طرح جهش تولید در سطح ۱۹ هزار هکتار از اراضی دیم دورود و ازنا

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جریان بازدید از روند اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای شهرستان‌های ازنا و دورود با اعلام این خبر گفت: در شهرستان ازنا حدود ۱۵ هزار هکتار از اراضی دیم تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت که از این سطح ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتارگندم خواهد بود.

 به گزارش خبرآنلاین لرستان، اسفندیار حسنی مقدم در این رابطه گفت :تاکنون ۲۶۰۰ لیتر کود بذر مال "روی" بین کشاورزان توزیع شده و تا ۱۲ هزار لیتر دیگر نیز بین کشاورزان توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان ادامه داد: با توجه به استقبال خوب کشاورزان پیش‌بینی می‌شود بیش از سهمیه منظور شده برای شهرستان ازنا سطوح بیشتری از اراضی دیم این شهرستان تحت پوشش طرح جهش تولید قرار بگیرند.

 حسنی مقدم در سفر به شهرستان دورود نیز اظهار کرد سهمیه این شهرستان در طرح جهش تولید ۶ هزار هکتار است که حدود ۴ هزار هکتار آن به کشت گندم است اختصاص یافته و در همین راستا یک هزار لیتر کود بذرمال "روی" بین کشاورزان توزیع شده و هیچ گونه محدودیتی جهت تحت پوشش قرار دادن کشاورزان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: با وجود ادوات کشاورزی حفاظتی، پیش بینی می شود حدود ۲۰ درصد سهمیه شهرستان ازنا و ۳۵ درصد سهمیه شهرستان دورود به صورت حفاظتی اجرا شود که این امر علاوه بر کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه‌های تولید برای کشاورزان، ضمن جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد روان آبها، باعث ثبات در تولید و افزایش ماده آلی خاک می شود.*

 وی با اعلام اینکه در طرح جهش تولید در دیمزارها حمایت های آموزشی و کمک های نهاده های کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت بعمل می‌آید، تصریح کرد با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها انتظار می‌رود شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید در اراضی دیم باشیم و علاوه بر آن هزینه های تولید نیز کاهش می‌یابد.

این مقام‌ مسئول‌ادامه داد: محوریت این طرح عملیات کاشت گندم دیم بدون شخم و بصورت مستقیم در زمین می‌باشد که این اقدام با توجه به خشکسالی های اخیر موجب حفظ رطوبت در خاک می‌شود، در همین راستا با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی "رحمة الله علیه" تمهیدات لازم جهت تأمین بخشی از ادوات و ماشین آلات مورد نیاز اجرای طرح فراهم شده است.

 دکتر اسفندیار حسنی مقدم،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در سفر به شهرستان های دورود و ازنا *در جمع صمیمی کشاورزان این دو شهرستان حضور یافته و به درخواست‌ها و نیازهای آنان دستور رسیدگی را داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =