۱ نفر
۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
جهش خیره کننده قیمت طلا

فارس به نقل از رویترز نوشت: از آنجا که اغلب بانک‌های مرکزی در جهان تمایل دارند نرخ بهره را پایین نگه دارند، قیمت طلا در بازارهای جهانی ۲۶.۳۲ دلار افزایش یافت و هر اونس ۱۸۱۸.۳۶ دلار فروخته شد.

از آنجا که اغلب بانک های مرکزی در جهان تمایل دارند نرخ بهره را پایین نگه دارند و با وجود افزایش آمار بازار کار آمریکا در ماه اکتبر، تقاضا برای طلا بالا رفت، قیمت این فلز گران بها در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از یک درصد افزایش یافت و به نزدیکی بالاترین رقم در ۲ ماه گذشته رسید.

هر اونس طلا با ۲۶.۳۲ دلار افزایش ۱۸۱۸.۳۶ دلار فروخته شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار طلا گفت: «‌واکنش محدود به آمار جدید بازار کار آمریکا نشان می دهد با وجود گزارش قوی این بازار، قرار نیست فدرال رزرو رویه خود را تغییر دهد.»

رشد 26 دلاری قیمت طلا به دلیل افزایش نیافتن ‌نرخ بهره بانکی در جهان

نرخ بهره نزدیک به صفر به علت تقویت رشد اقتصادی در دوره همه گیری کرونا بوده است که سبب شد تا قیمت طلا به بالاترین قیمت در ۲ سال گذشته برسد زیرا سیاست های انبساطی هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را کاهش می دهد.

اعلامیه های بانک مرکزی در این هفته به طلا کمک کرد تا خسارات اولیه خود  را جبران کند و در مسیر بهترین رشد هفتگی خود از اواخر ماه آگوست یعنی حدود ۱.۸ درصد قرار گیرد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =