«معافیت مالیاتی مناطق آزاد» در مجلس رای نمی‌آورد

تسنیم نوشت: رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت موافق حذف "معافیت ‌مالیاتی مناطق ‌آزاد" نیستیم و این موضوع در کمیسیون های ذی ربط رد خواهد شد.

محمدرضا میرتاج الدینی در خصوص بحث حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد به رادیو گفت: در مناطق آزاد جاذبه هایی برای سرمایه گذاری ایجاد کرده ایم که یکی از آن ها، معافیت مالیاتی است.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس در عین حال تاکید کرد که معافیت مالیاتی باید مدت دار و در قانون پیش بینی شود تا واحدهای تولیدی پا گرفته و به سود برسند.

وی افزود: مجلس نیز با حذف معافیت مالیاتی مناطق آزاد مخالف است و اگر چنین مصوبه ای به دست ما برسد، در کمیسیون های ذی ربط مورد قبول واقع نمی‌شود. مگر اینکه با قیود و شروطی مطرح شود و برای تولید کننده ها ضرری درپی نداشته باشد و موجب حذف مزیت ها نگردد.

میرتاج الدینی حداقل معافیت مالیاتی برای تولید کننده ها را 10 سال تخمین زد و گفت: بنده چنین نظری دارم و باید دید روند اصلاحیه ای که عده ای در مقام حذف معافیت مالیاتی هستند، به چه سمت و سویی حرکت خواهد کرد. البته مجلس ادله آنان را هم خواهد شنید ولی در نهایت این نظر که معافیت مالیاتی حذف شود، نباید دیدگاهِ غالب باشد.

وی در خصوص استدلال کسانی که خواستار حذف معافیت مالیاتی هستند، گفت: این ها نظری عام دارند و می گویند منبع پایدار کشور مالیات است که نباید برای آن تبصره ایجاد کنیم. سیاست های کلان نیز مبنی بر حذف معافیت مالیاتی بوده که سیاستی خوب است ولی نه برای مناطق آزاد چراکه این نقاط از کشور شرایطی ویژه دارند که موجب رشد و توسعه می‌گردد.

میرتاج الدینی یادآوری کرد: فلسفه وجودی مناطق آزاد امتیازات و مزیت هایی برای سرمایه گذاران است و لذا باید در حوزه حذفِ معافیت مالیاتی استثنا قائل شویم.

این نماینده مجلس در خصوص ازدیاد مناطق آزاد در کشور گفت: مناطق آزاد کشورمان چندان زیاد نیست ولی کمبود مناطق آزاد در برخی کشورها بدین دلیل است که آن کشورها کلا به عنوان مناطق آزاد در نظر گرفته می‌شوند.

میرتاج الدینی گفت: قوانینی که سخت و دست و پا گیر است، در کشورمان بسیار زیاد است و در برخی جاها توان حدف آن را نداشتند و لذا اعلام شد که در برخی مناطق آزاد این قوانین را کنار بگذاریم تا رشد تولید را بیازماییم.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =