اجرای طرح بازآفرینی از اهداف دفاتر تسهیل‌گری است

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج اجرای طرح‌های بازآفرینی را از اهداف دفاتر تسهیل‌گری دانست.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «منوچهر غفاری» با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از دفاتر تسهیل‌گری حصارک بالا و حیدرآباد، اظهار کرد: این دفاتر حلقه رابط میان شهروندان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌روند. 

وی با اشاره به رویکرد اجتماع‌محور دفاتر تسهیل‌گری که توسعه اجتماعی محلات را به دنبال دارند، گفت: افزایش روحیه مشارکت مردم ازجمله اهداف مهم این دفاتر به‌حساب می‌آید.

سرپرست منطقه ۶ شهرداری کرج همچنین تأکید کرد: دفاتر تسهیل‌گری با بررسی‌های کارشناسانه پروژه‌های ضروری و موردنیاز محلات را اولویت‌بندی و با مشارکت ساکنان انجام می‌دهند.

غفاری گفت: از تسهیل‌گران محلی که به‌صورت جهادی و با پیگیری مداوم در کنار شهروندان تلاش می‌کنند تا شاهد توسعه اجتماع‌محور محله باشیم، حمایت می‌کنیم.

حسین مهاجری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر کرج در این بازدید گفت: در دفاتر تسهیل‌گری ارتقای آگاهی عمومی و مطالبه گری فرآیندی است که باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت این دفاتر در محلات تأثیرگذار است، گفت: فعالیت دفاتر تسهیل‌گری منجر به توسعه محلات آن‌هم با مشارکت خود مردم می‌شود.

«علی قاسم پور»، سخنگو و رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کرج نیز بیان کرد: سازمان‌های اداری فعال در سطح محله، نهادهای محلی و همه ساکنان باید به این نکته توجه کنند که دفاتر تسهیل‌گری خانه امن محله است که متعلق به همه بوده و هرچقدر همبستگی اعضای این خانه محله بیشتر بشود، رشد و توسعه آن محله نیز بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه دفاتر تسهیل‌گری حلقه واسط بین مردم و نهادهای اجرایی و خدماتی هستند، مطالبه گری به‌حق و درست را پیگیری کنند. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1572488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =