رییس پلیس راهور تهران: ترافیک هنوز به اوج خود نرسیده است

ایرنا نوشت: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: ترافیک در معابر پایتخت هنوز به نقطه پیک (اوج) خود نرسیده و در مقایسه با قبل از شیوع ویروس کرونا، به مراتب کمتر است.

سردار محمدحسین حمیدی روز یکشنبه در همایش مهندسی و ایمنی ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، افزود: بحث ترافیک در پایتخت یک مشکل دیرینه است و برای حل این مشکل، کارشناسان پلیس راهور و شهرداری تهران بی پرده باید مشکلات را بگویند و راهکارهای منطقی را ارایه دهند.

وی با بیان اینکه تهران امروز حاصل کارهایی است که در گذشته انجام شده ولی همچنان ترافیک و آلودگی شهر گریبان گیر ما است، گفت: هیچ مشکلی در کشورمان غیر قابل حل نیست، اما مشکلاتی مانند ایمنی راه‌ها و ترافیک شهر تهران باید با تعامل بین دستگاه‌های مربوطه حل شود.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از سال‌ها قبل از انقلاب اسلامی ترافیک تهران به عنوان یک ماجرای غیرقابل حل مطرح بود و بدانید که آلودگی شهر ربطی به تحریم و مسائل دیگر ندارد.

حمیدی خاطرنشان کرد: باید در موضوع آموزش فرهنگ استفاده از خودرو تلاش بیشتری شود و نگاه خودرو محوری شهر راه دچار مشکل ترافیک کرده است.

ثبت روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در تهران 
معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در این همایش گفت: طبق آمار سال ٩٩ روزانه ٢٠ میلیون سفر درون شهری در پایتخت انجام می‌شود.

سرهنگ محمد رازقی افزود: در ۶ ماهه نخست امسال روزانه هزار و ٧٠٠ تصادف در شهر تهران رخ داده که اگر میانگین بگیریم هر ۵۴ ثانیه یک تصادف داشتیم.

وی ادامه داد: جمعیت ثابت تهران روزانه ٩ میلیون نفر است و بیش از چهار میلیون موتورسیکلت و بیش از چهار میلیون خودرو با پلاک شهر تهران در پایتخت تردد دارند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال آمار ۵٨٣ فوتی و ٨٩٨ جرحی بر اثر تصادفات رانندگی در تهران ثبت شد.

رازقی افزود: آمار تصادفات در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه خودرو یک مورد و عابرپیاده ٢ مورد افزایش داشت اما در حوزه موتورسیکلت نسبت به سال گذشته چهار مورد کاهش یافت.

وی ادامه داد: از علل مهم تصادفات عابران پیاده می‌توان به تاریکی محلات، عبور از عرض بزرگراه‌ها و سرعت بالا در معابر اشاره کرد راهکار برای کاهش این آمار ایمن‌سازی گذرگاه عابر پیاده است.

رازقی افزود: گاردریل‌های ناایمن، اشکالات هندسی در برخی مناطق تهران، نیمه‌کاره رها شدن برخی از پروژه‌های عمرانی علل تصادفات در پایتخت هستند.

وی گفت: راهکارهای کاهش تصادفات در پایتخت پیگیری اقدامات کم هزینه و زودبازده و پیگیری باز طراحی معابر می تواند راهبرد ما باشد.

همچنین سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در این همایش گفت: دستاوردهای قابل توجهی در حوزه ایمنی حاصل شده اما هنوز با شرایط ایده‌آل فاصله داریم.

وی افزود: چهره پلیس نزد مردم نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده و مردم در برخورد با پلیس احساس ایمنی، آرامش و نزدیکی می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: امیدواریم با استقرار تیم جدید شهری و تعاملاتی که بین دولت و مجلس صورت گرفته مردم شاهد تحولاتی در حوزه حمل و نقل ترافیک باشند و از سوی دیگر، با تعامل سازنده بین شهرداری و پلیس بتوانیم خدمات بهتری به مردم بدهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خسارت ناشی از فوت یک انسان قابل محاسبه نیست و با توجه به تبعات فوت یک شهروند که خانواده‌ای آسیب می‌بیند باید تمام توان خود را برای ایمن سازی راه‌ها به کار گیریم.

وی خاطرنشان کرد: روی تک تک حوادث باید تحلیل داشته باشیم به ویژه حوادث منجر به فوت.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =