فرماندار نهاوند: با تسریع بانک ها در پرداخت اعتبارات، روند اشتغال در نهاوند صعودی خواهد شد

فرماندار نهاوند گفت: با تسریع بانک های عامل در پرداخت اعتبارات تبصره ۱۶ قانون (اعتبار ویژه دستگاه‌های حمایتی) روند اشتغال در شهرستان نهاوند صعودی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ مراد ناصری فرماندار نهاوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان نهاوند گفت: بیش از ۲۶ درصد تعهد سهم آمار اشتغال شهرستان نهاوند که در سامانه رصد داشته‌ایم تحقق یافته و این آمار رضایت‌بخش نیست و نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور، وام‌هایی کم‌بهره مختص مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است، افزود: پرداخت اعتبارات تبصره ۱۶ نیاز به پیگیری مدیران کمیته‌امداد و بهزیستی با هماهنگی بانک‌های عامل دارد تا اعتبار باقی‌مانده تخصیص یافته را با توجه به مهلت تعیین شده به متقاضیان پرداخت کنند.

ناصری با اشاره به لزوم اهتمام ویژه بانک‌ها جهت سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶، اظهار داشت: با توجه به این‌که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه هستند نیاز به حمایت دارند و باید زمینه ایجاد اشتغال آن‌ها را فراهم کنیم.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی و کمیته‌امداد نهاوند نیز تسریع در امور و پرونده‌ها را در دستور کار خود قرار داده و پرونده‌ها را به بانک‌ها ارجاع دهند تا اعتبار باقی‌مانده تخصیص یافته را به متقاضیان پرداخت کنند.

 ناصری اضافه کرد: اگر در جذب اعتبارات سهمیه شهرستان جدیت به خرج ندهیم این اعتبارات بازگشت خورده و باعث نارضایتی مردم می‌شود. 

فرماندار نهاوند در خاتمه گفت: بانک‌های عامل در این زمینه باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و نباید اجازه بدهیم حق مردم به ویژه مددجویان شهرستان در این رابطه نادیده گرفته شود زیرا حمایت‌های مالی برای اشتغال و توانمندی مددجویان امری ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =