«اصلاح‌طلبان مراقب انحراف رفقای خود نیز باشند». «تضاد شخصیتی افراد عامل مواضع متناقض دربرابر انحرافات است». این دو جمله آخرین اظهرنظرها درباره انحرافات سیاسی در فضای انتخاباتی است.

محمدرضا خباز در پاسخ به سئوالی مبنی بر علت سکوت برخی اصلاح طلبان در قبال انحراف جریان اصلاح طلبی و در مقابل عکس العمل شدید آنها در قبال انحراف در اردوگاه اصولگرایان به مهر گفت: توصیه اخیر مقام معظم رهبری به تقوای فردی و جمعی به معنای این است که اصلاح طلبان نیز باید مواظب رفقای خود باشند و در مقابل انحرافات آنها عکس العمل نشان دهند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به جلسه ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری در 27 خرداد ماه سال 88  با مقام معظم رهبری افزود: بنده در اواخر خرداد ماه پس از دیدار با مقام رهبری در نطق پیش از دستور خود فصل الخطاب بودن ایشان را به منتقدین یادآور شدم تا بدین وسیله جامعه اصلاح‌طلبان را دعوت به آرامش و تمکین به قانون نمایم.

نماینده مردم کاشمر در مجلس به نطق خود در مخالفت با حوادث 25 بهمن ماه 1389 اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگان ملت بر اساس وظیفه ذاتیشان باید نظارتی عادلانه داشته باشند و بدی ها و خوبی های جریانات سیاسی را با هم مشاهده کنند تا در صورتی که به جریان خاص سیاسی به دلیل برخی انحرافات منتقد بودند در صورت مشاهده آن انحرافات در جریان مطبوع خویش نیز، دوستانشان را نصیحت کرده و با انحرافات آنان نیز مقابله کنند.

در هیمن حال رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی هم گفت: سکوت برخی خواص در قبال انحراف آشکار جریان اصلاحات و اعلام مواضع صریحشان در برابر گروه انحرافی نمایانگر تضاد شدید شخصیتی این افراد است.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر با اشاره به اینکه سکوت برخی خواص در جریان فتنه 88 یکی از سئوالات بزرگ برخی دلسوزان نظام است، افزود: برخی خواص در جریان فتنه با بیانیه ها و سخنرانی های خود به گونه ای عمل کردند که مردم آنها را به عنوان حامیان فتنه شناختند.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به اینکه خواصی که در برابر فتنه 88 سکوت کرده بودند امروز از منتقدین جدی جریان انحرافی هستند، اظهار داشت: فتنه سال 88 اساس نظام را زیر سئوال برد و حامیان اصلی آن بزرگترین دشمنان جمهوری اسلامی بودند، بر این اساس به مراتب به دلیل فضای سیاسی غبارآلود کشور و بی بصیرتی برخی خواص خطرناکتر از فتنه امروز بود.وی تاکید کرد: تضاد شخصیتی این افراد موجب سکوتشان در قبال فتنه 88 و قیل و قالشان در برابر گروه انحرافی شده است.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در پایان با اعلام اینکه موضع گیری این افراد در برابر گروه انحرافی درست و به جا بوده است گفت: سئوال اصلی این است که چرا این افراد در برابر انحراف جدی اصلاح طلبان در فتنه 88 سکوت کردند.

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 156583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =