وزیر ارشاد: انجمن قلم در جبهه ادبی انقلاب اسلامی میانداری کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اعضای هیات موسس انجمن قلم ایران بر اهمیت ادبیات متعهد و ضرورت حمایت هدفمند مادی و معنوی از آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب افزود: مشکل امروز فرهنگی کشور سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و طراحی ساز و کارهای تحولی است که می‌تواند رویکرد حداکثری به فرهنگ را تحقق بخشد.‌

وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در رشد و تعالی ادبیات متعهد و مردمی به‌ضرورت گسترش فعالیت‌های انجمن قلم در دو حوزه آموزش و استعدادیابی جوانان مومن انقلابی اهل قلم تاکید کرد.

اسماعیلی گفت: افزایش فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی در اجرای رویداد ها و پویش‌های حوزه فرهنگ ضروری است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از انجمن قلم ایران انتظار می‌رود در جبهه ادبی انقلاب اسلامی میانداری کند.
 
وی با اشاره به اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسداشت زبان و ادب فارسی گفت: این حوزه یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگ است و تقویت دبیرخانه شورای گسترش زبان و ادب فارسی و افزایش نظارت بر تبلیغات محیطی از منظر رعایت خط و زبان فارسی و پرهیز از به کارگیری واژه های بیگانه دارای اهمیت است.
 
در این نشست رئیس انجمن قلم ایران و اعضای هیات موسس این انجمن به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
 
محمدرضا سرشار داستان‌نویس، منتقد ادبی و عضو هیئت موسس انجمن قلم ایران با اشاره به فلسفه تشکیل این انجمن گفت: سازماندهی شخصیت‌های ادبی متعلق به جبهه انقلاب اسلامی ضروری است.
 
سرشار با اشاره به فعالیت‌های متنوع انجمن قلم ایران تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به ادبیات کشور متعهد باشد و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 
در ادامه این نشست محسن پرویز، رئیس انجمن قلم با نام بردن از چهره‌های شاخص ادبی کشور در انجمن قلم که در حال حاضر در قید حیات نیستند و نقش موثری داشتند، گفت: انجمن قلم ایران با حضور چهره‌های فراوانی تشکیل شده که پرچمدار ادبیات متعهد امروز هستند و نقش محوری در این زمینه دارند.
 
وی همچنین برگزاری جشنواره‌های ادبی مختلف در حوزه آرمان‌های انقلاب و جهان اسلام را بخشی از کارنامه فعالیتی انجمن قلم ایران برشمرد و گفت: تاسیس شعب انجمن در اغلب استان‌های کشور به منزله اقدامی است که می‌تواند فرصتی برابر برای استعدادیابی فراهم کند و از شکاف مرکز و پیرامون در حوزه ادبیات بکاهد.
 
در بخش دیگری از این نشست پدرام پاک‌آیین شاعر، منتقد ادبی و نایب رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به نقش بنیادی حوزه ادبیات نسبت به سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری گفت: برای رسیدن به جایگاه اصلی سینما، تئاتر و رسانه راه حل مساله را باید در حوزه ادبیات و در قلم نویسندگان جستجو کرد. چراکه حمایت از ادبیات به منزله حمایت از میدان وسیع فرهنگ و معارف بصری است.
 
نایب رئیس انجمن قلم ایران با اشاره به وجود نابرابری در ساختار فرهنگی کشور در سالیان متمادی گفت: برای جبران این نابرابری تاریخی امروز از مدیران فرهنگی انتظار می‌رود اولویت را به جبهه فرهنگی انقلاب دهند تا نابرابری تاریخی مذکور جبران شود.
 
در ادامه محسن مومنی شریف نویسنده و عضو هیات موسس انجمن قلم ایران با اشاره به دوران مسئولیت خود در حوزه هنری گفت: بعد از اتمام این مسئولیت دغدغه من آن بخش از مطالبات مقام معظم رهبری بود که حوزه هنری فرصت پاسخ به آن‌ها و رفع این دغدغه‌ها را دست کم در دوره مدیریتی من نیافت. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه صیانت از زبان فارسی است و دیگری تولید ۱۰۰ اثر ادبی شاخص در حوزه دفاع مقدس  که به نظر می‌آید این‌ها می‌تواند اولویت‌های فرهنگی مدیریت فرهنگی امروز کشور باشد.

۵۸۵۸
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =