توصیه عجیب یک امام جمعه: با سوءظن تمام با آمریکا و غرب مذاکره کنید

مهر نوشت: امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: تیم مذاکره کننده ایران با سوءظن تمام با آمریکا و غرب مذاکره کند و مراقب باشد منافع اساسی ملت و کشور مورد غفلت واقع نشود.

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی یزدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری (عج) و همچنین وفات حضرت معصومه (س)، هفته کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت علامه طباطبایی را نیز گرامی داشت و اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی امر بسیار مهمی است و از ابتدا اسلام با قلم و نوشتار آغاز شده اما کتاب باید اصالت داشته باشد و صرف اینکه مرقومه‌ای نامش کتاب است، کافی نیست.

وی افزود: ارزش و تحلیل مسائل در کتب بسیار حائز اهمیت است بنابراین توجه به اصالت و سلامت محتوای کتب نیز بسیار حائز اهمیت است و به شکل ویژه باید مورد توجه والدین قرار گیرد.

مدرسی یزدی با اشاره به خدمات علامه طباطبایی به حوزه های علمیه و تلاش ایشان برای رشد روشنفکری با اصالت در جامعه، بیان کرد: شاگردان علامه طباطبایی از جمله شهید مطهری نیز برای جامعه ما افرادی بسیار ارزشمند و اثرگذار بوده‌اند.

عضو فقهای شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله مذاکرات عنوان کرد: دولتمردان ما، مذاکره کنندگان و تصمیم گیرندگان ما بدانند که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته که هیچ چیز برای ما باقی نماند و این روشن است و حتی آن را به ویژه در مسئله هسته‌ای اعلام کرده‌اند.

مدرسی یزدی یادآور شد: طرف‌های مذاکره ما آنقدر بی‌رحم و بی انصاف هستند که در مسئله تحریم‌ها حتی به بیماران در بیمارستان‌ها و منازل نیز رحم نکردند و اجازه ندادند که تبادلات دارویی بین ایران و سایر کشورها انجام شود.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اینها چنین انسان‌های مسخ شده و سنگدلی هستند و سابقه غرب امپریالیسیم نیز همین را نشان می‌دهد و چه بسیار انسان‌هایی که کشتند و از بین بردند تا خودشان در رفاه باشند.

وی خطاب به تیم مذاکره کننده و تصمیم گیرندگان در این حوزه تاکید کرد: اینها چنین روحیه‌ای دارند و هم در مسئله هسته‌ای و هم در تمام مسائل، می‌خواهند هیچ چیز برای ایران اسلامی و هیچ کشور مستقلی که در زمره و اردوی آنها نیست، باقی نماند.

مدرسی یزدی ادامه داد: امروز آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند به شما تحمیل کند بنابراین با قدرت و شجاعت، آنچه که مصالح واقعی کشور و ملت است در نظر بگیرید و با سوء ظن تمام، با آنها مذاکره کنید و مبادا که منافع ملی مورد غفلت تصمیم گیرندگان قرار گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان اظهار داشت: البته اطمینان داریم که مذاکره کنندگان ایران اینگونه نیستند اما مراقب باشید این توهم به سراغ شما نیاید که اگر کوتاه بیایید، آمریکا و غرب مساعدت خواهند کرد، هرگز اینگونه نیست و تجربه این موضوع را ثابت کرده بنابراین مبادا که از منافع اساسی و حیاتی ملت کوتا بیایید.

23231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    با سلام و عرض ادب با تشکر از پوشش خبری نماز جمعه یزد به امامت حضرت آیت الله مدرسی یزدی، ایشان درخواست کردند در متن خبر که به اشتباه تبریک ولادت حضرت معصومه (س) آمده است، به وفات حضرت معصومه (س) اصلاح فرمایید. وفقکم الله تعالی
  • مهدی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    چرا نوشتین عجیب؟! وقتی آمریکا به همین راحتی زیر توافقش میزنه باز باید مثل آدمای ساده لوح و احمق با خوشبینی بشینیم و باهاش مذاکره کنیم؟!