وزیرخارجه لبنان: عذرخواهی ضروری نیست؛ دولت اشتباهی نکرده است

ایسنا نوشت: وزیر خارجه لبنان تاکید کرد عذرخواهی دولت از اظهارات وزیر اطلاع‌رسانی مطرح نیست چرا که دولت اشتباه نکرده و اظهارات این وزیر قبل از تشکیل دولت بوده است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان تاکید کرد: دولت از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی خبر نداشت. عذرخواهی دولت از اظهارات وی مطرح نیست چرا که دولت اشتباه نکرده و اظهارات وی قبل از تشکیل دولت بوده است.

بوحبیب گفت: ما می‌خواهیم روابط خوب و حتی مستحکمی با عربستان داشته باشیم اما باید کاملاً به صورت مشخص بدانیم که چه می‌خواهند و آیا ما توانایی برآورده کردن این خواسته‌ها را داریم یا خیر ما مذاکره را بر دیکته کردن ترجیح می‌دهیم. ما دو کشور مستقل هستیم و همکاری در طول تاریخ داشته‌ایم.

وی درباره امکان استعفای قرداحی گفت: معلوم نیست که استعفای وی اختلافات با عربستان را در این مرحله حل کند هر چند که برای دیگر طرف‌ها در شورای همکاری خلیج فارس کافی است.

وی تاکید کرد قبل از بحران به وجود آمده مذاکراتی با عربستان نداشتیم سفیر عربستان هرگز با ما در اینجا روابط خاصی نداشت. وی با بسیاری از سیاستمداران لبنانی ارتباط داشت اما با ما ارتباطی نداشت اگر قبلاً هیچگونه تماس و ارتباطی برقرار نمی‌کردند چگونه می‌خواهید امروز ارتباط و تماسی داشته باشند آن‌ها با هر گونه تماسی با یکی از مسئولان دولت مخالفند.

بو حبیب تاکید کرد: نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امیدوار بود که با وزیر خارجه عربستان در کنفرانس تغییرات آب و هوایی در گلاسکو اسکاتلند دیدار کند اما فکر نمی‌کنم که عربستانی‌ها آماده این مسئله باشند. من در بلگراد با وزیر خارجه عربستان دیدار کردم و به همدیگر سلام دادیم اما او با برگزاری نشست مخالفت کرد.

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک در اتحادیه عرب به روزنامه النهار لبنان گفت: "مقامات لبنانی مسئولیت عدم تعامل درست و سریع با بحران اظهارات وزیر اطلاع رسانی را بر عهده دارند. توپ در حال حاضر در زمین لبنان است. ما از لبنان می‌خواهیم اظهارات واضح و اقداماتی برای مهار بحران را اتخاذ کند. حزب الله در حال حاضر در لبنان تصمیم‌گیری می‌کند و این برای همگان نگران کننده است. ما همگی خواهان کمک به لبنان هستیم اما تسلط حزب الله بر تصمیم گیری در لبنان باعث می‌شود که کمک کردن به لبنان دشوار باشد."

این منبع اعلام کرد، "اتحادیه عرب به دنبال به حاشیه کشاندن لبنان یا رها کردن آن نیست بلکه برعکس تا آنجا که بتوانیم به لبنان کمک می‌کنیم اما لبنان باید اظهارات واضح و عملی داشته باشد."

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1569586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =