مدیریت مالی پروژه های عکاسی با نرم افزار حسابداری

به راحتی می ‌توان عکاسی را در صدر جدول جذاب‌ترین‌ها قرار داد. از آنجا که عکاسی با ثبت خاطرات مهم ما سروکار دارد، یک عکاس باید عاشق باشد تا بتواند بهترین لحظات را در بهترین قاب‌ها ثبت کند. اما عاشقی که برای کسی نون و آب نمیشه!

در کنار عکاسی، حسابداری هم از رشته‌های تخصصی است که از ضروریات هر کسب‌وکاری است. تنها جذابیت حسابداری سروکله زدن با پول و محاسبه سود است. وگرنه که بحث مالیات و مو را از ماست بیرون کشیدن کارشناسان مالیاتی و حساسیت بالا در ثبت و تحلیل اعداد ریز و درشت کسب‌وکارها کار هر کسی نیست. علی‌الخصوص وقتی روی صحبت با بچه‌های هنرمند و با ذوق عکاس باشد که مدام در حال بالا و پایین کردن زاویه دید و پیدا کردن بهترین قاب برای گرفتن یک شات حسابی هستند.

بله کار عکاس ثبت کردن لحظه‌ها است و کار حسابدار ثبت کردن اعداد و ارقام مالی. هر دو دقت و وسواس زیادی را طلب می‌کند که اگر اهل فن نباشید با پستی و بلندی‌های زیادی مواجه خواهیدشد.

همان‌طور که زمینه کاری عکاس‌ها بسیار متفاوت است، از ساده‌ترین کار یعنی گرفتن عکس‌های پرسنلی و چاپ عکس‌های خانوادگی گرفته تا ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارهای کوچک، با هزینه‌های بسیار متنوعی نیز سروکار دارند و برای مدیریت بهتر برنامه‌ها و بعد مالی آنها به ثبت و ضبط هزینه‌ها و پیگیری امور مالی نیاز است. پس چه کسی مطمئن‌تر از نرم افزار حسابداری استاندارد که با حواس جمع تراکنش‌های مالی را ثبت می‌کند.

از هزینه‌های متغیر که بگذریم، بحث هزینه‌های ثابت نیز جای خودش را دارد. اینکه با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیدشد هزینه‌هایی مانند حقوق و دستمزد، اجاره بها و هزینه انرژی درصد مهمی از هزینه‌های کسب‌وکار را تشکیل می‌دهند. بنابراین هیچ رقمه نمی‌توان اهیمت حسابداری را برای عکاسان نادیده گرفت. در این نوشته سعی داریم کمی از جایگاه دانلود نرم افزار حسابداری برای اتلیه‌های عکاسی و فیلمبرداری و کمک به حساب و کتاب دقیق آنها صحبت کنیم.

قرارداد کاری واجب تر از نون شب

مدیریت مالی پروژه های عکاسی در نرم افزار حسابداری

امضا کردن قرارداد کاری با عکاس حکم سوت شروع بازی فوتبال را دارد. با این تفاوت که دو طرف با امضا کردن قرارداد، شرایط بازی یا همان شرایط کار را قبول کرده و برای رساندن تعهدات خود تا تاریخ مشخص با هم همکاری می‌کنند. اگر قرارداد کاری اصولی و شفاف نباشد، چه برای عکاس و چه برای ارباب رجوع می‌تواند دردسرآفرین باشد.

البته متن قرارداد اغلب ثابت است و تنها نوع خدمات و شرایط ارائه آن بسته به نیاز متفاوت خواهدبود. از آنجا که عکاسی در دسته کارهای خدماتی قرار می‌گیرد، اشاره دقیق به نوع خدمات و زمان تحویل و هزینه آنها از ضروری‌ترین مواردی است که باید در متن قرارداد به طور شفاف بیان شود. همچنین نوع تسویه حساب (نقدی یا مدت دار) و وضعیت پرداخت هر قرارداد باید ثبت و مشخص باشد تا از بعد مالی قرارداد و بحث پاس شدن چک‌ها غافل نشویم.

مدیریت مالی پروژه های عکاسی با نرم افزار حسابداری

بعد از بستن قرارداد ثبت اطلاعات هر قرارداد همچون تاریخ مشخص شده برای عکاسی، میزان پرداختی نقدی، تاریخ و مبلغ چک های هر قرارداد و تیم انتخابی برای انجام عکاسی قرارداد ضروری است.

نورپردازی حساب ها با نرم افزار حسابداری

بزرگان کسب‌وکار تأکید کرده‌اند که حساب‌وکتاب دقیق و اصولی از عوامل مؤثر در رشد کسب‌وکار است. اگر حسابداری دقیق انجام شود، تصویری کلی و منظم از فعالیت‌ها و میزان سود و زیان حاصل از آن نمایش داده می‌شود. بنابراین بهتر می‌توان تصمیم گرفت برای رشد کسب‌وکار چه فعالیت‌هایی را تقویت کرده و چه فعالیت‌هایی را نیز حذف کنیم. در واقع حسابداری در انتخاب بهترین مسیر برای کسب‌وکار کمک می‌کند.

اما تنها داشتن نرم‌ افزار حسابداری نمی‌تواند به رونق کسب‌وکار کمک کند بلکه مهم‌تر از آن انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری عکاسی با تماس با پارمیس متناسب با نیازهای شما است.

در بازار نرم ‌افزارهای حسابداری مختلفی وجود دارد که هر کدام امکانات مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بنابراین انتخاب آگاهانه نرم‌ افزار حسابداری از بین گزینه‌های موجود اولین کاری است که برای روشن شدن حساب‌ها باید انجام داد. وقتی که پای انتخاب بهترین نرم‌ افزار حسابداری آتلیه عکاسی در میان باشد، باید فاکتورهای متعددی را در نظر گرفت.

مثلاً مهم‌ترین بخش کار عکاسی که دلیل شروع پروژه عکاسی است، بستن قرارداد است که نرم ‌افزار حسابداری باید امکان تنظیم قرارداد را داشته‌باشد. از آنجا که شرایط و خدمات عکاسی و فیلمبرداری در هر قرارداد متفاوت است باید امکان ویرایش متن قرارداد در نرم‌ افزار حسابداری وجود داشته‌باشد تا بتوانیم بعد از قطعی شدن شرایط قرارداد یک برگه از قرارداد و نیز فاکتور مربوط به هزینه‌های آن را صادر و در اختیار ارباب رجوع قرار دهیم.

اغلب پرداخت هزینه پروژه عکاسی به صورت چک و در چند مرحله پیش از تحویل کامل کار است، بنابراین برای عکاس مهم است که تاریخ سررسید چک‌های دریافتی از طریق اعلان نرم‌افزار یادآوری شود.

از طرفی برنامه‌ریزی دقیق برای روزهای کاری و مدیریت پروژه‌ها از این لحاظ اهمیت دارد که می‌توان بهتر برنامه‌های کاری تیم ها را مدیریت کنیم تا مبادا در یک روز به اشتباه بیشتر از توان تیم عکاسی قرار کاری داشته‌باشیم. به همین دلیل قراردادها در نرم افزار بر اساس تاریخ انجام ثبت می‌شوند تا برنامه‌ریزی برای روزهای کاری دقیق‌تر صورت گیرد.

ارتباط با مشتری نیز می‌تواند در ایجاد وفاداری مشتری برای عکاسان بسیار مؤثر باشد؛ به کمک یک ماژول پیامکی متصل به نرم‌ افزار حسابداری می‌توان این ارتباط را ادامه داده و با ارسال پیامک‌های مرتبط، راه‌های ارتباطی خود را بیشتر و کیفیت آن را افزایش دهیم.

مدیریت مالی پروژه های عکاسی با نرم افزار حسابداری

بعد از بستن قراردادهای عکاسی و زمانبندی درست آنها و واگذار کردن پروژه‌ها به تیم‌های کاری، شاید یکی از سخت‌ترین کارهای مالی، نحوه محاسبه حقوق و دستمزد تیم‌های کاری است. اعضای تیم عکاسی و گرافیست‌ها بسته به نوع قرارداد شرایط کاری مختلفی دارند که محاسبه حقوق و دستمزد آنها با در نظر گرفتن این شرایط انجام خواهدشد. از آنجا که حقوق و دستمزد بخش قابل توجهی از هزینه‌های یک کسب‌وکار است، محاسبه آن نیاز به دقت بالایی دارد.

 بنابراین یک بخش مهم برای نرم‌ افزار حسابداری می‌تواند همین محاسبه حقوق و دستمزد کارکنان باشد که باید بتوان هر یک از اعضای تیم را تعریف و بر اساس شرایط کاری و میزان کارکرد، حقوق ماهیانه و میزان مالیات حقوق را محاسبه کرد.

در کنار حقوق و دستمزد، هزینه‌های ثابت و متغیر بسیاری را می‌توان برای آتلیه عکاسی در نظر گرفت مانند هزینه آب و برق، هزینه اجاره بها دفتر کار و یا هزینه خرید تجهیزات و امکانات لازم که برای حسابداری درست می‌بایست تمامی این هزینه‌ها در نرم ‌افزار حسابداری ثبت شوند تا محاسبه سود و زیان حاصل در پایان دوره مالی با دقت بیشتری انجام شود.

در این مطلب سعی کردیم به تمام نیازهای عکاسان در حسابداری اشاره کنیم تا این متن راهنمایی برای انتخاب نرم‌ افزار حسابداری آتلیه عکاسی باشد. البته برای آگاهی از امکانات دقیق نرم‌ افزار حسابداری پارمیس می‌توانید با کارشناسان فروش تماس پارمیس بگیرید و تمام اطلاعاتی که برای انتخاب نرم ‌افزار حسابداری نیاز دارید را از طریق مشاوره دریافت نمایید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1565843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =