۰ نفر
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
شمارش معکوس با هنرنمایی فالکائو

رادامل فالکائو درحالی که به تازگی به رایووایکانو پیوسته موفق شده دروازه رئال مادرید و بارسلونا را باز کند.

سپهر ستاری: «ما به سمت ونوس حرکت می‌کنیم و هنوز با استقامت ایستاده‌ایم!»

این قسمتی جذاب از آهنگ خاطره‌انگیزِ «آخرین شمارش معکوس» (The Final Countdown)  است؛ قسمتی که شباهت زیادی به «شمارش معکوس» در دیدار تیم‌های بارسلونا و رایووایکانو داشت. مسابقه‌ای که وقتی به پایان رسید؛ بازیکنان بارسلونا با ناراحتی به زمین نگاه می‌کردند اما در سمت دیگر بازیکنان رایووایکانو به سمت گلزن مسابقه «رادامل فالکائو» می‌دویدند تا او را با سرمستی به آغوش بکشند؛ به سمت «ونوس»!

فالکائو دوباره موفق شد؛ این چهارمین و شاید بهترین گل او در بازگشت به لالیگا در ماه آگوست و قرارداد آزاد اما شگفت‌انگیزش با رایووایکانو بود. او به زیبایی با یک سر توپ، «جرارد پیکه» را از صحنه محو کرد و بعد با یک ضربه زمینیِ مهارنشدنی تور دروازه «مارک آندره ترشتگن» را با قدرت به لرزه درآورد؛ گلی در نهایت باعث شد «رونالد کومان» حکم اخراج از سرمربیگری بارسلونا را روی میز کاری‌اش ببیند.

در زمان انتقال مهاجم 35 ساله کلمبیایی به لالیگا به عنوان آخرین انتقال تابستان، تردیدهای زیادی در خصوصش وجود داشت؛ تردیدهایی که یکی پشت دیگری با هر نمایش ستاره، کم‌کم رنگ باختند. او اواسط سپتامبر اولین گل خود برای تیم جدیدش را تنها 10 دقیقه و 24 ثانیه پس از نخستین حضور در زمین به ثمر رساند. چهار روز بعد دوباره از روی نیمکت به زمین آمد و در دقیقه 96 گل برتری رایو برابر بیلبائو را به نام خود ثبت کرد. هفته بعد نیز دوباره اسمش را به عنوان گلزن روی سکوها طنین‌انداز نمود تا تیمش در بازی خانگی مقابل کادیز با نتیجه 3 بر یک به عنوان تیم پیروز از مستطیل سبز خارج شود.

اما قطعاً گلزنی مقابل بارسلونا در «استادیو وایکاس»، یکی از لذت‌بخش‌ترین و به یادماندنی‌ترین شب‌های هوادارانی را ساخت که قبلا عادت به زجر کشیدن داشتند! این گل همچنین برای خود فالکائو هم لحظه‌ای وصف‌ناپذیر پس از مدت‌ها ناکامی بود تا نشان دهد پیوند عجیب «میلیونر پا به سن گذاشته» با یک باشگاه مردمی، برای هر دو طرف رویایی بوده است.

«آلبرتو گارسیا» کاپیتان سابق باشگاه که تابستان گذشته به دلیل مصدومیت بازنشسته شد، در همین خصوص حرف‌های جالبی را به زبان آورده: «به عنوان بازیکن سابق و هوادار فعلی رایووایکانو باید بگویم فالکائو هیجان زیادی به باشگاه تزریق کرده. او بازیکنی است که باعث جلب توجه به باشگاه شده. فالکائو یک نام جهانی است ولی در عین حال از تواضعی مثال‌زدنی بهره می‌برد که این موضوع به خوبی با فلسفه رایووایکانو تطبیق پیدا کرده است.»

فالکائو بدون تردید خاطرات خوشی از دو سال سابقه حضور در پایتخت اسپانیا دارد؛ او با لباس اتلتیکومادرید در 91 بازی، 70 گل به ثمر رساند که از جمله می‌توان به دو گلی که در فینال لیگ اروپا سال 2012  زد، اشاره نمود. به دلیل همین خاطرات شیرین بود که رادامل هنگام انتقال به موناکو با تمام وجود اشک ریخت و خیلی‌ها را در این اندیشه فرو برد که خودش تمایلی به جدایی نداشته.

حالا هم به نظر می‌رسد فالکائو به وجود شرایط سنی‌اش، باز به دوران اوج خود برگشته؛ امری که در موناکو، منچستریونایتد و چلسی کمتر به چشم آمد. او در دو فصل گذشته طی 41 بازی 20 گل برای گالاتاسرای ترکیه زده بود اما بیش از نصف بازی‌های تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد و دو طرف در تابستان به این نتیجه رسیدند که جدایی بهترین تصمیم ممکن است. در همان زمان رایو در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات به دنبال جذب یک مهاجم بود اما در جذب «اورس جورجوویچ»، «لوکاس پرز» و «ماریانو دیاز» ناکام ماند؛ در واقع تیم مادریدی به دنبال مهاجم می‌گشت و فالکائو در پی یک تیم جدید!

هم‌تیمی سابق فالکائو در اتلتیکومادرید یعنی «ماریو سوارس» که اکنون نیز در رایووایکانو حضور دارد، با او تماس گرفت تا شرایط انتقالش را بررسی کند اما «آندونی ایرائولا» و «دیوید کوبنو» سرمربی و مدیر ورزشی تیم تردیدهایی در خصوص او داشتند. با تمام این اوصاف ولی «رائول ماریت پرسا» اصلی‌ترین حامی جذبش بود. یک منبع در همین مورد می‌گوید: «رئیس باشگاه علت اصلی خرید فالکائو بود؛ خیلی‌ها در مورد وضعیت بدنی او و شرایط زانوهایش با توجه به فصل آخر حضورش در ترکیه تردیدهایی داشتند ولی رئیس باشگاه در این خرید یک فرصت بازاریابی عالی داخل و خارج از زمین دید.»

جذابیت فالکائو یکی از دلایل رایوایکانو برای انجام این قمار بود؛ او در توییتر بیش از 17 میلیون دنبال‌کننده دارد، در حالی که تیم جدیدش تنها 438 هزار دنبال‌کننده داشت! جالب اینکه در اینستاگرام اختلاف آن‌ها بیشتر است؛ 14 میلیون در مقابل 138 هزار نفر! ستاره کلمبیایی در رسانه‌های جهانی به عنوان مهره‌ای تاثیرگذار شناخته می‌شود اما وب‌سایت باشگاه جدیدش حتی نمی‌تواند بلیط مسابقات را به صورت اینترنتی بفروشد!

یک منبع آگاه در این خصوص دیدگاه جالبی را ارائه نموده: «این بزرگ‌ترین خرید تاریخ رایو است. از نظر رسانه‌ای دیوانه‌کننده محسوب می‌شود ولی به نظرم رایو واقعاً توانایی استفاده از مزیت‌های داشتن بازیکنی مثل فالکائو را ندارد! در اولین بازی او مقابل ختافه 3289 هوادار حضور داشتند؛ در حالی که در اولین بازی فصل رایو که با برد 4 بر صفر مقابل گرانادا همراه شد، تنها 423 تماشاگر در استادیوم حاضر بودند.»

گفته می‌شود آخرین هدف دوران حرفه‌ای فالکائو حضور در جام جهانی 2022 قطر همراه با تیم ملی کلمبیا خواهد بود. بنابراین باید این فصل و فصل بعدی عملکرد خوبی از خود به تصویر بکشد. رادامل می‌توانست به قطر، امارات یا آمریکا برود و درآمدی به مراتب بیشتری کسب کند ولی تصمیم گرفت به رایووایکانو بپیوندد تا با درخشش در سطح نخست فوتبال اروپا، توانایی‌های خود را به رخ بکشد. تصمیمی که تاکنون برای همه منفعت داشته و «وایکاس» با حضور این ستاره در هفته‌های آینده هم شمارش معکوسی مشابه با شمارش معکوس مقابل بارسلونا را برای سایر رقبا به صدا در خواهد آورد.

نویسنده: درموت کوریگان

مترجم: سپهر ستاری

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1571310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =