احمد توکلی نامه رئیس جمهور در معرفی وزیر ورزش را سیاسی خواند و تصریح کرد: دوستانه به رئیس جمهور نصیحت می​کنم که ادامه التهاب به نفع کشور نیست.

به گزارش خبرآنلاین، احمدی توکلی در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به نامه رئیس جمهور در معرفی وزیر ورزش، گفت: این نامه غیر متعارف در شرایطی که فشارهای خارجی در حال اضافه شدن است و کشور به آرامش نیاز دارد، به ضرر مردم است.

وی ادامه داد: در شرایط التهاب سیاسی ریسک اقتصادی بالا می رود و به سرمایه گذاری ضرر وارد می​شود. باید به رئیس جمهور گفت به جای ایجاد التهاب به داد مردم برسید.

توکلی با اشاره به مصوبه مجلس در زمینه تشکیل وزارت ورزش و جوانان و برخی ایرادات رئیس جمهور گفت: ابهاماتی که رئیس جمهور در نامه خود مطرح کرد در برخی موارد قابل پاسخ است. ضمن اینکه دولت می​توانست برای رفع ایرادات خود از مجلس استفساریه بخواهد یا اینکه با ارائه لایحه دو فوریتی به رفع اشکال بپردازد.

نماینده مردم تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نشست رئیس جمهور و رئیس مجلس در محضر رهبر انقلاب برای رفع اختلاف دوه قوه، تصریح کرد: رهبری انقلاب در تاریخ 21 اردیبهشت آقای احمدی​نژاد و لاریجانی را احضار کردند و در نهایت نتیجه بر این شد که دولت وزیر ورزش را معرفی کند،  اما بعد از دستور رهبری در این زمینه تعلل شد و با تاخیر 33 روزه هم رئیس جمهور این نامه را می​نویسد و اعلام می کند مجبورم وزیر ورزش را معرفی کنم.

توکلی که در صحن علنی از احتمال رای نیاوردن سجادی برای وزارت ورزش سخن گفته بود در جمع خبرنگاران، خاطر نشان کرد: به همکارانم گفتم به شخصه بین خود و خدا درباره وزیر ورزش تصمیم گیری کنید و به رفتار رئیس جمهور نگاه نکنید و اگر وزیر معرفی شده حداقل صلاحیت​های لازم را داشت به او رای دهیم.

 وی تصریح کرد: جواب حرکت رئیس جمهور مقابله به مثل نیست و ما ماجرای وزیر ورزش را از نامه رئیس جمهور جدا می​دانیم.

توکلی در پاسخ به یکی از خبرنگارن درباره اینکه شما این نامه را سیاسی می​دانید،  گفت: این نامه کاملا سیاسی است گر چه در لباس حقوقی است.

 /29212 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 157237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هم وطن IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    چرا رئیس جمهور این همه تنش در کشور ایجاد میکند چرا؟
  • بدون نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    از شماست كه بر شما و ماست
  • بدون نام IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    ما به صبوري مجلسيون افتخار مي كنيم بردباري شما به نفع كشور است بهتر است خوددار باشيد و اجازه تحريك به هيج مقام و مرجعي ندهيد
  • فاطمه IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    مجلس بی بصیرت حقشه.
  • بدون نام IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    وقتی داشتی برای خودت تحلیل میکردی که به احمدی نزاد رای بدهم خواستی به این روز هم فکر میکردی
  • میثم IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۴
    0 0
    امیدوارم همونطور که موسوی خیلی از طرفداراشو با رفتارش از دست داد آقای احمی نژادم با این رفتارا مارو پشیمون نکنه
  • بدون نام IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۵
    0 0
    شما در راس امور نیستید حقتونه
  • ALI IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۲۶
    0 0
    وزارت ورزش آب ونان مردم است رای مجلس به وزیر پیشنهادی تمامی مشکلات این کشور را حل می کند جدی بگیرید کاری خیلی مهم است با این رای دیگر ماهیچ مشکلی نخوایم داشت وامریکا نیز نابود خواهد شد
  • بدون نام IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۶
    0 0
    نامه چه سياسي بوده يا حقوقي مهم نيست اگر شما مرد بوديد وكارتون درست بود با استدلال وقانون جوابشو مي داديد، شماها كه خودتون قانونمندوكارشناس وانقلابي و غير منحرف مي دونيد...