آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش آسارا شهرستان کرج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج اعلام کرد: جهاد کشاورزی در حراست از اراضی کشاورزی عزم راسخ دارد و کارشناسان این مجموعه بیش از پیش و با تلاش مستمر با تغییر کاربری‌های غیرمجاز مقابله می کنند.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «اسماعیل صارمی» افزود: در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی، ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش آسارا که دستخوش تغییر کاربری شده بود با حضور به موقع نیروهای خدوم جهاد و دستور مقام محترم قضایی آزاد سازی شد.

صارمی از آزادسازی ۵۰۰۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی روستاهای ارنگه، سرزیارت، ابهرک و گوراب بخش آسارا با حضور نماینده دادستان و عوامل انتظامی این شهرستان در روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه خبر داد و عنوان کرد که این عملیات شامل تخریب ۱۸۶ مورد بنا، آلاچیق، دیوارکشی، محوطه سازی، دپوی مصالح و غیره بوده است.

 مدیر جهاد شهرستان کرج گفت: حفاظت از حریم اراضی کشاورزی گام نخست در راستای تولید غذا، رفع وابستگی به واردات و نیز حمایت از مردم در پیشگیری از به دام افتادن و متضرر شدن ایشان است و در گام بعدی رفع موانع، جهاد با حمایت‌های مخلتف اعم از تسهیلات، مشاوره، نظارت، پایش و حمایتهای مالی و تخصصی از بهره برداران خود پشتیبانی می کند.

صارمی در ادامه با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در آسارا گفت: بر اساس پیگیری‌های مستمر این مدیریت، ساخت و سازهای غیرمجاز از طریق سامانه هوشمندسازی اراضی که برای اولین بار به ابتکار و همت سازمان جهاد کشاورزی البرز در کشور راه اندازی شده است، در کوتاهترین زمان، شناسایی، اخطار و اقدامات قانونی روی آنها انجام می شود. با استفاده از این سامانه، تمامی ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی خواهند شد و مسئله رایج تبعیض بین شهروندان مصداقی ندارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =