۲ نفر
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
حسرت ۴۸ساله سوریه مقابل ایران

تیم ملی فوتبال سوریه سال‌هاست نتوانسته در برابر ایران پیروز شود و در مقابل این تیم فقط یک برد بدست آورده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم های ملی ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۳۰ روز سه شنبه در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، در اردن به مصاف یک دیگر می روند. ایران که با ۴برد و ۱تساوی و کسب۱۳ امتیاز به صدر جدول گروه Aتکیه زده، به دنبال آن است تا با پیروزی برابر سوریه، تا حد زیادی خود را به دروازه های ورودی قطر نزدیک کند.

از نکات جالب درباره این بازی، طلسم ۴۸ ساله سوری ها در مقابل ایران است. در واقع اولین و آخرین پیروزی سوریه مقابل ایران به ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۲ بر می گردد.دیداری که در ورزشگاه امجدیه تهران و در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ برگزار شد. در آن دیدار عبدالغنی تاتیش در دقیقه ۱۲ تک گل مسابقه را به ثمر رساند تا تنها شکست تاریخ ایران مقابل سوریه رقم خورده باشد.

از سوی دیگر، سوریه همیشه حریف ناسبی برای بازیکنان ایران بوده و بارها توپ را از دروازه این تیم عبور داده اند. در طی دو سال گذشته از تاریخ ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ که ایران در یک بازی دوستانه ۵ بر صفر سوریه را شکست داد تاکنون در ۳ بازی متوالی موفق شده این حریف را با ۹ گل زده و بدون گل خورده از پیش رو بردارد.

دیدار خرداد ماه سال ۹۸ با نتیجه پنج بر صفر و با گل‌های مهدی طارمی (۳۷ و ۵۷ و ۷۷)، علیرضا جهانبخش (۳۰) و اللهیار صیادمنش (۸۹) به پایان رسید. مسابقه بعدی دهم فروردین سال جاری بود که آن هم دوستانه برگزار شد و کنعانی زادگان (۲)، سردار آزمون (۳۸) و کریم انصاری‌فرد (۸۱) گل‌های تیم ملی را زدند تا ایران با سه گل سوریه را بدرقه کند.

آخرین بازی تیم ملی مقابل سوریه نیز به دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ برمی‌گردد که باز هم تیم ایران با تک گل علیرضا جهانبخش (۵۶) بدون دریافت هیچ گلی سوریه را شکست داد. آخرین باری که تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل سوریه از این حریف گل دریافت کرد ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ در ورزشگاه آزادی در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بود. مسابقه‌ای که در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ مساوی به پایان رسید. سردار آزمون در دقایق ۴۵ و ۶۴ هر دو گل ایران را زد و ناصر حاج محمد در دقیقه ۱۳ و عمر سوما در دقیقه سوم وقت های تلف شده پایان بازی گل مساوی را به ثمر رساند.

با این تفاسیر، سوری ها ۱۵۳۰ روز است که نتوانسته اند توپی را از خط دروازه ایران عبور دهند و در مقابل  ۹ گل از این تیم دریافت کرده اند.

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1573119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =