افزایش آلودگی هوا در روزهای پایانی هفته

فارس نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، بنابراین در مناطق صنعتی و پر تردد استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق کردستان و اردبیل همچنین استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم که در مناطق مرتفع با بارش برف همراه است.

وی افزود: امروز و فردا بارش پراکنده در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین همچنین استان‌های گیلان، زنجان، همدان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌روز دوشنبه ۱۰ آبان در برخی مناطق شمال‌غرب کشور و روز سه‌شنبه در همین مناطق و نیز خراسان شمالی و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش پراکنده داریم.

ضیائیان گفت: روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی در برخی مناطق شمال‌غرب و غرب کشور همچنین استان‌های ساحل خزر، خراسان شمالی و دامنه و ارتفاعات البرز غربی و مرکزی بارش باران داریم که در مناطق مرتفع با بارش برف همراه است.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده در شرق خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان وزش باد افزایش می‌یابد که سبب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است بنابراین در مناطق صنعتی استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه‌ابری، گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۲ و ۱۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =