هشدار معاون غذا و داروی لرستان به استفاده کنندگان از مواد نیرو زای غیرمجاز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : عرضه مواد نیروزا و پروتئینی در باشگاههای بدنسازی سلامت جوانان را تهدید می کند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، دکتر محسن اسدبیگی در جمع خبرنگاران در این رابطه گفت : عرضه مواد نیروزا ،پروتئین ها و مکمل های غذایی در باشگاههای بدنسازی غیرقانونی است و سلامت جوانان را تهدید می کنند .

وی افزود: باتوجه به اینکه این دسته از داروها و مکمل های غذایی می بایست زیر نظر متخصصین تغذیه و پزشکان  تهیه گردد متاسفانه در مراکزی توزیع می شوند که هویت ومجوز قانونی فروش داروها را ندارند که به مروز باعث ایجاد مشکلاتی برای سلامتی جوانان میشوند .

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با بیان اینکه خانواده ها در این زمینه بایستی مراقبت و کنترل لازم را از جوانان داشته باشند اظهار داشت : استفاده دارو و مکمل های پروتئینی از مراکز غیرمجاز باعث بروز مشکلات قلبی ، عروقی و حتی عقیمی برای جوانان خواهد شد که ناشی از مصرف اینگونه مواد غیرمجاز می باشد.

اسدبیگی با تاکید بر عدم استفاده این گونه مواد نیرو زا خطاب به جوانان تصریح کرد : عوارض برخی از این داروها در اثر مصرف زیاد یا غیراصولی پس از چند سال خود را در بدن فرد نشان می دهد که مهمترین آنها مشکلات کلیوی میباشد که شاید قابل درمان نشوند .

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان تهیه مواد پروتئینی و داروهای نیروزای سالم را از داروخانه ها و مشورت از متخصصین تغذیه و پزشکان را مجاز دانست و افزود : عرضه اینگونه مواد حتما بایستی از داروخانه یا مراکز مجاز صورت گیرد تا پس از مشاوره پزشک در خصوص سالم بودن مواد و میزان و چگونگی مصرف آسیبی برای بدن فرد بدنبال نداشته باشد .

محسن اسدبیگی با اشاره به برخورد با مراکز عرضه غیرمجاز گفت: اکیپ های بازرسی با هماهنگی سازمان تعزیرات و نیروی انتظامی و صنعت و معدن از مراکز عرضه بازدید بعمل می آورند و برخوردهای لازم در این زمینه انجام می شود اما چون فروش این مواد سود قابل توجهی برای این مراکز دارد برخی جوانان اصرار به تهیه این مواد نیروزا از مراکز عرضه غیر مجاز و باشگاههای ورزشی دارند .

وی در پایان خطاب به خانواده ها بیان کرد: برخوردهای لازم از قبیل جمع آوری این مراکز توسط اکیپ های ما صورت می گیرد اما بهترین راهکار مراقبت و کنترل خانواده ها می باشد و تاکید می کنیم این داروها را برای جوانان خود از داروخانه ها با مشورت متخصصین تغذیه تهیه نمایند. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =