واکسیناسیون باعث کاهش مرگ سالمندان می‌شود

ایرنا به نقل از پایگاه خبری گاردین،نوشت: مطالعات جدید محققان بار دیگر ثابت کرد واکسن کرونا در پیشگیری از بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کرونا، به ویژه در سالمندان بسیار موثر است.

مطالعه محققان انگلیسی نشان داد افراد دو هفته پس از تزریق دومین دز واکسن در برابر کرونا مصونیت پیدا می‌کنند؛ البته این بدان معنا نیست که استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی جدی گرفته نشود؛ زیرا رعایت این موارد تا زمان واکسینه شدن تمام افراد ضروری است.

در این مطالعه اطلاعات حدود ۷۳ درصد از افراد واجد شرایط دریافت واکسن در اسکاتلند مورد بررسی قرار گرفت. از این میان یک میلیون و ۲۰۵ هزار و ۶۴۲ نفر دو دز واکسن BNT۱۶۲b۲ (فایزر – بایون‌تک) و ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۱۹۸ نفر دو دز واکسن ChAdOx۱ nCoV-۱۹ (آکسفورد-استرازنکا) را دریافت کرده بودند.

نتایج نشان می‌دهد میزان بستری‌شدن و نیاز به مراقبت‌های ویژه و مرگ و میر ناشی از کرونا در افرادی که دو دز واکسن را زده‌اند، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. البته مواردی گزارش شد که افرادی حتی با وجود دریافت دو دز واکسن جان خود را از دست داده‌اند که باید عوامل دخیل دیگر در این مورد بررسی شود.

محققان توصیه اکید دارند که حتما خود را در مقابل ویروس کووید ۱۹ واکسینه کنید و به شایعات بی‌اساس در این زمینه توجه نداشته باشید. ریشه‌کنی این ویروس بدون واکسیناسیون همگانی غیرممکن خواهد بود.

نتایج این مطالعه در نشریه Lancet منتشر شده است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =