اعضای هیات‌ نظارت بر انتخابات احزاب ملی و استانی انتخاب شدند

ایرنا نوشت: دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی از تعیین مالک شریعتی نماینده مجلس، محمد عباسی نماینده قوه قضاییه و دبیر کمیسیون به عنوان هیات نظارت بر انتخابات نمایندگان احزاب ملی و استانی خبر داد.

 محسن اسلامی روز دوشنبه درباره نهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی، گفت: دستور جلسه امروز انتخاب دبیر این کمیسیون بود و محمد باقر خرمشاد معاون سیاسی وزارت کشور با توجه به مسوولیتم به عنوان مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، مرا معرفی کرد و در نتیجه به اتفاق آرا به عنوان دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب انتخاب شدم.  

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور، درباره مصوبات دیگر جلسه امروز افزود: نمایندگان احزاب ملی و استانی در کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروههای سیاسی آبان و آذر پس از طی دو سال به پایان می‌رسد و به همین جهت باید در تدارک برگزاری انتخابات باشیم.

اسلامی یادآور شد: برای این کار نیازمند تعیین نمایندگان مجلس و قوه قضاییه در هیات نظارت بودیم. بنابراین با انتخاب مالک شریعتی نیاسر نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی و محمد عباسی از قوه قضاییه به عنوان اعضای هیات‌ نظارت انتخاب  مقدمات برگزاری این انتخابات فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه پروانه فعالیت «مجمع ملی کشاورزان ایران» مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل نقص برخی موارد و مدارک ادامه بررسی به جلسه بعد موکول شود.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور افزود: مجوز فعالیت حزب احیاگران تمدن ایرانی اسلامی به لحاظ اصلاحات در مرامنامه و اساسنامه مورد تایید و تصویب اعضا قرار گرفت.

اسلامی گفت: همچنین گزارش برگزاری مجمع عمومی «جامعه اسلامی کارگران»  و «حزب مستقل و اعتدال ایران» مورد تایید اعضا قرار گرفت.

وی یادآور شد: نظر ما این است که جلسات کمیسیون هر دو هفته به شکل منظم برگزار و امور به دقت رسیدگی شود تا شاهد یک نظم در پیشبرد کارها و پاسخگویی به نیازهای موجود باشیم و تلاش می‌کنیم تا تراکمی که اکنون شکل گرفته را برطرف کنیم.

۲۳۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =