۰ نفر
۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
ارزش قاچاق مرزی کشور چند میلیارد است؟

تسنیم به نقل از مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نوشت: تمام درآمدهای حاصل از اجرای طرح حمایت از معیشتن مرزنشینان در همان مناطق هزینه خواهد شد.

 امیرمحمد پرهام‌فر مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر با اعلام این مطلب گفت: ۳۰ درصد منافع حاصل از اجرای طرح، برای پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق مرزی و ۳۰ درصد برای تقویت اشتغال مناطق و ۴۰ درصد هم برای تجهیز بنادر هزینه خواهد شد.

پرهام فر در خصوص برآورد حجم قاچاق از طریق مرزها گفت: از کل رویه‌های قاچاق مرزی، بین ۴ تا ۵ میلیارد دلار قاچاق صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: نگاه ما به مرز تا کنون تهدید محور بوده درحالی که باید فرصت محور باشد.

ارزش قاچاق مرزی کشور چند میلیارد است؟

این مسئول همچنین با اشاره به محورهای دهگانه طرح و بخشی از آن که مربوط به ایجاد زیرساخت های لازم است گفت: در این طرح جنبه واردات به تنهایی دیده نشده بلکه باید کاری کنیم که تجارت مرزی در قالب صادرات هم خودش را نشان بدهد و واردات هم باید وارداتی باشد که به نفع تولید باشد.

محمدی‌فر کارشناس تجارت و مسئل اقتصادی هم گفت: در حوزه مبادلات مرزی برای موفقیت هر طرح باید همزمان به دو چالش اقتصاد ملی و محلی توجه کرد و برای هردوی این‌ها برنامه داشت.

این کارشناس گفت: حتما مردم مناطق مرزی باید آثار مبارزه با قاچاق را ببینند.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =