آینده پژوهی در ورزش یک اصل اساسی و مورد تاکید است

«رضا مهدی» معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در وبینار کشوری آینده پژوهی ورزش به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : برای انجام هر برنامه‌ای آینده پژوهی یک اصل اساسی می باشد و انجام امور بدون برنامه ریزی به سرانجام نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ایشان به بیان آمارها و نتایج مطالعات انجام شده قبل از کرونا و واقعیت های موجود در جامعه که دانشگاه فنی و حرفه‌ای را هم شامل می‌شود اشاره کرد و گفت : متاسفانه آمارهای بسیار تاسف انگیزی مربوط به وضعیت کم تحرکی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر در ایران وجود دارد و این واقعیت ناخوشایندی است .

وی گفت : متاسفانه در جامعه ما به ورزش به عنوان یک برنامه سرگرمی تفریحی و دلبخواهی نگرش می شود نه به عنوان یک رفتار واقعی و مورد نیاز برای تغذیه روح و جسم در صورتی که ورزش یک واقعیت انکار ناپذیر است. 

رضا مهدی بیان داشت : دنیا به این نتیجه رسیده است که برای انجام هر کاری آینده پژوهی یکی از ارکان اصلی آن برنامه خواهد بود لذا ورزش نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در ادامه ایشان به مولفه های مختلف آینده پژوهی در ورزش از جمله عامل جمعیت شناختی،عامل تکنولوژی، عامل فرهنگ و سبک زندگی مردم، عامل منابع مالی و اقتصادی و عامل زیست طبیعی و محیطی اشاره کرد و به تبیین و تشریح هر یک از این عوامل پرداخت.

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان اظهار داشت: مولفه های مختلف آینده پژوهی همه ما را متعهد می سازند که به تحرک جوانان و نسل آینده توجه خاصی داشته و در تمام جهات سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و غیره به نقش ورزش و اهمیت آن واقف باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =