تشکیل «کمیته ویژه پروازهای استان یزد» برای تکمیل خطوط هوایی استان

استاندار یزد با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پروازهای استان یزد گفت: این کمیته اکنون پیگیر تکمیل خطوط هوایی و رفع مشکلات این صنعت در یزد و خرید هواپیماست.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از یزد؛ مهران فاطمی در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان یزد با بیان این که در حال حاضر هیچ کس در کشور و استان تردیدی در خصوص اهمیت گردشگری ندارد اظهار کرد: دلایل عدم اجرایی شدن برخی مصوبات جلسات گذشته باید مشخص شود.

وی با بیان این که گردشگری فصل مشترک تمام بخش‌های سیاسی، عمرانی و امنیتی و فرهنگی در استان است، گفت: استاندار مستقیما متولی بخش گردشگری است و شخصا بخش گردشگری را از بدو ورود به این مسئولیت دنبال کردم، به طوری که اولین جلسات و بازدیدهای شهری و اولین جلسه با وزیر به حوزه گردشگری اختصاص داشت.

مهران فاطمی با اشاره به ایجاد منطقه آزاد گردشگری در استان گفت: این موضوع با پیگیری وزارت میراث فرهنگی انجام می‌شود و از این پس ردیف اعتباری برای بافت‌های تاریخی افزایش خواهد یافت.

وی افزود: تقویت بخش زیرساخت‌های کویر، تامین و بهره برداری از موزه‌ها، پلیس توریسم و امنیت و تجهیزات و منابع انسانی نیز در دستور کار است.

فاطمی با اشاره به برگزاری ماهانه شورای ویژه توسعه گردشگری با مشارکت بخش خصوصی خاطرنشان کرد: شیوه نامه و نحوه اداره و سایر موارد مربوط به این حوزه نیز پیگیری خواهد شد. همچنین طرح‌های پیشران تجمیع شده و در این شورا الزامات و مسایل و موارد را دقیق‌تر خواهیم دید.

استاندار یزد در خصوص تسهیلات و بازپرداخت وامها و مالیات و آب و برق بخش‌های گردشگری گفت: اداره میراث فرهنگی استان یزد به صورت موردی موارد را استخراج کند، ضمن این که باید ستاد تسهیل ویژه گردشگری تشکیل شود و چنین مواردی در آنجا بررسی و رفع شود.

وی با اشاره به ایجاد کمیته ویژه پروازهای استان یزد گفت: این کمیته متشکل از ارگانهای ذیربط است و اکنون پیگیر تکمیل خطوط هوایی و رفع مشکلات این صنعت و خرید هواپیماست.

مهران فاطمی با تاکید بر پیگیری خوشه گردشگری در استان خاطرنشان کرد: باید هر کدام از صنایع ما حمایت از اثری تاریخی را بر عهده بگیرند. اینجا محل وعده‌های بدون عمل نیست و بر اجرای مصوبات تاکید زیادی داریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1568683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =