مترو تهران هنگام بحران باعث وضعیت نابسامان و مشکلات انسانی می‌شود

ایرنا نوشت: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واکنش اضطراری در مترو و فضاهای زیر سطحی هنگام بحران گفت: زیرساخت مترو تهران به گونه ای است که خود به وضعیت نابسامان و معضل انسانی می انجامد.

مهدی اقراریان در بیست و یکمین جلسه شورا، با اشاره به بند ۵ ماده یکم مصـوبه «راهبـردهای برنامه عـملیاتی مدیـریت بـحران و برنـامه واکنش اضـطراری در متـرو و فضاهای زیر سطحی» اظهار داشت: بر این اساس شهرداری تـهران بر مبنای سند و برنـامه عملیاتی کاهـش خطرپذیری و مدیریت بحران در حوادث طبیعی و انسان ساخت، موظف است نسبت به تهیه و بازنگری برنـامه های بازدیـد دوره ای و تعمیرو نگهداری مستمر از تمامی تجهیزات و تأسیسات خطوط، ایستگاه ها و قطارهای مترو باتوجه به عمر مفید آنها مطابق با استانداردهای داخلی و بین المللی معتبر اقدام کند.

وی افزود:  دراین خصوص برغم تأکید و تذکرهای اعضاء شورای اسلامی شهر تهران حسب اطلاع تاکنون بیش از ۳۵ درصد قطارهای درون شهری و بیش از ۷۵ درصد ناوگان خط ۵ متروی تهران نیاز به اورهال دارد.

اقراریان اظهارداشت: این درحالی است که  نادیده گرفتن چنین موضـوع مهمی موجب انبـاشت مشکلات و تعطیلی خطوط متـرو یکی پس از دیگری می شود.

وی ادامه داد: زیر سـاخت متـرو در مدیریت بحران نه تنها مدد رسان نخواهد بود بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد.

عضو شورای تهران ادامه داد: برای جلوگیری از ایـجاد چالش های گفته شده و افزایـش شاخـص آسایش شـهروندی، با پیش بینی اعتـبار لازم در بـودجه سـال آیـنده، ۱۴۰۱، شهرداری تـهران و همچنین پیگیری بدهی های دولـت در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی در این خصوص به شهردار تذکر داد و از هیات رییسه خواست که این موارد را بررسی و اعلام نظر کنند.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1570787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =