آیت‌الله حسینی‌بوشهری: در مسئله حمله سایبری، آمریکا رتبه اول را دارد

ایسنا نوشت: دبیر شورای‌ عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: البته خود دشمن نیز در امان نیست و مثلا در مسئله حمله سایبری، آمریکا رتبه اول را دارد و بسیار مورد این دست از حملات واقع شده است.

 آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت بحث پدافند غیر عامل گفت: انقلاب بخاطر عظمتی که دارد دشمنانی نیز پیدا کرده است و علت آن حرکتی است که  انقلاب در دنیا ایجاد کرده و اهداف دشمنان را مورد هجوم قرار داده است.

وی ادامه داد: انقلاب ما ریشه در بعثت، غدیر و عاشورا دارد و دشمنان همان گونه که در مقابل پیامبر (ص) ایستادند و احساس کردند که دین نوپای اسلام را می‌توانند از میان بردارند، در مقابل این انقلاب نیز ایستادند اما به مدد الهی به هدف خود دست نیافتند.

دبیرشورای عالی حوزه های علمیه ضمن اشاره به مسئله نفوذ،یادآور شد:کفار بعد از اینکه نتوانستند پیامبر(ص) را از میان بردارند،تنها راه مقابله با او را در نفوذ دیدند و با دست خیانت وارد اجتماع مسلمانان شدند و موریانه‌وار به درخت اسلام حمله کردند. پروژه نفوذ از زمان پیامبر گرانقدر اسلام (ص) تا عصر حاضر نیز ادامه یافته است و مطلب تازه‌ای نیست.

حسینی بوشهری سه عنصر مهم در مجموعه پدافند غیر عامل کشور را آسیب‌شناسی، پیشگیری و پیش‌بینی ارزیابی کرد و گفت: امیرالمومنین (سلام الله علیه) در روایتی می‌فرماید مؤمنان کسانی هستند که آینده خویش را می شناسند که اشاره به اهمیت پیش بینی فعالیت های دشمنان دارد. البته خود دشمن نیز در امان نیست و مثلا در مسئله حمله سایبری، آمریکا رتبه اول را دارد و بسیار مورد این دست از حملات واقع شده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه بازدارندگی حاصل شده در عرصه نظامی نشان از تلاش‌های خوب سازمان پدافند غیر عامل است، اظهار کرد: توده مردم و مسئولان باید بیشتر با ادبیات پدافند غیر عامل و اهمیت آن آشنا بشوند.

وی در پایان نسبت به  فضای مجازی ضمن تأکید بر لزوم جلوگیری از آسیب‌های این فضا، از بین رفتن هویت ملی و سست شدن بنیان خانواده را از جمله آنها توصیف کرد.

23217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1567967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =