۰ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵

رئیس جامعه هتلداران معتقد است: « مشکل ما در حال حاضر این است که مردم ما فقط در روزهای تعطیل سفر می‌کنند و این باعث می‌شود که هتلداران نه تنها سودی نداشته باشند بلکه ضرر هم بکنند و این قضیه تاسف‌آور است.»

خسرو ایران‌پور، رئیس جامعه هتلداران، باحضور در کافه خبر با بیان اینکه تراکم تعطیلات می تواند طوری باشد که درصد اشغال هتلها بالا برود تا آنها گران نشوند، گفت: « اگر در طول سال درصد اشغال هتلها 60 درصد هم باشد ما چرا باید آنها را گران کنیم؟ ما هم به مردم فکر می کنیم ولی ما باید جواب هتلداران را هم بدهیم. ما می‌گوییم وقتی در حال حاضر قیمت همه چیز در کشور بالا رفته و ما هم انتظار داریم که سفرهای داخلی افزایش هم داشته باشد، چاره ای جز کم کردن قیمت کالاها نیست و به دنبال آن هم کالاهای گردشگری. ولی وقتی یک اتفاقی برای مردم کشور می افتد برای همه می افتد. هتلداران هم جزو همین مردمند و نمی شود گفت که او همه کالاها را قیمت چندبرابر بخرد ولی خودش همانقدر بگیرد که قبلا می گرفت»

او ادامه داد: « مشکل ما در حال حاضر این است که مردم ما فقط در روزهای تعطیل سفر می‌کنند و این باعث می‌شود که هتلداران نه تنها سودی نداشته باشند بلکه ضرر هم بکنند و این قضیه تاسف‌آور است. من معتقدم که با دادن تسهیلات ویژه‌ای به کارمندان مانند مرخصی‌های سفر و ... می‌توان آن‌ها را به سفر در طول سال تشویق کرد و در این صورت تخفیف ویژه هم در هزینه‌های مربوط به هتل‌ها و ... به آن‌ها داد.»

ایرانپور معتقد است: «همه جای دنیا وقتی می‌خواهند صنعتی را حمایت کنند، یک بسته حمایتی را در نظر می‌گیرند، مثلا وقتی یک هتل می‌خواهد ساخته شود، مسئولان آن کشور می‌گویند ما زمین رایگان می‌دهیم، وام می‌دهیم و ... مانند کشور ترکیه؛ در سال 1985 هدف این کشور جذب یک میلیون گردشگر بود و الان نزدیک سی میلیون گردشگر دارد.»

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید .

45/231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان US ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    سفر؟!! واسه مردم ايران سفر يه واژه بيگانست! افسردگي موج ميزنه