اگر حمله سایبری اخیر توسط نفوذی های داخلی انجام شده آنها در پمپ بنزین ها آویزان شوند

اعتمادآنلاین نوشت: حقیقت پور نماینده ادوار مجلس درمورد حمله سایبری اخیر به جایگاه های سوخت کشور عنوان کرد: وظیفه و رسالت دستگاه های امنیتی کشور این است که اگر این شیطنت در داخل ایران توسط نفوذی ها انجام شده است باید آنها را در همین پمپ بنزین ها آویزان کنند.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، درخصوص حمله سایبری به پمپ بنزین ها که روز سه شنبه اتفاق افتاد: بالاخره یک بستری است که امکان نفوذ در این بستر از نظر الکترونیک فراهم است و وقتی رخ می  دهد دیگر داخل و خارج ندارد. چه فرقی می کند که این سامانه از تل آویو مختل شده باشد یا از یک کشور همسایه انجام شود. این مهم نیست.

 وی افزود: البته وظیفه و رسالت دستگاه های امنیتی کشور این است که اگر این شیطنت در داخل ایران توسط نفوذی ها انجام شده است باید آنها را در همین پمپ بنزین ها آویزان کنند. اگر در خارج از کشور انجام شده باید محل آن مشخص شود و به قول معروف زدی ضربتی، ضربتی نوش کن. ضربت دوم باید از ضربت اول بزرگتر باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم، در پاسخ به این سوال که به غیر از ۲ درصدی که دستگاه‌ های اجرایی اجازه دارند از اعتبارات خود در زمینه پدافند غیر عامل هزینه نمایند، به سازمان پدافند غیرعامل چقدر بودجه تعلق می گیرد، گفت: من در جریان بودجه ای که به این سازمان تعلق می گیرد نیستم. اما می دانم که این بودجه ناکافی است. عوامل این سازمان انسان های عادی نیستند. رزمنده هایی هستند که با دست خالی ۸ سال جنگیده اند. آنها تلاش خود را انجام می دهند و بقیه دستگاه ها هم باید با آنها همکاری کنند.

وی در آخر گفت: مدیر بخش سایبری وزارت نفت حمله سایبری را قبول ندارد. باید قبول کنند و تدابیر سازمان پدافند غیرعامل را رعایت کنند. چون این سازمان در برابر جنگ های نوین طراحی شده اند و باید حمایت و کمک شوند و همه باید تابع این سازمان باشند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =