فعال اصولگرا: مردم انتظار دارند وعده‌های دولت محقق شود

ایرنا نوشت: قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین گفت: با توجه به عزمی که در دولت وجود دارد، رییس جمهوری با تمام توان به سمت تحقق وعده‌های خود پیش می‌رود و در این مسیر همه گروه‌های سیاسی و تخصصی برای حفظ امید در جامعه و با اولویت قرار دادن منافع ملی، دولت را کمک کنند.

«علیرضا خجسته‌پور» روز جمعه با اشاره به اقدامات دولت از زمان روی کار آمدن اظهار کرد: دولت سیزدهم با شعار جوانگرایی، مبارزه با فساد و ایجاد تحول روی کار آمد. آنچه تا کنون شاهد بودیم انتصاب‌هایی بود که نشان داد که رییس جمهوری به وعده‌های خود پایبند است و به آن عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: رییس جمهوری از روز اول که دولت تشکیل شد و حتی قبل از استقرار، خیلی فعال و پرنشاط بود و عزم راسخی برای مواجه شدن با مشکلات و تلاش برای حل آنها داشت.

این فعال اصولگرا درباره سفرهای استانی رییس جمهوری گفت: این سفرها ۲ کارکرد دارد؛ اول اینکه اعتمادی که در سال‌های اخیر ضربه خورده بود را بازسازی کرد و دوم اینکه با حضور مستقیم در میان مردم سرعت خدمت رسانی به مردم را افزایش داد.

وی اضافه کرد: حضور میدانی رییس جمهوری در جمع مردم کمک می کند که فقط به آمارها و گزارش‌های مدیران اجرایی اکتفا نشود و دولت بتواند به صورت حضوری مشکلات را لمس کرده و بعد هم برای آنها برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی کنند.

خجسته‌پور با بیان اینکه مشخص شدن نتایج اقدامات دولت زمانبر است، گفت: به نظر می‌رسد در هفته‌ها و ماه‌های آینده نتایج اقدامات دولت در حوزه‌های اقتصادی، معیشتی، رفاه اجتماعی و مسکن را شاهد باشیم.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه باید سلایق، جناح‌ها و نگاه‌های مختلف برای بهبود شرایط کشور به دولت کمک کنند، اظهار کرد: موفقیت دولت و نظام موفقیت مردم است و در این شرایط باید همه گروه‌ها برای حل مشکلات مردم و تامین منافع ملی دست به دست هم داده و همدل شوند.

وی احیای سفرهای استانی از سوی رییس جمهوری را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و گفت: البته ستاد پیگیری سفرهای استانی که در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شده است، ضمانت خوبی برای تحقق مصوبات و اهداف سفرهای استانی است.

 خجسته‌پور اضافه کرد: دومین اقدام مهم، حضور میدانی اعضای هیات دولت در سفرهای استانی است. در این سفرها جلساتی مانند جلسات شورای عالی اشتغال در استان‌های مختلف با حضور عالیترین مقامات کشور برگزار شده و درباره مشکلات و گرفتاری‌های مردم تصمیم‌گیری می‌شود.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: دولت وعده‌هایی داده و مردم هم انتظاراتی دارند که امیدوارم محقق شود. اما با توجه به عزم قاطع دولت، به تحقق انتظارات مردم  امیدوار هستم. در عین حال در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف همه باید مشارکت کنند، پیشنهاد بدهند و انتقاد سازنده داشته باشند تا امید و اعتماد مردم بازسازی و احیا شود.

عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به این سوال که‌ آیا حزب متبوع او تاکنون پیشنهاد یا مشورتی به دولت داده است، گفت: ما به عنوان یک حزب در هفته اول استقرار دولت سیزدهم، بیانیه‌ای را مصوب و به دولت تقدیم کردیم.

وی اضافه کرد: در این بیانیه اقداماتی که در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده بود را یادآوری کردیم و ضمن تقدیر از اقدامات خوب دولت قبلی برای مشکلات، کم کاری‌ها و کارهای مغفول مانده آن دولت راهکارها و پیشنهاداتی به دولت سیزدهم دادیم.

این فعال اصولگرا افزود: در جامعه اسلامی مهندسین کمیته‌های فنی در حوزه‌های انرژی، صنعت، عمران، محیط زیست، مدیریت،  اقتصاد و نرم افزار تشکیل شده است که جلسات مدونی برگزار می کند و در این جلسات به طور مرتب از مدیران دولتی و وزرا دعوت می‌شود که در این جلسات شرکت کرده و طرح‌ها، راهکارها و پیشنهادات هر حوزه را بشنوند و در صورت صلاحدید از این برنامه‌های کارشناسی شده استفاده کنند.

خجسته‌پور گفت: علاوه براین با کم رنگ شدن شدت ابتلا به کرونا، از ماه قبل جلسات ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین را مجدد دایر کردیم که تاکنون جلساتی با وزیر وزیران جهاد کشاورزی و  امور اقتصادی و دارایی برگزار کرده‌ایم. ما در این جلسات نظرات خود در حوزه‌های خاص را ارائه می‌دهیم و وزیر یا مسئول اجرایی مربوطه پاسخ می‌دهد.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فرایند مذاکرات لغو تحریم‌های هسته‌ای اظهار کرد: یکی از حوزه‌های مهم دولت‌ها سیاست خارجی است که برای نظام و مردم هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: دولت در این حوزه دو وعده داده بود: یکی اینکه مذاکره را بر اساس منافع کشور ادامه می‌دهد و نه مذاکره برای مذاکره و دوم اینکه در مذاکرات قبلی باید روی موضوعاتی پافشاری بیشتری می‌شد، که دولت جدید مصمم است در راستای تامین منافع ملی برای نیل به بیشترین نتیجه، اهتمام و پافشاری بیشتری داشته باشد.

خجسته‌پور اضافه کرد: واقعیت این است که آمریکایی‌ها زیرمیز برجام زدند و اروپایی‌ها هم به تعهدات خود عمل نکردند و به نوعی مواضع آمریکا را تقویت کردند. اکنون هم ایران مصمم و مصر است که همه تحریم‌ها لغو شود و طرف‌های برجام تضمین بدهند دولت بعدی آمریکا زیر توافق نزند.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =