. و اما همه چیز در این سرزمین گل و بلبل است
    • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      5 4
      عوضش با کدخدا بستیم
    • IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      1 25
      پرسش: چرا عده ای در ایران از افول غرب نگرانند؟ پاسخ: چون دیگر نمیتوانند در انتخابات مردم را گول بزنند! حالا پیدا کنید پرتقال فروش را!
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    41 1
    اقای فارس؟؟؟ تورم در داخل کشور خودت چقدره؟هویج چنده؟گردو و پسته ای که از خاک خودت برداشت میشه قیمتش چنده؟
  • محمدرضا IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    22 0
    واما برعکس رضایت تمامی ایرانی ها از تورم تا چشم حسود کور بشه
  • خوزستان IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    19 0
    تورم خود کشور ما چند در صد .۲۰۰ یا ۳۰۰ درصد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    24 0
    این امریکایی ها را باید یک مدتی بیان ایران تا معنی تورم بفهمند بی سوادها
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
    24 2
    ای کاش می شد ، گروه گروه مردم آمریکا رو بیارن ایران ، تا یه مدت ایران زندگی کنند ، که وقتی برمیگردند کشور خودشون ، دیگه حرف مفت نزنن و قدر داشته هاشون رو بهتر و بیشتر بدونند.
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      2 5
      مقایسه اقتصادی ایران و آمریکا از اساس نادرسته. آمریکا چند دهه هست که اقتصاد اول دنیاست. ایران با تموم زوری که زده و تحریما و ..... شاید حدود سی ام دنیا باشه! پس اگه مردم امریکا نا راضی اند دلیل نمیشه که شرایط اقتصادی‌شون مثل ما شده باشه. اونا حتی با دو درصد بیشتر شدن تورم اعلام نارضایتی می‌کنن که البته منطقی هم به نظر می‌رسه. ممکنه این نارضایتی در ایران با مثلا ۴۰درصد بیشتر شدن تورم شکل بگیره! به هر حال؛ این مقایسه از اساس بیجاست.