پیام رزمایش مشترک ذوالفقار از زبان جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش

ایلنا نوشت: جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش پیام برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران را آمادگی نیروهای مسلح به ویژه ارتش عنوان و تاکید کرد: قطعاً دشمنان جرأت فکر کردن به تجاوز علیه تمامیت ارضی کشورمان را هم ندارند.

امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه برگزاری این رزمایش  اظهار کرد: در این رزمایش، انواع یگان‌های زرهی، مکانیزه هجومی، واکنش سریع، هوانیروز، پهپاد و جنگال و همچنین یگان های توپخانه‌ای کششی و خودکشی از نیروی زمینی ارتش شرکت کردند که با توجه به طراحی صحنه عملیات نقش هر کدام از این تجهیزات و رسته‌ها، ویژه و منحصر به فرد بود.

وی تصریح کرد: در رزمایش  مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، بنابر سناریویی که از پیش تعیین کرده بودیم، ادوات مکانیزه و زرهی را وارد عملیات کردیم و به دلیل نیاز به پشتیبانی آتش، یگان‌های توپخانه با کالیبرهای مختلف در این رزمایش شرکت کردند. همچنین با توجه به فاصله ای که با یگان‌های حمله ور در نقش دشمن  داشتیم و عمقی که از قبل پیش بینی شده بود، نیاز بود از فاصله دور دشمن را مورد هدف قرار دهیم، بر همین اساس از پهپادها و موشک‌های خود در این خصوص استفاده کردیم و جهت پشتیبانی از یگان‌های تکاور نیز بالگردهای هوانیروز وارد کار شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با تاکید بر اینکه همه‌ ۲۸ رسته نیروی زمینی از جمله رسته‌های ارتباطات و مخابرات و فاوا در رزمایش امسال مکمل یگان‌های رزمی عمل کردند، به عملیاتی شدن تعدادی از تجهیزات این نیرو اشاره کرد و گفت: در رزمایش امسال نفربرهای نوسازی شده و ارتقا یافته مورد استفاده قرار گرفت. همچنین برای نخستین بار در سطح عملیاتی در جریان برگزاری رزمایش  مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش از گلوله های هوشمند توپخانه استفاده کردیم.

امیر نعمتی افزود: عملیاتی شدن پهپاد دوربرد تهاجمی و انتحاری « آرش» از جمله اتفاقاتی است که در جریان برگزاری رزمایش مشترک امسال انجام شد.

وی  در پایان با تاکید بر این دشمنان جرأت فکر کردن به تجاوز علیه تمامیت ارضی کشورمان را هم ندارند، خاطر نشان کرد: این رزمایش برای دشمنان دارای پیام هایی هست که از جمله آنها می‌توان به آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه ارتش تحت فرماندهی معظم کل قوا و پشتیبانی مردم اشاره کرد.

23219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =