نه سرفصل اصلی رسیدگی به تخلفات گروه انحرافی در کمیسیون اصل نود مجلس تعیین شده که نخستین جلسه رسیدگی به آن هفته آینده به ریاست باهنر تشکیل می‌شود.

حسین اسلامی سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به تشکیل کمیته‌ای در کمیسیون متبوعش برای رسیدگی به تخلفات این گروه انحرافی به فارس گفت: کمیسیون قصد دارد با کمک برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی، نمایندگانی از دادستانی کل کشور، نمایندگانی از سازمان بازرسی به نیابت از قوه قضائیه و نمایندگانی از وزارت اطلاعات در کمیسیون بررسی کند.

گزیده سخنان وی به این قرار است:

  • شکایت برخی نمایندگان از جریان انحرافی، پرونده برخی رانت‌خواری‌های افراد وابسته به این گروه به‌خصوص در موضوع احداث تالارهای بین‌المللی کیش، شرکت سمگا و برخی پروژه‌های دیگر، چگونگی ارتباط گروه انحرافی با کانون‌های اطلاعاتی و سیاسی خارج از کشور، تلاش‌های این گروه برای نفوذ در دستگاه‌های امنیتی به خصوص وزارت اطلاعات، ارتباط اعضای گروه انحرافی در ایجاد اخلال در امنیت کشور از طریق ایجاد شکاف بین اقشار مختلف به خصوص روحانیت و مردم، تلاش گروه انحرافی برای تضعیف و حذف روحانیت، ارتباطات اقتصادی اعضای گروه انحرافی با کمپانی‌های صهیونیستی به خصوص در موضوع قاچاق سیگار مارلبرو و ارتباط این گروه با برخی نحله‌های ضد دین به خصوص در موضوع توزیع سی دی ظهور بسیار نزدیک است با توجه به اعترافات برخی دستگیرشدگان وابسته به این گروه، مهمترین سرفصل‌هایی است که کمیته بررسی تخلفات گروه انحرافی در کمیسیون اصل 90 آنها را مورد بررسی جدی قرار خواهد داد.
  • گروه انحرافی برای بهره‌برداری سوء از سیستم اقتصادی کشور، در برخی نهادها و سازمان‌های اقتصادی به خصوص وزارت نفت نفوذ کرده است که این موضوع نیز قطعاً در کمیته رسیدگی به تخلفات گروه انحرافی مورد بررسی و پیگرد قرار خواهد گرفت.

در همین حال سید ناصر موسوی عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی نیز گفت: در مورد برهم‌زدن وضعیت 8 وزارتخانه مهم اقتصادی کشور نیز گروه انحرافی نقش داشته است لذا رئیس جمهور باید سریع‌تر تکلیف این وزارتخانه‌ها را روشن کند.

به گفته وی، تصمیمات عجولانه برای کاهش تعداد وزارتخانه و عزل برخی وزراء ضرر‌های فراوانی برای کشور و مردم داشته و خواهد داشت چرا که قانون، مدت زمان اجرای ماده 53 برنامه پنجم را 2 سال اعلام کرده اما این وزارتخانه‌ها ظرف کمتر از یک ماه به هم خورده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس اضافه کرد: البته ما معتقد نیستیم که جریان انحرافی در موضوع ادغام وزارتخانه‌ها دخیل نیست اما بیان همین مسئله هم باعث می‌شود که ما در داخل و خارج زیر سؤال برویم که چطور تعدادی منحرف مملکت را اداره می‌کنند، اما در کل قطعاً گروه انحرافی هم در این مسئله تاثیر گذار بوده و برنامه‌ریزی‌هایی هم دارد. عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان و همچنین معرفی نکردن وزیر مربوطه به مجلس نیز به عملکرد گروه انحرافی باز می‌گردد.

 وی خاطرنشان کرد: در مورد برهم‌زدن وضعیت 8 وزارتخانه مهم اقتصادی کشور نیز گروه انحرافی نقش داشته است لذا رئیس جمهور باید سریع‌تر تکلیف این وزارتخانه‌ها را روشن کند. البته در موضوع وزارت نفت، برکناری میرکاظمی، بلاتکلیف بودن وزارتخانه و سپس معرفی فردی غیر متخصص برای حضور در رأس این وزارتخانه هم جریان انحرافی نقش ایفا کرده است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 155822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =